از وین آبی گرم نمی گردد ، عملکرد دولت ، مردم را نا امید نموده است

به گزارش سفر به روسیه، دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی می گوید اگر رئیسی به طور رسمی گام به انتخابات ریاست جمهوری بگذارد بین طیف اصولگرا وفاق شکل می گیرد و این اتفاق مشارکت مردمی در انتخابات را بالاتر خواهد برد.

از وین آبی گرم نمی گردد ، عملکرد دولت ، مردم را نا امید نموده است

به گزارش خبرنگاران ، سیدمحمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی ، استاد دانشگاه تهران و وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگاران عنوان نمود: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 1400 بنا به دلایل مختلف آن شور و نشاط همیشگی را شاهد نیستیم. یکی از عوامل فراگیری کرونا است، که مانع تشکیل جلسات و اجتماعات پرشور به مانند گذشته است و این موضوع تاثیر منفی بر هیجانات دوران انتخابات دارد.

حسینی گفت: از سوی دیگر نارضایتی مردم به دلیل مسائل معیشتی و مالی نیز بسیار تاثیرگذار است. احتیاج است که دراین باره توضیحاتی داده گردد تا مردم بدانند با حضور در انتخابات و انتخاب کاندیدای اصلح است که می توانند فرایند فعلی و مدیریت اجرایی کشور تغییر ایجاد نمایند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اضافه نمود: ضروری است در شرایط فعلی همه گیری کرونا تبلیغات انتخاباتی به صورت مجازی باشد و اطلاع رسانی کافی از سوی کاندیداها انجام گردد. در دو ماه باقی مانده ضروری است فعالان سیاسی و رسانه ها تحرک بیشتری داشته باشند تا شور و نشاط انتخاباتی شکل بگیرد. رسانه ملی اقداماتی را دراین خصوص آغاز نموده است ولی ضرورت دارد از نظر حجم و محتوی بیش از این عنایت گردد؛ ابعاد مختلف انتخابات و آثار و نتایجی که در داخل کشور و صحنه بین المللی دارد، به درستی تبیین گردد و ابهامات و سوالاتی که در اذهان جامعه وجود دارد پاسخ داده گردد.

وی ادامه داد: معاندان و مخالفان جمهوری اسلامی می خواهند به مردم القا نمایند که حضورشان در انتخابات ریاست جمهوری نتیجه ای ندارد، در حالیکه حضور مردم در انتخابات همواره در تقویت ایران عزیز تاثیرگذار بوده است و در رویداد عظیم 28 خرداد نیز مشارکت گسترده و انتخاب درست مردم می تواند گره گشای بسیاری از مسائل گردد. دو جناح و جریان اصلی کشور همواره در انتخابات ریاست جمهوری کاندیداهای خودشان را داشته اند؛ و به هر میزان رقابت جدی تر و در عین حال سالم تر باشد شوق بیشتری برای حضور پای صندوقهای رأی ایجاد می نماید.

علت داغ نشدن تنور انتخابات

این استاد دانشگاه تهران بیان داشت: یکی از دلایل داغ نشدن تنور انتخابات این است که مثل همواره تبلیغات میدانی و چهره به چهره صورت نمی گیرد. در گذشته از یک سال قبل از برگزاری انتخابات شاهد تبلیغات گسترده بودیم؛ کاندیداها به سفرهای استانی می رفتند و در اجتماعات شرکت می کردند. در تهران نیز کاندیداها با اقشار مختلف و گروه های متنوع جلسات موثری داشتند و دیدگاه ها و برنامه های خود را اعلام می کردند.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: در شرایط فعلی که کشور از لحاظ کرونا در شرایط قرمز است اگر هم کاندیداها در استان ها و شهرهای مختلف حضور پیدا نمایند در جمع های بسیار محدود و چند نفره خواهند بود. این فرایند نمی تواند منجر به جریان سازی گردد و موج آفرینی کند.

حسینی گفت: از سویی عملکرد ضعیف هشت سال گذشته دولت باعث شده مردم از وضع موجود ناراضی باشند و به همین دلیل شور همیشگی در روزها و هفته های منتهی به انتخابات را نمی بینیم. البته هر قدر به زمان انتخابات نزدیک تر شویم بحث ها در این رابطه جدی تر خواهد شد و مردم هم حضور قابل قبول خود را نشان خواهند داد.

دبیرکل کانون دانشگاهیان اذعان داشت: مردم بصیر ایران تحت تاثیر تبلیغات رسانه های بیگانه قرار نخواهند گرفت، چون می دانند تشویق رسانه های بیگانه به عدم مشارکت در واقع به نفع دشمنان قسم خورده این آب و خاک و به زیان ملت شریف ایران است.

تفرقه جریان اصولگرایی؟

حسینی در رابطه با شرایط اصولگرایان در آستانه انتخابات تاکید نمود: در حال حاضر حدود 14 نفر در مظان کاندیداتوری هستند که این وضع غیر قابل قبول است و باید سامان پیدا کند. به زیان جبهه انقلاب است که این تعداد کاندیدا داشته باشد، دوستانی که اقبالی در بین مردم ندارند بهتر است به یاری گزینه اصلی بشتابند تا انسجام بیشتری شکل بگیرد و نیروها در سراسر کشور از حالت سر درگمی و انفعال خارج شوند.

این استاد دانشگاه گفت: فرصتی چندانی باقی نمانده است، کاندیداها غالبا سوابق ارزنده ای دارند و یا در گذشته داشته اند اما مردم شناخت کافی از بیشتر آنها ندارند و این عزیزان در فرصت کم باقی مانده نمی توانند توانایی ها و برنامه های خود را معرفی نمایند بنابراین عقل سلیم حکم می نماید که به نفع گزینه نهایی کنار بفرایند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران گفت: در حال حاضر حداقل سه جریان در جبهه انقلاب و اصولگرایی کار می نمایند؛ شورای ائتلاف، شورای وحدت و جبهه پایداری. البته احزاب و تشکل های دیگری هم هستند. این تفرقه و این تعدد اگر ادامه داشته باشد قطعا به زیان نیروهای انقلاب خواهد بود و همان اتفاقاتی که در سال 92 رخ داد تکرار خواهد شد.

حسینی یادآور شد: در سال 92 تکثر کاندیدا داشتیم، اما در جبهه رقیب بر سر یک نفر توافق کردند و آقای روحانی در همان دور اول لب مرزی انتخاب شد. لذا هر چه سریعتر باید یک وفاق و همگرایی در بین نیروهای اصولگرا ایجاد گردد تا بتوانند نتیجه انتخابات را به نفع خودشان به سرانجام ببرند.

گزینه های اصلاحات

سید محمد حسینی در رابطه با گزینه های مورد نظر طیف اصلاحات گفت: جریان اصلاحات چند گزینه مطرح نموده اند و در حال ارزیابی این موضوع هستند که کدام یک از این گزینه ها پایگاه های مردمی بیشتری دارند. البته جبهه اصلاحات اینبار با مسائل متعددی روبرو است ؛ این موضوع را در انتخابات مجلس هم شاهد بودیم که آنها با اقبال عمومی روبرو نشدند.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه نمود: دلیل عمده این اتفاق هم عملکرد ضعیف دولت در هشت سال گذشته است،دولتی که مورد تایید و ضمانت کل اصلاح طلبان قرار داشت که روحانی می تواند منشا خدمات زیادی باشد. وعده های فراوانی دادند، از برداشتن همه تحریم ها گرفته تا سرمایه گذاری های خارجی! آنها وعده رونق مالی کشور را دادند و روحانی سوگند جلاله خورد که مسائل را حل می نماید. عملی نشدن این وعده ها باعث شد تا پایگاه خود را در میان توده های مردم از دست بدهند و حتی هواداران پروپاقرص آنها نیز مایوس شوند.

وی عنوان نمود: اصلاح طلبان اینبار اقبال چندانی ندارند اما کوشش می نمایند تا از گزینه ای که موقعیت بهتری دارد حمایت نمایند تا شاید ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست به دست هم بدهند و با دوپینگ غربیها وارد رقابت شوند. گاهی اوقات از آقای ظریف سخن به میان می آورند، چون تصور می نمایند در 100 روز باقی مانده مذاکرات وین به نتیجه ای خواهد رسید و غربی ها امتیازاتی خواهند داد. به عنوان مثال بعضی از تحریم ها را بر می دارند و بعد از این اتفاقات اصلاح طلبان می توانند ایشان (ظریف) را به عنوان قهرمان مذاکره و دیپلماسی مطرح نمایند!

حسینی اذعان داشت: اتفاقات هشت سال گذشته و بی فرجام ماندن برجام نشان داد که از دیگ غرب آبی برای ملت ایران گرم نمی گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 خرداد 1400 بروزرسانی: 1 خرداد 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1555

به "از وین آبی گرم نمی گردد ، عملکرد دولت ، مردم را نا امید نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از وین آبی گرم نمی گردد ، عملکرد دولت ، مردم را نا امید نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید