از بحران اقتصادی کشتیرانی عبور کردیم ، رکورد حمل 20 میلیون تن در 1400

به گزارش سفر به روسیه، مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: خوشبختانه از بحران اقتصادی سال 99 عبور نموده ایم و امیدواریم در سال 1400 با کوشش کل گروه به رکوردهای جدیدی در حمل ونقل کالا دست پیدا کنیم.

از بحران اقتصادی کشتیرانی عبور کردیم ، رکورد حمل 20 میلیون تن در 1400

به گزارش خبرنگاران به نقل از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، محمدرضا مدرس خیابانی در نشست هماهنگی مدیران این شرکت گفت: موضوع مهم، پایبند بودن به سند راهبردی 1404 و اجرای آن است؛ البته قطعاً برنامه موجود احتیاج به بازنگری دارد، زیرا مطابق با ظرف زمانی خود تهیه شده است با این حال امیدواریم موضوع تحریم و محدودیت هایی که برای کشور و کشتیرانی اتفاق افتاده است به انتها برسد که در این صورت این برنامه نیز به فراخور بازنگری خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه اگر خواهان یک شرکت بالنده هستیم قطعاً حوزه برنامه ریزی باید نقش اساسی در شرکت داشته باشد، خاطر نشان کرد: پیش بینی ها حاکی از حمل و نقل دریایی حدود 12 میلیارد تن کالا در سال 2021 است؛ این در حالی است که ظرفیت ناوگان حمل و نقل کالا در دنیا رقمی بالغ بر دو میلیارد تن است؛ بنابراین برای سهیم شدن در این بازار ضروری است برنامه ریزی صورت گیرد.

مدرس خیابانی با اشاره به کاهش نسبی عملکرد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران طی سال 99، اضافه نمود: یکی از دلایل کاهش حمل و نقل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سال 99 شیوع ویروس کرونا و محدودیت های ایجاد شده برای بخش کانتینری در جهت چین بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه از بحران سال 99 عبور نموده ایم و امیدواریم در سال 1400 با کوشش کل گروه به افق های جدیدی در حمل و نقل کالا دست یابیم.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در رابطه با عملکرد بخش حمل فله این شرکت نیز گفت: بخش حمل فله در سال گذشته از ثبات برخوردار شد اگرچه نسبت به سال 98 با کاهش نسبی عملکرد روبرو بودیم؛ موضوع مهم در این بخش ایجاد نگرشی است که در آن مشتری به عنوان شریک تجاری مورد توجه قرار گیرد؛ جذب، وابستگی و پایبندی مشتری به شرکت باید مورد اهمیت باشد به گونه ای که مشتری تنها در شرایط تنگنا به ما رجوع نکند بلکه در هر زمانی مشتری ناوگان ملی باشد.

وی همچنین درباره کشتیرانی دریای خزر گفت: در حوزه کشتیرانی دریای خزر توقع از مدیریت و اعضا هیئت مدیره این است که ارتباط با مشتریان و پایبندی آن ها به این شرکت را اساساً متحول نمایند.

مدرس خیابانی با تأکید بر اهمیت ارتباط با مشتریان توضیح داد: اگر با مشتریان شرکت به صورت شفاف ارتباط برقرار کنیم توانمندی اساسی در شرکت ایجاد خواهد شد؛ در این زمینه ضروری است حوزه بازاریابی و امور مشتریان و حوزه حقوقی گام های اساسی بردارند. همچنین افزایش سطح رضایت مندی مشتریان و رضایت شغلی کارکنان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تقسیم شرکت های گروه کشتیرانی به دو بخش مأموریت محور و درآمد محور، یادآور شد: کشتیرانی دارای 9 شرکت مأموریت محور و 8 شرکت درآمد محور است و توقع می رود که شرکت های مأموریت محور بتوانند خارج از گروه کشتیرانی نیز برای خود درآمد کسب نمایند.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تدوین سند راهبردی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 گفت: این سند با نگاهی به سند چشم انداز ایران 1404 و عملاً بر مبنای اسناد بالادستی تهیه شده است.

مدرس خیابانی اضافه نمود: باید اهمیت نقش حمل و نقل دریایی و کشتیرانی را به وسیله ارتباط با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، متولیان حوزه برنامه ریزی و مسئولان ذی ربط کشور و همچنین ارتباط با رسانه ها و مطبوعات و اقدامات کارشناسی به سطوح بالادستی جامعه معرفی کرد تا از موقعیت دریایی کشور در جهت توسعه اقتصادی و به تبع آن کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بهره بگیریم.

وی در ادامه با بیان اینکه در شرکت همیشه باید به دو بال درآمد و هزینه توجه داشته باشیم، گفت: همچنین مدیریت سرمایه انسانی، آموزش سرمایه انسانی و ایجاد تعلق خاطر به مجموعه از موضوعات مهم است به گونه ای که نیروی انسانی به درکی مشترک از مسائل برسد.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تبیین هدف و مبانی تدوین سند استراتژیک در چهار بخش اقتصادی و سرمایه گذاری، بازار و مشتری مداری، عملیات و ناوگان و منابع انسانی و ساختار، بر توسعه تفکر راهبردی در گروه و اتصال برنامه و بودجه و توجه به مدیریت هزینه ها و درآمدها تأکید کرد.

وی با تأکید بر اینکه سند راهبردی ابلاغ شده به مثابه نقشه راه گروه می باشد، گفت: این سند می باید به صورت دائم توسط دفتر برنامه ریزی معاونت توسعه بازار پایش گردد و در جلسات هیئت مدیره و درون گروهی به بحث و آنالیز گذاشته گردد و همچنین گزارش های مستمری از پیشرفت کار در جلسات آنالیز عملکرد شرکت ها با حضور رئیس هیئت مدیره هلدینگ ارائه گردد.

مدرس خیابانی با اشاره به اهمیت ارتباط با نمایندگان و فورواردرها، بر تشریک مساعی با آن ها به عنوان شرکای تجاری تأکید کرد و گفت: بر اساس برنامه راهبردی باید رضایتمندی همه ذی نفعان اعم از کارکنان، مدیران، سهامداران، مشتریان، تأمین نمایندگان، محیط زیست، دولت و … مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: بر اساس این نقشه راهبردی باید در انتها سال 1400 به رقم 20 میلیون و 500 هزار تن جابه جایی کالا دست پیدا کنیم که به معنای رشد 45 درصدی در مقایسه با سال 99 است.

به گفته مدرس خیابانی، بر اساس نقشه راهبردی کشتیرانی، در سال 1400 تعداد کشتی های ناوگان کشتیرانی به 134 فروند می رسد بنابراین ضروری است در بازسازی، نوسازی، تعویض و جا به جایی ناوگان شرکت گام های اساسی برداشته گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 خرداد 1400 بروزرسانی: 19 خرداد 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1577

به "از بحران اقتصادی کشتیرانی عبور کردیم ، رکورد حمل 20 میلیون تن در 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از بحران اقتصادی کشتیرانی عبور کردیم ، رکورد حمل 20 میلیون تن در 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید