هیچهایک چیست ، راهنمای هیچهایک در ایران

به گزارش سفر به روسیه، هیچهایک چیست؟ کلماتی مثل هیچهایک یا کوله گردی که این روزها بسیاری از ما درباره اش شنیدیم و یا تو بیو پروفایل اینستاگرام خیلی از ایرانگرد ها و جهانگردها، این کلمه ناآشنا رو شنیدیم درواقع یک سبک سفر کردن هست، یه سبک زندگی کردن سفر هست! وقتی میگیم زندگی کردن سفر منظورمن رها کردن خودتون از روش های حمل و نقل معمول و تجربه کامیون سواری و یا وانت سواریِ، یعنی خبری از هتل 5 ستاره نیست، رستوران های معروف شهرها رو هم نمی تونین امتحان کنید، خلاصه از بیرون خیلی سخته! مطمئنا این سوال پیش میاد که با این همه سختی چرا باید هیچهایک کرد؟ خب کافیه شکیبا باشید و به خوندن مطلب ادامه بدین، چون در ادامه، جواب تمام سوال هاتون رو با کلی علت گفتیم. اینکه هیچهایک چی هست، هیچهایکر به کی میگن و مزایای این نوع از سفر کردن جز سفر مقرون به صرفه چیه؟ بنابراین با ما همراه باشید در راهنمای هیچهایک در ایران و شرح اینکه هیچهایک چیست ...

هیچهایک چیست ، راهنمای هیچهایک در ایران

کمی بیشتر درباره این نوع از سفر

هیچهایک چیست و چه مواردی می تواند راهنمای هیچهایک باشد، جواب این سوال واقعا ساده اس و تو دو خط میشه اون رو نوشت، اما اینکه هیچهایک چیست و چرا باید به قول جوونای امروزی هیچ کرد و اصولش چی هست، داستانیه که برای تعریف کردنش این مطلب نوشته شده. داستان مسافری که به جای خریدن بلیط، کوله به دوش می ایسته گوشه بزرگراه و یا جاده های خاکی بین روستایی، دنبال ماشین سواری، کامیون و یا حتی وانتی که اون رو به مقصد برسونه. مسافری که وقتی همون یه دونه ماشین ایستاد باید بهش بگه پولی پرداخت نمیکنه در ازای لطف راننده اما در طول مسیر باهاش هم صحبت میشه و می تونن برای چن ساعت همسفر باشن. می دونیم عجیب به نظر میاد اما مردم عاشق آشنا شدن با این روش از سفر کردن هستن، بنابراین هرچند کمی سخت اما می تونین بدون پرداخت هزینه به مقصد برسید و در عین حال هم با افراد مختلف محلی آشنا و هم صحبت بشین. البته داستان جالب تر از این حرفاست و ما براتون خلاصه اش کردیم، در ادامه هم از مزایای این نوع سفر براتون میگیم ....

مزایای هیچهایک در ایران و هیچهایکر بودن

هیچهایکر ها سفر و جاده میشه کلاس درس براشون. یاد میگیرن که برخوردی صمیمی داشته باشن، اعتماد بنفس داشته باشن. اینکه ساده سفر کنن، با پول خیلی کم اون هم تنها برای وقتی که احتیاجه، اینکه با افراد محلی هم صحبت بشن و یاد بگیرن به عقاید اون ها هرچند مخالف، احترام بگذارن. مدیریت بحران هم که جای خود داره، مثلا شما نه هتل رزرو کردی و نه جای مناسبی برای چادر برپا کردن پیدا می کنی، خب چاره چیه، باید خودت رو به ساحلی، پارکی، اقامتگاه ارزون حتی گاهی برسونی و یا از محلی ها درخواست جای خواب کنی. اما بیشتر از نقشه خوانی و یاد گرفتن لهجه و حتی زبان های مختلف، یاد میگیرن که خودشون باشن، بدون در نظر گرفتن نکاه گاهی قضاوت کننده افراد، اینکه لذت ببرن از لحظه از سفر، از ساده ترین چیزها. برای هیچهایکر ها قضیه فقط کاهش هزینه سفر و سفر مقرون به صرفه نیست، بلکه زندگی کردن سفر هست، اون هم لحظه به لحظه.

وسایل مورد احتیاج برای هیچهایکر ها

وقتی هیچهایکر باشی می دونی که بستن کوله ات مهمترین قسمت سفر مقرون به صرفه شما هست، بنابراین سبک و مطمئن باید بسته بشه. بنابراین پول بردار اما نه خیلی زیاد! چادر، زیر انداز، کیسه خواب، چراغ قوه و وسایل درست کردن آتش فراموشت نشه. غذای کنسروی و غذاهای خشک هم واجب هست. لوازم بهداشتی و لباس راحت هم سفر رو براتون آسون تر می کنه. خوشرویی، ادب، اعتماد به نفس، شجاعت و ... هم اگر همراهتون نبرید، مطمئنا وقتی برگردین به عنوان سوغات سفر تو کوله تو هست و این یکی از همون مزایایی هست که گفتیم. البته تا فراموش نکردیم بگم که مقوا و ماژیک هم فراموش نشه، برای نوشتن مقصد روی اون و بالا گرفتنش کنار جاده.

راهنمای هیچهایک در ایران

هیچهایک کردن تو ایران سخت نیست و هیچهایکر هم اتفاقا زیاد داریم. کافیه اراده کنید، لباس های رنگی بپوشید تا راننده ها بتون اعتماد کنن، عینک آفتابی نزنید که ترسناک بشید! کنار پمپ بنزین و عوارضی ها بایستید تا راحت تر ماشین یدا کنید و مراقب باشین تا امنیت تون هم تامین باشه و خیلی موارد دیگه که تو مقالات راهنمای هیچهایک، هیچهایکر شدن و سفر مقرون به صرفه در مجله خبرنگاران ازش زیاد گفته شده.

منبع: همگردی
انتشار: 14 دی 1401 بروزرسانی: 14 دی 1401 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 2125

به "هیچهایک چیست ، راهنمای هیچهایک در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچهایک چیست ، راهنمای هیچهایک در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید