برترین ترن های هوایی آلپاین

به گزارش سفر به روسیه، ترن هوایی یا شاید هم ماشین فراوری جیغ، یکی از هیجان انگیزترین وسایل بازی در هر مکانی است. این تجربه وقتی هیجان انگیزتر می گردد که جهت حرکت تان از میان برف ها، تجربه اسکی بازی را نیز تداعی کند.

برترین ترن های هوایی آلپاین

رِوِل استاک (Revelstoke) طرح های مختلف ساخت ترن هوایی آلپاین را اعلام می نماید. ما هم سریع ترین، طولانی ترین و مهیج ترین تجربه ها در پیست های اسکی را معرفی می کنیم.

ورزش های برفی بسیار مفرح هستند. ترن هوایی ها نیز بسیار مفرح هستند. اکنون این دو را کنار هم بگذارید. نتیجه چه خواهد بود؟ ترن هوایی آلپاین؛ احتمالا مفرح ترین فعالیتی است که می توانید در یک پیست اسکی تجربه کنید.

تفاوت ترن هوایی آلپاین با سایر ترن هوایی های قدیمی در این است که به جای نیروی الکتریسیته، به وسیله نیروی گرانش زمین حرکت می نماید. به علاوه اینکه می توانید به یاری ترمز، سرعت خود را کنترل کنید.

پیست اسکی رول استاک در بریتیش کلمبیا، کانادا، به زودی مکانی برای ترن مختص به خودش خواهد شد. تابستان سال آینده زمان اعلام شده برای بازگشایی این ترن 1.4 کیلومتری است. انتظار می رود سرعت این ترن به 42 کیلومتر بر ساعت برسد. این ترن به وسیله Brandauer Mountain در اتریش طراحی شده است. ترن روی سیستم مونوریل حرکت می نماید و نزدیک به سطح زمین ساخته شده تا تجربه اسکی و یا دوچرخه سواری در کوهستان را شبیه سازی کند.

البته، رول استاک اولین پیست اسکی نیست که با ارائه ترن هوایی سعی در افزایش جذابیت کوه های این ناحیه دارد. در اینجا به معرفی برترین ترن های آلپاین می پردازیم. به همراه توضیحات، ویدئوهایی ارائه شده است. با تماشا فیلم ها می توانید احساس کنید که واقعا در آنجا هستید (البته بدون احساس سرما)!

پارک سیتی، استان یوتا، امریکا

پارک سیتی به تیتر خبرها در این فصل تبدیل شده زیرا پیوند آن با روستای Canyons باعث شد که بزرگ ترین پیست اسکی تازه در ایالات متحده نام بگیرد. اما پارک سیتی مزیت دیگری هم دارد که نادیده گرفته شده است. پارک سیتی مکانی برای بزرگ ترین ترن آلپاین یوتا است؛ جهتی 1.2 کیلومتری که با سوار شدن بر آن تا سرعت 48 کیلومتر بر ساعت خواهید رسید. هزینه این سواری برای افراد بزرگسال 22 دلار و برای بچه ها 8 دلار است.

این سواری را خودتان تجربه کنید؛ با تماشای مردی هیجان زده که سفرش را روایت می نماید.

Hoch-Imst، اتریش

این پیست کوچک و دوست داشتنی در کوه های اتریش تصمیم گرفته به جای وسعت بخشیدن به مساحت خود، با ایجاد طولانی ترین ترن هوایی جهان در یک پیست اسکی، نام خود را بر سر زبان ها بیاندازد. چرا با رویه تازهی مایه مباهات نباشد؟ ترن فوق العاده 3.5 کیلومتری آن در ارتفاع 1500 متری شروع می گردد؛ درست قبل از اینکه جهتش 500 متر به صورت عمودی به پایین پیچ بخورد. جهتی که طی کردنش حدود 9 دقیقه طول می کشد. هزینه ی6.90 پوند برای بزرگسالان و 4.70 پوند برای بچه ها نیز کاملا منطقی است.

در اینجا مردی سعی می نماید تا روی ترن به دوستش برسد؛ در تعقیبی پرسرعت و خاطره مبلغی (بسیار) اندک...

گلاشیر 3000، سوئیس

عنوان طولانی ترین ترن هوایی آلپاین مربوط به Hoch-Imst است، اما گلاسیر 3000 قصد ندارد این عنوان را تصاحب کند؛ در عوض عنوان مرتفع ترین ترن آلپاین را از آن خود نموده است. جهت یک کیلومتری این ترن، قبل از چرخش و حرکت مواج گردشی تا رسیدن به سرعت 40 کیلومتر بر ساعت، در ارتفاع 2.970 متری شروع می گردد. هزینه هر بار سواری در این جهت برای بچه ها و بزرگسالان 9 فرانک سوئیس است.

در این فیلم فردی سوار بر ترن را می بینید که در سکوت محض، از این تجربه لذت می برد.

برکنریج، کلرادو، امریکا

ترن آلپاین گلد رانر (Gold Runner) در پیست برکنریج (Breckenridge) جهتی 762 متری را شامل می گردد. انتخاب با شماست که این ترن را به تنهایی سوار شوید و یا با یک دوست. ترن گلد رانر در زمستان و تابستان باز است و هزینه آن برای هر سواری 20 دلار است. راستی، اگر تابستان آنجا بودید یک سرسره فوق العاده آلپاین نیز در آنجا هست که از نظر سراشیبی مهیج و مفرح اش بسیار نزدیک به ترن است.

از این سواری کوتاه اما شیرین لذت ببرید (پیشنهاد می کنیم بخش حرکت به بالا را رد کنید)

کلاسبرگ، ایتالیا

در آخر، طولانی ترین ترن کوهستانی ایتالیا یعنی ترن آلپاین کلاسبرگ فلیتزر (Klausberg Flitzer) را به شما معرفی می کنیم. این ترن 1.8 کیلومتری می تواند با سرعت 40 کیلومتر بر ساعت حرکت کند. و برای افزودن بخش ویژه ای به سرگرمی تان می توانید یک بلیط سواری رایگان تلسکی نیز دریافت کنید.

این فیلم بردار با چرخاندن سرش به اطراف، میدان دید جالبی ایجاد نموده است و تجربه هیجان انگیزی را منتقل می نماید.

منبع: کجارو / The Daily Telegraph
انتشار: 6 بهمن 1400 بروزرسانی: 6 بهمن 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1870

به "برترین ترن های هوایی آلپاین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین ترن های هوایی آلپاین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید