بانکداران انگلیسی درباره استقلال اسکاتلند هشدار دادند

به گزارش سفر به روسیه، خبرنگاران: در شرایطی که همه پرسی استقلال اسکاتلند 18 سپتامبر برگزار خواهد شد بانکداران انگلیسی به شدت نگران تبعات استقلال اسکاتلند بر ادامه عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا هستند.

بانکداران انگلیسی درباره استقلال اسکاتلند هشدار دادند

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، در حالی که مردم اسکاتلند قصد دارند در همه پرسی 18 سپتامبر در مورد استقلال این کشور از انگلیس پس از 307 سال تصمیم گیری نمایند بانکداران انگلیسی نگران این مساله هستند که در صورت جدا شدن احتاقتصادی اسکاتلند، انگلیس نیز به زودی از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

بر اساس این گزارش کریس کامینگس رئیس گروه اقتصادی د سیتی یوکی در این باره تاکید نمود: این حس وجود دارد که اگر اسکاتلند از انگلیس جدا گردد این مساله برای انگلیس نیز اتفاق خواهد افتاد و این کشور از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

برایان هیلیارد اقتصاددان برجسته بانک سوسایت جنرال در لندن نیز توضیح داد که بی شک استقلال اسکاتلند احتمال ترک اتحادیه اروپا از سوی انگلیس را افزایش خواهد داد.

انگلیس برای بسیاری از کسب و کارها به خصوص خدمات اقتصادی راه ورود به سایر کشورهای اتحادیه اروپا به شمار می رود. بازاری با 500 میلیون نفر جمعیت که پتانسیل زیادی برای فعالیت برای شرکت های اقتصادی و بانک های بزرگ دارد.

برای بانک ها و موسسات اقتصادی مثل سیتی گروپ و گلدمن ساکز داشتن دفتر در لندن به معنای داشتن پاسپورتی برای فعالیت در کل اروپا است. اگر انگلیس از اتحادیه اروپا خارج گردد دیگر این کشور راه ورود اصلی بانکداران بزرگ به بازار سایر کشورهای اروپایی نخواهد بود.

تنزل صندلی انگلیس به عنوان مبدا ورود به صنعت بانکداری و خدمات اقتصادی اروپا به ضرر اقتصاد این کشور خواهد بود. صنعت اقتصادی و بانکداری بیش از 7 درصد فراوری ناخالص داخلی انگلیس را تشکیل می دهد و 4 درصد فرصت های شغلی این کشور را نیز شامل می گردد.

جورج سوروس سرمایه دار مشهور آمریکایی نیز در مقاله ای در روزنامه فایننشال تایمز نوشت که این بدترین زمان ممکن برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و استقلال اسکاتلند از انگلیس است.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس نیز قول داده است که در صورت پیروزی در انتخابات سال 2015 میلادی همه پرسی ادامه عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا را برگزار خواهد نمود. این مساله با مخالفت شدید بعضی رهبران اروپایی روبرو شده است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 8 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 539

به "بانکداران انگلیسی درباره استقلال اسکاتلند هشدار دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانکداران انگلیسی درباره استقلال اسکاتلند هشدار دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید