اردوغان: جنگ قره باغ و پاندمی اتحاد جامعه ترک تبار را نشان داد

به گزارش سفر به روسیه، رئیس جمهوری ترکیه آدینه در پیامی خطاب به مجمع جهانی هواشناسی بر اهمیت اتحاد تاکید نمود.

اردوغان: جنگ قره باغ و پاندمی اتحاد جامعه ترک تبار را نشان داد

جهت دریافت خدمات طراحی محوطه ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در کنفرانسی با حضور مقام هایی از جمهوری آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، قبرس شمالی، ازبکستان، تاجیکستان و ترکمنستان گفت: آنچه ما در دوران جنگ قره باغ و این پاندمی تجربه کردیم، اهمیت اتحاد، همبستگی و انسجام میان دنیا ترک نژاد در هر حوزه ای از دفاع تا دیپلماسی، از بهداشت تا کشاورزی و از گردشگری تا انرژی را به ما نشان داد.

در این مراسم که از طرف سرویس هواشناسی دولتی ترکیه با همکاری وزارت کشاورزی و جنگلداری برگزار شده بود، همچنین معاون رئیس جمهوری ترکیه و علی اسدوف، نخست وزیر جمهوری آذربایجان حضور داشت.

اردوغان گفت: ما به عنوان دنیا ترک نژاد، درد از دست دادن مردم از جمله دوستان و عزیزانمان را بابت پاندمی کرونا تجربه نموده و پشت سر گذاشته ایم. با این حال به طور همزمان، ما از اینکه قره باغ دوباره بعد از 30 سال اشغال به سرزمین مادری اش بازگشت، خوشحالیم.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان سال گذشته به مدت شش هفته درگیری نظامی داشتند. دو طرف یکدیگر را به شروع درگیری ها در 27 سپتامبر متهم می کردند. این دو کشور در دهم نوامبر توافقنامه ای را با میانجیگری روسیه به امضا رساندند تا به جنگ سرانجام داده و در راستای یک راه چاره جامع حرکت نمایند.

اردوغان همچنین بر اهمیت ارتقای همکاری میان دنیا ترک نژاد که به زبان مشترکی سخن می گوید، به دین مشابهی باور دارد، تاریخ، فرهنگ و تمدن مشترکی دارد تاکید نمود.

معاون رئیس جمهوری ترکیه هم در این مراسم گفت: لازم است که ما برای موفقیت در تلاشهایی که به طور جداگانه علیه پدیده تغییر اقلیمی انجام می شوند که کشورها و آینده ما را تهدید می نماید، مبارزه و همکاری جمعی خود را تقویت کنیم.

نخست وزیر جمهوری آذربایجان هم گفت قره باغ در 30 سال اشغال به دست ارمنستان یک ترور زیست محیطی را تجربه کرد. او گفت: این اراضی به منطقه انرژی سبز تغییر شکل خواهند یافت. آوارگان تحت برنامه بازگشت عظیم به خانه هایشان بازخواهند گشت.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1394

به "اردوغان: جنگ قره باغ و پاندمی اتحاد جامعه ترک تبار را نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: جنگ قره باغ و پاندمی اتحاد جامعه ترک تبار را نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید