تصمیمات تازه ستاد مدیریت بحران کرونای شهرداری تهران

به گزارش سفر به روسیه، با توجه به فرایند صعودی ابتلا به سویه نو کرونا تصمیماتی برای مقابله و کنترل شیوع این بیماری در تهران اتخاذ شد.

تصمیمات تازه ستاد مدیریت بحران کرونای شهرداری تهران

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، نشست اضطراری ستاد مدیریت بحران کرونای شهرداری تهران با حضور سازمان ها و نهاد های عضو این ستاد در سالن مرکز فرماندهی شهر تهران برگزار گردید و با توجه به فرایند صعودی ابتلا به سویه نو کرونا در شهر ها و لزوم رعایت بیش از پیش شیوه نامه های بهداشتی تصمیماتی برای مقابله و کنترل شیوع این بیماری در تهران اتخاذ شد.

در این نشست در خصوص لزوم واکسیناسیون صد در صدی کارکنان شهرداری، الزام استفاده از ماسک در محیط کار، ممانعت از ورود افراد دارای علائم بیماری به محل کار و پیگیری قرنطینه کارکنان دارای علائم بیماری به وسیله بالاترین مقام مسئول بحث و گفتگو شد.

اسماعیل سلیمی سرپرست معاونت پیشگیری و کاهش خطر سازمان مدیریت بحران تهران در این نشست بر تهیه دستورالعمل و سازو کار اجرایی بهره برداری از ظرفیت نیرو های داوطلب واکنش اضطراری محله که به اختصار دوام نامیده می شوند به عنوان ثبات در یاری رسانی به واکسیناسیون شهفرایندان تاکید نمود.

در این نشست بعلاوه مقرر شد کارگروهی با موضوع بخش برنامه ریزی ستاد و عضویت نمایندگان شرکت شهر سالم، اداره کل سلامت و معاونت امور منطقه ها تشکیل و دستورالعمل اجرایی در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی در اماکن وابسته به شهرداری تهران شامل تشریح جزئیات نحوه ورود و خروج کارکنان، محدودیت های تردد، کنترل مراجعین، غربالگری کارکنان، تعطیلی اماکن و سایر موارد مرتبط تهیه و ابلاغ گردد.

بعلاوه مقرر شد از زمان ابلاغ دستورالعمل اماکن مهم پرتجمع تحت اختیار شهرداری تهران، شامل سالن های ورزشی سرپوشیده، فرهنگسرا ها بخش عمومی و سرا های محلات تعطیل شوند.

اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از تجمع زیاد شهفرایندان و رعایت فاصله گذاری فیزیکی در فروشگاه های شهفرایند و میادین میوه و تره بار و سایر مراکز مشابه و آنالیز مجدد امکان سنجی دورکاری و یا تسهیل در مرخصی کارکنان با توجه به اسناد بالادستی نیز از دیگر مصوبات این نشست بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1955

به "تصمیمات تازه ستاد مدیریت بحران کرونای شهرداری تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیمات تازه ستاد مدیریت بحران کرونای شهرداری تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید