برنامه درسی رشته های سلامت دهان و پروتز تهیه شد

به گزارش سفر به روسیه، دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی در جدیدترین اقدامات خود برنامه درسی رشته های سلامت دهان و پروتز و تدوین سند توسعه پیرادندانپزشکی را نهایی کرد.

برنامه درسی رشته های سلامت دهان و پروتز تهیه شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، در چهار جلسه کمیته پیرادندانپزشکی دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی در نوبت های چهارم تا هشتم این کمیته تصمیماتی از جمله تدوین سند راهبردی پیرادندانپزشکی و تهیه و تکمیل کوریکولوم دو رشته کارشناسی پروتز و بهداشت دهان ودندان (یا پرستاری دندانپزشکی) اتخاذ شد.

در طول جلسات کمیته راهبردی پیرادندانپزشکی تدوین نهایی سند توسعه دوره های پیرادندانپزشکی و تدوین و نهایی کردن عناوین و کوریکولوم رشته های سلامت دهان و پروتز های دندانی در دستور کار نهاده شد.

همچنین اولین نشست تعامل نظام دانشگاهی و فضای اجتماعی با موضوع نقش دانشکده های دندانپزشکی در ارتقاء سلامت دهان و دندان معلولین با همکاری شهرداری منطقه 4 برگزار گردید.

در ششمین جلسه کمیته راهبردی پیرادندانپزشکی دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی نیز مجموعه سیاست ها و راهبرد های ملی سلامت دهان مبتنی بر شواهد در ایران و گزارشی از انجام مطالعات تطبیقی در سطح دنیا ارائه شد.

در این جلسه مقرر شد موضوع اصلاح تشکیلات اداری و انجام کارسنجی های لازم در دانشکده های دندانپزشکی خصوصاً کارکنان غیر هیئت علمی آنالیز و توضیح وظایف تهیه گردد.

الزام بودن به حضور نمایندگان معاونت بهداشتی و درمان در جلسات مذکور از دیگر مصوبات این نشست بود.

همچنین دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی در جلسه ای موضوع چگونگی تشکیل و راه اندازی رشته های بین رشته ایی دندانپزشکی و داروسازی را آنالیز کرد و مقرر شد این موضوع کارشناسی شده و به جمع بندی نهایی برسد.

اولین جلسه هم اندیشی و همکاری انجمن های علمی دندانپزشکی و دانشکده های دندانپزشکی دانشگاه های علوم پزشکی در دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی برگزار گردید و تصمیم گرفته شد شیوه نامه همکاری انجمن های علمی و دانشکده های دندانپزشکی تدوین گردد.

همچنین مقرر شد آیین نامه اجرایی تدوین و لیست کمبود اعضای هیئت علمی دانشکده های دندانپزشکی تهیه گردد.

دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی درباره طراحی، تدوین و اجرای کوریکولوم (برنامه های درسی) و ارتقا کوریکولوم در حال انجام در دانشکده های دندانپزشکی کشور مواردی را تصویب کرد که از آن جمله می توان به طراحی و اجرای دوره فلوشیپ مشترک دبیرخانه جهت مدیران گروه و اعضای هیئت علمی علاقمند و توانمندسازی اساتید با شرکت در دوره فلوشیپ آشنایی با کوریکولوم دندانپزشکی عمومی اشاره نمود.

در هشتمین جلسه کمیته راهبردی پیرادندانپزشکی دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی موضوع برنامه راهبردی تربیت نیروی انسانی حدواسط در دوره های پیرادندانپزشکی آنالیز شد و مقرر شد این برنامه مورد بازبینی قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1630

به "برنامه درسی رشته های سلامت دهان و پروتز تهیه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه درسی رشته های سلامت دهان و پروتز تهیه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید