بانک کشاورزی جزئیات دریافت وثایق تسهیلات را گفت خبرنگاران

به گزارش سفر به روسیه، بانک کشاورزی گفت: برای تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی الزامی به دریافت وثیقه شهری نیست و بیشتر تسهیلات پرداختی به صورت ضمانتی با معرفی ضامن و یا به وثیقه دریافت اسناد اراضی کشاورزی و روستایی پرداخت می گردد.

بانک کشاورزی جزئیات دریافت وثایق تسهیلات را گفت خبرنگاران

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، پیرو انتشار مصاحبه با مدیرعامل هلدینگ تراکتورسازی تبریز با عنوان از لفاظی تا التماس کشورهای اروپایی برای خرید قطعات تراکتور ایران که بخشی از مصاحبه به فرآیند تسهیلات مکانیزاسیون در بانک کشاورزی به ویژه وثایق اشاره شده بود، بانک کشاورزی در این باره توضیحاتی ارائه داده است:

1- تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی در زمینه مکانیزاسیون بخش کشاورزی در مقایسه با سال های گذشته رشد چشمگیری داشته است. در امسال نیز مبلغ 2500 میلیارد تومان به مکانیزاسیون بخش کشاورزی اختصاص یافت که طی مدت 10 ماه به کشاورزان پرداخت شد و با اختصاص مبلغ 500 میلیارد تومان دیگر برای دوماه به جامانده، امسال 3هزار میلیارد تومان برای تجهیز بخش کشاورزی به ماشین آلات پرداخت خواهد شد که این نشان دهنده عزم این بانک برای تجهیز و نوسازی ناوگان ماشین آلات کشاورزی است.

2- به آگاهی می رساند بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی الزامی به دریافت وثیقه شهری ندارد و بیشتر تسهیلات پرداختی در این بخش نیز به صورت ضمانتی با معرفی ضامن و یا به وثیقه دریافت اسناد اراضی کشاورزی و روستایی و تضمین هایی از این قبیل پرداخت شده است.

3- گفتنی است بانک کشاورزی آمادگی پذیرش ماشین آلات کشاورزی اعم از تراکتور،کمباین و.... را به عنوان وثیقه دارد اما با توجه به اینکه باید 70درصد مبلغ ماشین مورد درخواست کشاورز بین 4 تا6 ماه زودتر از تحویل به حساب شرکت تراکتورسازی واریز گردد، امکان ترهین وجود ندارد.بدیهی است درصورتی که تحویل ماشین با پرداخت تسهیلات هم زمان باشد می توان ماشین آلات کشاورزی را نیز به عنوان وثیقه پذیرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 فروردین 1400 بروزرسانی: 2 فروردین 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1445

به "بانک کشاورزی جزئیات دریافت وثایق تسهیلات را گفت خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک کشاورزی جزئیات دریافت وثایق تسهیلات را گفت خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید