کوشش سازمان میراث فرهنگی برای حمایت از صنایع دستی و گردشگری با استفاده از منابع اقتصادی بانک ها

به گزارش سفر به روسیه، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در کوشش هستیم که بتوانیم از امکانات برون سازمانی و منابع اقتصادی بانک ها به منظور حمایت های بیشتر از حوزه های صنایع دستی و گردشگری و همچنین میراث فرهنگی استفاده کنیم.

کوشش سازمان میراث فرهنگی برای حمایت از صنایع دستی و گردشگری با استفاده از منابع اقتصادی بانک ها

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز یکشنبه 4 شهریور 97 در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری میان این سازمان و بانک گردشگری در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه بانک گردشگری قبول نموده که از بخش صنایع دستی حمایت های ویژه ای داشته باشند.

معاون رئیس جمهوری اضافه کرد: در کوشش هستیم که بتوانیم از امکانات برون سازمانی و منابع اقتصادی بانک ها به منظور حمایت های بیشتر از حوزه های صنایع دستی، گردشگری و همچنین میراث فرهنگی استفاده کنیم.

او ادامه داد: در این راستا با چند بانک صحبت شد و در نهایت بانک گردشگری به عنوان حامی ویژه بخش صنایع دستی انتخاب شد. به زودی بانک دیگری را هم به عنوان حامی بخش گردشگری انتخاب خواهیم کرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد: قرار است بانک گردشگری در بخش صنایع دستی که هنرمندان و صنعتکاران به حمایت های بیشتری احتیاج دارند، وام ها و تسهیلات ارزان قیمت با سود 10درصد را در اختیار هنرمندان قرار دهد تا آنان بتوانند کار و روند بازاریابی خود را توسعه دهند.

مونسان با بیان اینکه با این تفاهم نامه خوب، اتفاقات خوبی هم رقم خواهد خورد، گفت: در این زمینه دولت هم امکانات خوبی را پای کار آورده و بر اساس تبصره 18 تفاهم نامه ای میان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان برنامه و صندوق توسعه به امضا رسید که بر اساس آن مبلغ 8700 میلیارد تومان تسهیلات به هر سه بخش سازمان اختصاص یافت.

او اضافه کرد: قرار است ما هم در ازای این مبلغ، 157 هزار شغل ایجاد کنیم که بخش زیادی از این شغل ها برای جوانان و دانش آموختگان دانشگاهی خواهد بود.

مونسان در مورد سقف تسهیلات قابل ارائه به هنرمندان گفت: خوشبختانه فعلا سقفی برای این تسهیلات در نظر گرفته نشده است، اما در فاز نخست عددی در حدود 40 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و امید داریم وام گیرندگان هم به تعهدات خود عمل نمایند تا بانک تشویق گردد که این عدد را افزایش دهد.

او در خاتمه یادآور شد: با یاری تسهیلاتی که در سال های گذشته برای حمایت از پروژه های گردشگری از منابع صندوق توسعه ملی دریافت کردیم، در حال حاضر حدود 1800 پروژه در حوزه گردشگری در کشور در حال اجراست که حجم سرمایه گذاری آن به حدود 43 هزار میلیارد تومان می رسد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 12 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 307

به "کوشش سازمان میراث فرهنگی برای حمایت از صنایع دستی و گردشگری با استفاده از منابع اقتصادی بانک ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش سازمان میراث فرهنگی برای حمایت از صنایع دستی و گردشگری با استفاده از منابع اقتصادی بانک ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید