آنالیز زمینه همکاری های مالی و سرمایه گذاری یزد و کرواسی

به گزارش سفر به روسیه، خبرنگاران/یزد در نشست مشترک سفیر کشور کرواسی در جمهوری اسلامی ایران با مسئولان مالی و سرمایه گذاری یزد، زمینه همکاری های مالی و سرمایه گذاری میان این کشور و استان یزد آنالیز شد.

آنالیز زمینه همکاری های مالی و سرمایه گذاری یزد و کرواسی

به گزارش خبرنگاران، در این ملاقات با تأکید بر گسترش همکاری ها و روابط مالی و تجاری میان یزد و کرواسی، در مورد فرصت های سرمایه گذاری دو طرف بحث و گفتگو شد.

سفیر کشور کرواسی در جمهوری اسلامی ایران در این نشست در محل مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد، با معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری کشورش، آمادگی خود را برای گسترش روابط مالی با جمهوری اسلامی ایران گفت.

استریبور کیکرتس گفت: کرواسی در زمینه های گردشگری، صنعت توریسم درمانی، صنعت آب و پساب دارای تجربیات خوبی است که می توان آن را در اختیار ایران قرار دهد و در این زمینه سرمایه گذاری داشته باشد.

وی با اشاره به وجود معادن غنی در ایران، قابلیت های کشورش را در زمینه فرآوری های مواد معدنی خوب ارزیابی کرد و گفت: در این زمینه نیز آماده هرگونه همکاری و انتقال دانش و تجربیات خود هستیم.

مدیر کل دفتر مالی استانداری یزد هم در این نشست با معرفی ظرفیت ها و فرصت های زمینه گذاری استان گفت: یزد در بسیاری از زمینه های مالی از جمله انرژی های خورشیدی، دارای پتانسیل های سرمایه گذاری است و آمادگی داریم از ظرفیت های خارجی در این بخش استفاده کنیم.

سید حسین دشتی، استقبال خوب سرمایه گذاران خارجی برای انجام فعالیت های مالی در استان را یادآور و افزایش مبادلات مالی، تجاری و بازرگانی بین یزد و کرواسی را خواهان شد.

در این نشست بر همکاری اتاق های بازرگانی یزد و کرواسی به منظور انجام مبادلات تجاری و مالی میان دو طرف تأکید شد.

هم چنین در نشست یاد شده فرصت های سرمایه گذاری استان یزد در زمینه های صنعت، کشاورزی، معدن، گردشگری، میراث فرهنگی و ... و مشوق های این بخش در زمینه های مالیاتی، گمرکی، بیمه ای و زیر ساختی معرفی ارائه و سفیر کرواسی با ظرفیت ها و پتانسیل های سرمایه گذاری یزد آشنا شد.

سفیر کرواسی در ملاقات با استاندار و دیگر مقامات مالی، تجاری و بازرگانی استان یزد نیز راه های همکاری های مشترک را آنالیز کرد.

استاندار یزد به عنوان نماینده عالی دولت در استان در این ملاقات با ارائه قابلیت های این استان در زمینه های مالی و سرمایه گذاری از یزد به عنوان بهشت انرژی خورشیدی یاد کرد و اضافه نمود: در دو سال اخیر محور توسعه استان فراوری انرژی خورشید می باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 785

به "آنالیز زمینه همکاری های مالی و سرمایه گذاری یزد و کرواسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز زمینه همکاری های مالی و سرمایه گذاری یزد و کرواسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید