برنده بلاروسی نوبل ادبیات برای بازپرسی احضار شد

به گزارش سفر به روسیه، به گزارش خبرنگاران ایرنا به نقل از تارنمای شبکه خبری یورونیوز نوشت: یکی از سخنگویان شورای هماهنگی اپوزوسیون که الکسیویچ عضوی از آن است، گفت این نویسنده و روزنامه نگار 72 ساله امروز (سه شنبه) در کمیته بازپرسی بلاروس مورد بازپرسی قرار می گیرد.

برنده بلاروسی نوبل ادبیات برای بازپرسی احضار شد

شورای هماهنگی اپوزوسیون نام شورایی است که منتقدان دولت الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس به دنبال به راه افتادن موج اعتراضات به انتخاب مجدد وی به این مقام، تشکیل دادند.

الکسیویچ که در سال 2015 به دلیل قلم زدن روایات چندصدایی جایزه نوبل ادبیات را از آن خود کرد، بیشتر به آثاری که درباره زندگی پس از سقوط اتحاد جماهیر شوروی نوشته، شناخته می گردد. اغلب کارهای این نویسنده در انتقاد از رژیم های سیاسی حاکم بر بلاروس و شوروی نوشته شده است.

از الکسیویچ آثاری چون زمزمه های چرنوبیل: تاریخ شفاهی (نشر نیستان)، جنگ چهره زنانه ندارد (نشر چشمه)، پسرانی از جنس روی (انتشارات نگاه) و آخرین شاهدان (نشر هیرمند) به فارسی ترجمه و منتشر شده اند.

لوکاشنکو که 26 سال گذشته را رئیس جمهور بلاروس بوده در انتخابات روز 9 اوت (19 مرداد 99) 80 درصد آرا را به دست آورد و برای یک دوره دیگر در مقام خود تثبیت شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1131

به "برنده بلاروسی نوبل ادبیات برای بازپرسی احضار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنده بلاروسی نوبل ادبیات برای بازپرسی احضار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید