اوج گیری کرونا در آمریکا؛ بایدن 1000 پرسنل نظامی را در بیمارستان ها مستقر می نماید

به گزارش سفر به روسیه، به گفته یک مقام کاخ سفید، در پی اوج گیری کرونا در آمریکا با ظهور اُمیکرون، بایدن 1000 پرسنل پزشکی نظامی را به شش استان برای حمایت از بیمارستان هایی که اکنون با انبوه بیماران روبرو است، اعزام می نماید.

اوج گیری کرونا در آمریکا؛ بایدن 1000 پرسنل نظامی را در بیمارستان ها مستقر می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک مقام کاخ سفید گفت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا امروز پنجشنبه استقرار سریع پرسنل پزشکی نظامی را برای حمایت از بیمارستان هایی که در حال حاضر با انبوه موارد ابتلا به کرونا به علت شیوع گسترده سویه اُمیکرون در ایالات متحده دست و پنجه نرم می نمایند، اعلام خواهد نمود.

به گزارش وبگاه آکسیوس، روشل والنسکی مدیر مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آمریکا روز چهارشنبه گفت: افزایش موارد ابتلا به اُمیکرون منجر به تعداد بالای مجموع بستری ها در بیمارستان شده و بیمارستان ها مجبور هستند بیماران بیشتر و بیشتری را در بحبوحه چالش های مرتبط با نیروی انسانی و مواجهه با یک ویروس بسیار قابل انتقال که سلامت کارکنان درمانی را هم تهدید می نمایند، بپذیرند.

طبق این گزارش، از هفته آینده 1000 پرسنل نظامی به بیمارستان های شش استان نیویورک، نیوجرسی، اوهایو، رود آیلند، میشیگان و نیومکزیکو اعزام خواهند شد.

یک مقام کاخ سفید گفت که این علاوه بر بیش از 800 پرسنل نظامی و اضطراری دیگر است که از روز شکرگزاری به 24 استان اعزام شده اند و شامل بیش از 350 پزشک نظامی، پرستار و درمانگر که به کارکنان بیمارستان ها یاری می نمایند، می گردد.

بیش از 14000 عضو گارد ملی آمریکا نیز در 49 استان برای حمایت از مراقبت های بالینی، آزمایش ها و اقدامات مرتبط با واکسیناسیون فعال شده اند.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، انتظار می رود بایدن در مورد نحوه مدیریت دولتش در مورد همه گیری اعلامیه های بیشتری ارائه کند.

آمریکا در دوشنبه متوالی اخیر رکورد ابتلای روزانه در دنیا را جابجا کرد. بر اساس آمار رویترز، ایالات متحده روز دوشنبه گذشته یک میلیون و 350 هزار مورد ابتلای تازه به ویروس کرونا را گزارش کرد که رکوردی تازه در آمار ابتلای روزانه در دنیا است.

رکورد ابتلای روزانه قبلی یک میلیون و 30 هزار مورد بود که دوشنبه هفته قبل در آمریکا ثبت شد. در آمریکا هر دوشنبه به علت عدم گزارش بسیاری از استان ها در آخر هفته، موارد ابتلای زیادی گزارش می گردد. میانگین هفت روزه ابتلا طی دو هفته در این کشور سه برابر شده و به بیش از 700 هزار مورد تازه در روز رسیده است.

بر اساس آمار رویترز، رکورد دوشنبه اخیر در حالی ثبت شد که بعلاوه تعداد بیماران بستری در بیمارستان به علت ابتلا به کرونا در آمریکا به بالاترین حد خود رسید و طی سه هفته دو برابر شد. بیش از 136 هزار و 604 نفر به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شدند که از رکورد 132 هزار و 51 نفر که در ژانویه سال گذشته ثبت شده بود، فراتر رفت.

در حالی که بیماری ناشی از سویه اُمیکرون به طور بالقوه شدت کمتری دارد، مقامات بهداشت و سلامت هشدار داده اند که تعداد زیاد ابتلاها می تواند سیستم های درمانی را تحت فشار قرار دهد که بعضی از آنها همین حالاها هم در کوشش برای مدیریت افزایش بیماران و کمبود کارکنان هستند.

روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز اخیراً با اشاره به فرایند صعودی ابتلا به کرونا و فوتی های این ویروس در ایالات متحده گزارش کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با وعده شکست ویروس کرونا به وسیله واکسیناسیون گسترده در سراسر آمریکا وارد کاخ سفید شد اما همه چیز طبق برنامه پیش نرفت.

بر اساس تازه ترین آمار، پنج میلیون آمریکایی شاغل به علت شیوع کرونای اُمیکرون خانه نشین شده اند و این مسئله تهدید تازهی برای بهبود شرایط مالی آمریکاست.

وبگاه بیزینس اینسایدر روز دوشنبه نوشت، میلیون ها آمریکایی در حالی خانه نشین شده اند که موارد ابتلا به اُمیکرون در سراسر این کشور در حال افزایش است. بر اساس برآوردهای اندرو هانتر اقتصاددان ارشد آمریکا در موسسه کپیتال اکونومیکس، بیش از دو درصد از نیروی کار ایالات متحده در قرنطینه است.

طبق آمار پایگاه اطلاع رسانی و آماری worldometers، از ابتدای همه گیری کرونا در آمریکا بالغ بر 64 میلیون نفر به این بیماری مبتلا شده اند که از این میان، بیش از 866 هزار تن جان خود را از دست داده اند. آمریکا به لحاظ ابتلا و مرگ و میر در صدر کشورهای دنیا واقع شده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 فروردین 1401 بروزرسانی: 2 فروردین 1401 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1935

به "اوج گیری کرونا در آمریکا؛ بایدن 1000 پرسنل نظامی را در بیمارستان ها مستقر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوج گیری کرونا در آمریکا؛ بایدن 1000 پرسنل نظامی را در بیمارستان ها مستقر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید