بهبود اقتصاد کشاورزی با توسعه گونه های مقاوم به سرما در بسطام

به گزارش سفر به روسیه، عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان سمنان با اشاره به ضریب بالای خسارت ناشی از سرمازدگی و زیان کشاورزان و به خصوص باغداران بسطامی در سال های گذشته بر ضرورت و حمایت از توسعه کشت گونه های مقاوم به سرما و تغییر الگوی کشت در این بخش حاصلخیز تاکید کرد.

بهبود اقتصاد کشاورزی با توسعه گونه های مقاوم به سرما در بسطام

به گزارش خبرنگار خبرنگاران-، علیرضا آشناگر در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر بسطام از بسطام و شاهرود به عنوان قطب بسکمک از محصولات باغی نام برد و اظهار کرد: به همین دلیل مذاکراتی با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری اجرا شده تا با بهره گیری از روش های علمی و نوین در این زمینه چاره جویی صورت گیرد.

وی از بخش بسطام به عنوان یک منطقه مستعد برای اجرای طرح پایلوت کشت گونه های مقاوم به سرما نام برد و اضافه کرد: کشت گونه های مقاوم به سرما و تغییر الگوی کشت در بخش بسطام می تواند به رزونق زراعت و باغداری در بخش بسطام کمک شایانی کند.

این مقام ارشد اجرایی بر ضرورت ایجاد بسترهای لازم برای کمک به اقتصاد کشاورزی تاکید و شرح داد: ایجاد صنایع تبدیلی و واحدهای فرآوری محصولات زراعی و باغی از ملزومات و نیازهای ضروری بخش کشاورزی در بسطام است و استانداری سمنان همه توان خود را برای پا دریافت این صنایع و واحدها به کار خواهد گرفت.

استاندار سمنان با اشاره به ظرفیت های متنوع گردشگری در بسطام اضافه کرد: وجود مقبره های بایزید بسطامی و ابوالحسن خرقانی در بسطام به تقریب مذاهب و جذب گردشگر در منطقه کمک می کند.

وی با بیان اینکه در مجموع بخش بسطام از ظرفیت گردشگری بالایی برخوردار است گفت: بخش بسطام از جاذبه های طبیعی، تاریخی و مذهبی و...بسیار خوبی برخوردار است.

آشناگر بر ضرورت تهیه طرح جامع گردشگری برای شهرهای بسطام ، مجن و روستای قلعه نو تاکید کرد و اضافه کرد: استانداری سمنان به همین دلیل هرگونه حمایتی که نیاز باشد دریغ نخواهد کرد. ضمن اینکه هر جا در خصوص توسعه شهر نیاز به اجرای طرح و تغییر کاربری خاصی باشد با ارائه دلایل منطقی و قانع کننده مساعدت خواهد شد .

وی از پیگیری مسائل اتمام طرح فاضلاب روستایی در روستای ابر بسطام خبر داد و بیان کرد: اعتباراتی به منظور تکمیل مصلای شهر بسطام نیز اختصاص داده می شود.

استاندار سمنان به تقدیر از اجرای طرح جدا سازی آب شرب از آب فضای سبز در شهر تاریخی بسطام پرداخت و گفت: شهرداری بسطام در زمینه توسعه فضای سبز عملکرد موفقی داشته که شایسته تقدیر است.

آشناگر با انتقاد از تغییر کاربری باغات در برخی نقاط کشور بیان کرد: استان سمنان، یک استان در حاشیه کویر است فلذا اجازه تغییر کاربری باغات این استان در هیچکدام از شهرستان ها به هیچ وجه داده نخواهد شد.

وی با اذعان به اینکه زندگی بدون درخت مشکل است به تمجید از حساسیت تشکل های مردم نهاد در خصوص مسائل زیست محیطی پرداخت و گفت: توقع می رود سازمان های مردم نهاد استان در این خصوص حساسیت لازم را داشته باشند.

استاندار سمنان بر ضرورت حفاظت از جنگل های استان و مقابله با آتش سوزی مراتع و جنگل ها تاکید و بیان کرد: آتش سوزی منابع طبیعی یکی از تجربه هایی است که در استان سمنان و به خصوص جنگل ابر وجود دارد و به همین دلیل با هدف کاهش آن به فعال سازی ظرفیت های مردمی پرداختیم و خوشبختانه مردم محلی نیز همواره پای کار بودند.

وی با اشاره به کم هزینه بودن برخی راه های کنترل آتش سوزی و اطفای حریق اضافه کرد: با این همه در تلاشیم تا از طریق ستاد بحران و سازمان مراتع و جنگل ها برخی ادوات و تجیزات مورد نیاز را تامین کنیم.

این مقام ارشد اجرایی از تلاش برای رفع برخی مسائل در شرق استان خبر داد و اضافه کرد: به همین دلیل در هفته دولت بیشترین آمار طرح ها و برنامه های افتتاحی مربوط به شهرستان شاهرود است.

وی با اشاره به تلاش در جهت تکمیل زیرساخت های ارتباطی در استان و خصوصا شهرستان شاهرود بیان کرد:شهرستان شاهرود در حوزه راه و شهرسازی عمل کرد خوبی داشته و در حال تبدیل شدن به یک کارگاه راه سازی است .

استاندار سمنان با بیان اینکه سمنان، استان پهناوری است گفت: پراکندگی جمعیت در این استان بالا است و همین هزینه های خدمات رسانی در استان را افزایش می دهد .

وی با بیان اینکه آینده نسل بعدی بدون شک وابسته به تصمیمات امروز ماست اضافه کرد: در شرایط سخت امروز باید همگی تلاش کنیم تا منابع جدید را در جهت توسعه استان تعریف کنیم.

آشناگر با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در راستای عملی شدن وعده ها و برنامه های خود گام برداشته گفت: متاسفانه دولت تدبیر و امید از ابتدای فعالیت خود با فراز و نشیب های فراوانی همراه بوده و تلاش نموده تا با تلاش گسترده بر مسائل موجود فائق آید .

وی به دستاوردهای دولت اول روحانی در حوزه های اقتصادی و کاهش تورم اشاره کرد و اضافه کرد: در دور اول دولت تدبیر و امید با توجه به موقعیت ها و فرصت های موجود تلاش شد تا بسکمک از مسائل مرتفع شود اما دشمنان تحمل این موفقیت ها را نداشته و مجددا مسائلی را برای مردم فراهم آوردند .

استاندار از فروش نفت به عنوان یکی از منابع اصلی کشور برای تامین نیازها یاد کرد و گفت: دشمنان با درک این مهم مسائلی را در این جهت ایجاد کردند، اما بحمدلله با مقاومت مردم و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب شاهدیم که آرام آرام از شوک ناشی از این موضوع در حال خروج هستیم.

آشناگر بر لزوم کمک به ایجاد وحدت و انسجام بیشتر در کشور و استان تاکید و شرح داد: ایجاد یاس و ناامیدی، نه تنها خدمت به مردم نیست بلکه این رویه به نوعی آب در آسیاب دشمن ریختن است .

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 383

به "بهبود اقتصاد کشاورزی با توسعه گونه های مقاوم به سرما در بسطام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهبود اقتصاد کشاورزی با توسعه گونه های مقاوم به سرما در بسطام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید