70 طرح سرمایه گذاری در حوزه گردشگری آذربایجان غربی اجرایی می گردد

به گزارش سفر به روسیه، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: هم اینک 70 طرح سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان در ستاد برطرف موانع فراوری و سرمایه گذاری آذربایجان غربی در دست آنالیز است که پس از اتمام اجرایی می گردد.

70 طرح سرمایه گذاری در حوزه گردشگری آذربایجان غربی اجرایی می گردد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

به گزارش خبرنگاران از ارومیه، جلیل جباری ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی گردشگری که در سالن همایشهای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی برگزار گردید گفت: سال جاری شعار روز جهانی گردشگری با عنوان همه برای گردشگری و گردشگری برای همه انتخاب شده است و از این رو در ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان غربی نیز این مهم مورد توجه قرار داده شده است.

وی اضافه نمود: در سال گذشته با افتتاح هتل ها و مهمانپذیرهای جدید در آذربایجان غربی ظرفیت اقامتی استان 15 درصد افزایش داده شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: تا انتها سال جاری با افتتاح اماکن اقامتی جدید و با اضافه شدن 300 تخت ظرفیت اقامتی استان بازهم ارتقا می یابد.

جباری گفت: به تازگی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی کار احداث 2 هتل 5 ستاره در منطقه آزاد ماکو شروع شد که انتظار می رود با اتمام این دو هتل تحول چشمگیری در شمال استان در حوزه گردشگرپذیری روی دهد.

وی گفت: جهت گیری سیاستها و اقدامات عمرانی در آذربایجان غربی به سمت تأمین زیرساخت های گردشگری است و در این راستا پروژه های مختلف جاده ای، ریلی و سرمایه گذاریهای مختلف در عرصه گردشگری در حال اجرا است بنابراین ضروری است فعالان حوزه گردشگری بیش از پیش به فعالیتهای خود انسجام بخشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی توضیح داد: بر اساس تصمیم دولت هر یک از پروژه های بزرگ صنعت گردشگری در صورت رسیدن پیشرفت فیزیکی به 30 درصد می توانند از تسهیلات ناشی از اعتبارات صندوق توسعه ملی استفاده نمایند.

وی اضافه نمود: پس از طی مراحل قانونی کار احداث 12 هتل بیمارستان با سرمایه گذاری خارجی 3 میلیارد دلاری در آذربایجان غربی شروع می گردد.

جباری گفت: به تازگی از محل بودجه توازن منطقه ای استان مبلغ 10 میلیارد تومان برای توسعه زیرساختهای گردشگری اختصاص یافته که با هزینه کرد صحیح آن می تواند شاهد تحول در صنعت گردشگری آذربایجان غربی بود.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 674

به "70 طرح سرمایه گذاری در حوزه گردشگری آذربایجان غربی اجرایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "70 طرح سرمایه گذاری در حوزه گردشگری آذربایجان غربی اجرایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید