برای کاهش فراوری نفت قولی ندادیم!

به گزارش سفر به روسیه، سیموس اوریگان، وزیر منابع طبیعی کانادا اظهار داشت که کانادا و کشورهای گروه جی 20 در مورد ضرورت تثبیت قیمت نفت موافقت کردند اما این کشور درباره هیچ گونه کاهش فراوری مشخصی قول نداد.

برای کاهش فراوری نفت قولی ندادیم!

به گزارش خبرنگاران، این وزیر کانادایی اظهار کرد که دولت فدرال یک بسته یاری برای فراهم کردن نقدینگی برای بخش نفت و گاز کشور به زودی فراهم خواهد نمود.

کشورهای عظیم نفتی در کنفرانس ویدیویی روز آدینه گروه جی 20 کوشش کردند پیمان محدودیت عرضه نفت را که قیمت آن از بحران کرونا به شدت آسیب دیده است، نهایی نمایند و عربستان سعودی و روسیه عظیمترین سهم را در کاهش فراوری برعهده گرفتند و آمریکا هم تمایل غیرمعمولی برای یاری به آنها نشان داد.

ریاض، مسکو و متحدانشان که گروه اوپک پلاس را تشکیل می دهند، روز پنج شنبه طی حدود 10 ساعت مذاکرات فشرده برای کاهش 10 درصد از فراوری دنیای توافق کردند و خواهان کاهش پنج درصدی فراوری از سوی کشورهای دیگر بودند.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیه 24 اظهار کرد که کانادا آماده کاهش فراوری به میزان حدود یک میلیون بشکه در روز است.

اما اوریگان در مصاحبه تلفنی به رویترز گفت: من چنین رقمی را پیش از این نشنیده بودم. تبادل آمار فراوری در مقطعی انجام خواهد گرفت اما در کنفرانس روز آدینه مطرح نشد. این کنفرانس برای یافتن مکانیزمی برای دستیابی به ثبات قیمت بود و ما هنوز به جایی که باید نرسیده ایم.

ایالت غربی آلبرتا که عظیمترین منطقه فراوری نفت کانادا است، در حال حاضر فراوریش را 80 هزار بشکه در روز کاهش داده است. اوریگان اعلام نمود که وی اختیاری برای دادن قول محدودیت عرضه ندارد زیرا این موضوع در اختیار دولتهای محلی است.

منابع دولتی کانادایی اظهار نموده اند که کاهش تقاضا ممکن است باعث گردد فراوری نفت کانادا 750 هزار بشکه در روز کاهش پیدا کند.

آرتم آبراموف، مدیر تحقیقات شیل شرکت ریستاد انرژی اظهار نموده که فراوری نفت کانادا به دلایل مالی در آوریل بیش از یک میلیون بشکه در روز سقوط خواهد نمود.

کانادا چهارمین فراورینماینده عظیم نفت در دنیا است و در فوریه حدود 4.9 میلیون بشکه در روز نفت استخراج کرد.

بر اساس گزارش رویترز، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا روز آدینه بدون اشاره به این که آیا کشورش فراوری نفت را محدود خواهد نمود یا خیر، اظهار نموده بود که کوششها برای کاهش اشباع عرضه دنیای نفت باید به شکل متمرکز انجام گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 894

به "برای کاهش فراوری نفت قولی ندادیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای کاهش فراوری نفت قولی ندادیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید