تست IQ؛ اگر فرد E سنگ را رها کند چه کسی خواهد مرد؟

به گزارش سفر به روسیه، حدس بزنید که اگر E سنگ را به سمت پایین هل دهد، چه کسی می میرد. این مسابقه سرگرم کننده مطمئناً عملکرد شناختی شما را تقویت می نماید.

تست IQ؛ اگر فرد E سنگ را رها کند چه کسی خواهد مرد؟

همانطور که در تصویر می بینید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را تجزیه و تحلیل کنید و حدس بزنید که اگر E سنگ را به سمت پایین هل دهد، چه کسی می میرد. این مسابقه سرگرم کننده مطمئناً عملکرد شناختی شما را تقویت می نماید! ابتدا باید به خاطر داشته باشید که سنگ علیرغم شکل هلالی خود به طور معمول به سمت پایین می غلتد. بعلاوه، هنگام تجزیه و تحلیل خود بهتر است تمام معیار های فیزیک و زمین را در نظر داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از rahnamato، خوب حالا به تصویر زیر با دقت نگاه کنید و تمام جوانب آن را بسنجید و بعد بگویید که چه کسی در این رخداد خواهد مرد.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

بیائید باهم چند پاسخ احتمالی را مرور کنیم.

پاسخ اول: C و D در این رخداد کشته می شوند.

در اینجا انچه بیش از همه قابل استنباط است، کشته شدن فرد C و D در این رخداد است. در واقع وقتی سنگ هلالی به سمت پایین می غلتد در ابتدا فرد D را می کشد، اما در ادامه این سنگ ممکن است به مسیر خود ادامه دهد و با افتادن روی تخته چوبی که فرد C زیر آن خوابیده است، او را نیز بکشد. پس فرد D و C در این رخداد کشته می شوند...

.

.

.

.

.

.

.

پاسخ دوم: D، C و E در این رخداد کشته می شوند.

همانطور که در تصویر مشاهده می گردد، پس افتادن سنگ هلالی بر روی تخته چوبی، سنگ دیگر نیز ممکن است از جای خود پرتاپ گردد و با توجه به جهت حرکت ممکن است خود فرد E نیز کشته گردد. پس در این حالت سه فرد E، D و C کشته می شوند.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

پاسخ سوم: C، D و B در این رخداد کشته می شوند.

اگر پاسخ دوم را دنبال کنیم، حالت دیگری وجود دارد که وقتی سنگ هلالی بر روی تخته چوب بیفتد فقط بتواند سنگ مقابل را بالا ببرد که در این صورت بر روی فرد B خواهد افتاد. در واقع در این حالت سنگ هلالی آنقدر سنگین نیست که مثل پاسخ دوم بتواند سنگ مقابل را پرتاب کند و فقط به میزان ای سنگین است که می تواند آن را از جای خود بلند کند. در این حالت C، D و B کشته خواهند شد.

خوب بالاخره پاسخ درست این معما کدام است؟ باید بگوییم که در اینجا هنوز یک پاسخ دیگر وجود دارد.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

جواب تست هوش تصویری؛ فقط D می میرد

از لحاظ قوانین فیزیک، اگرچه هر دو سنگ دایره ای شکل قطر یکسانی دارند، اما به دلیل اینکه سنگ هلالی یک فضای خالی را در خود جای داده است، پس جرم کمتری نسبت به سنگ دیگر دارد. این بدان معناست که سنگ هلالی به میزان کافی سنگین نیست که بتواند سنگ دیگر را جابجا کند. پس سنگ هلالی در مسیر خود پس از کشتن فرد D بر روی تخته چوبی خواهد رفت بدون اینکه بتواند سنگ مقابل را بلند کند و بدین ترتیب نیز فرد C نیز آسیب نمی بیند.

منبع: فرادید
انتشار: 10 آبان 1401 بروزرسانی: 10 آبان 1401 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 2098

به "تست IQ؛ اگر فرد E سنگ را رها کند چه کسی خواهد مرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تست IQ؛ اگر فرد E سنگ را رها کند چه کسی خواهد مرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید