تعداد ناوگان کشتیرانی کشور به 150 فروند رسید

به گزارش سفر به روسیه، یک مقام مسئول گفت: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگ ترین ناوگان تجاری قریب به 150 فروند شناور در اختیار دارد.

تعداد ناوگان کشتیرانی کشور به 150 فروند رسید

به گزارش روابط عمومی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، علی غیاثیان کارشناس حوزه مدیریت دریایی گفت: همزمان با عضویت دائم کشورمان در پیمان شانگ های فرصت تازه ای پیش روی اقتصاد کشور به ویژه در بخش حمل و نقل قرار گرفته است. ایران می تواند با توجه به کریدور های شمال-جنوب و شرق به غرب به عنوان نقطه کانونی ترانزیتی در این پیمان قرار گیرد. در این میان بنادر و کشتیرانی کشور در شمال و جنوب، نقشی حیاتی در جهت تغذیۀ این کریدور ها ایفا خواهند کرد. این به معنای پتانسیلی چند میلیارد دلاری در بخش حمل و نقل کشور است که تکیه اصلی آن بر بخش دریایی خواهد بود.

کسب عایدی چند صد میلیارد دلاری با ایجاد کریدورهای حمل ونقلی

غیاثیان گفت:کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگ ترین ناوگان تجاری که قریب به 150 فروند شناور را در اختیار دارد، مصداقی از توانمندی ایرانیان در حوزه دریانوردی بین المللی است که باید به آن توجه ویژه گردد. دریا همان گنج پنهانی است که بهره برداری بهینه از آن ضمن ایجاد اشتغال وسیع و عایدیزایی پرسود قادر است مسائل زیست محیطی کشور را از حالت بحرانی خارج کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 بهمن 1400 بروزرسانی: 4 بهمن 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1868

به "تعداد ناوگان کشتیرانی کشور به 150 فروند رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد ناوگان کشتیرانی کشور به 150 فروند رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید