اجرای نمایش زورخانه ای در یک پیاده راه تاریخی

به گزارش سفر به روسیه، شهردار منطقه12 از اجرای نمایش زورخانه ای در پیاده راه تاریخی ناصرخسرو اطلاع داد.

اجرای نمایش زورخانه ای در یک پیاده راه تاریخی

به گزارش خبرنگاران، امیر یزدی با اشاره به اجرای این برنامه در گرامیداشت هفته پهلوانی و زورخانه ای گفت: شهرداری منطقه12 با استفاده از این فرصت، ویژه برنامه هایی برای آشنایی بیشتر شهروندان با ورزش زورخانه ای ترتیب داده که از جمله آنها اجرای نمایش زورخانه ای در پیاده راه تاریخی خیابان ناصرخسرو و مقابل کاخ گلستان و عمارت شمس العماره بود.

وی با بیان اینکه منطقه12 به عنوان قلب تاریخی طهران، بیشترین تعداد زورخانه های قدیمی این شهر را در دل خود جای داده، اضافه نمود: اکنون دست کم 10زورخانه در این منطقه وجود دارد که 8زورخانه فعال هستند. معروف ترین و قدیمی ترین آنها نیز زورخانه شهید فهمیده در پارک شهر، زورخانه تاریخی نیرو و شادی در خیابان مولوی، زورخانه سجادیه در خیابان شوش و زورخانه طلاچی در خیابان ری است.

شهردار منطقه12 با تأکید بر کوشش برای توسعه ورزش های باستانی مطرح کرد: آشنایی مردم به ویژه نسل جوان با این ورزش، سبب توسعه فرهنگ پهلوانی می گردد که فرهنگی آمیخته با اصول اخلاقی و جوانمردی است و در کنار ورزش می تواند آنها را با آموزه های معنوی و انسان ساز رشد دهد.

لازم به ذکر است؛ نمایش زورخانه ای پیاده راه خیابان ناصر خسرو را 2گروه برتر نمایشی کشور در این حوزه به اجرا درآوردند که با استقبال خوب شهروندان روبه رو شد.

از دیگر برنامه های شهرداری منطقه12 در این هفته، برگزاری رویداد نوجوانان محله و آشنایی با فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه در سرای محله دروازه شمیران بود که تحت عنوان برنامه های طرح آپارتمان نشینی به صورت آزمایشی در محله دروازه شمیران در حال اجراست.

تقدیر از متولیان و ورزشکاران پیشکسوت و جوان زورخانه های منطقه نیز شنبه هفته آینده در زورخانه شهید فهمیده با حضور شهردار منطقه به اجرا درخواهد آمد و قرار است در این برنامه، ورزشکاران به بیان مسائل و دیدگاه های خود در حوزه توسعه ورزش های باستانی بپردازند.

ورزش زورخانه ای که نام دیگر آن ورزش باستانی است، نام مجموعه ای از حرکت های ورزشی با وسایل و بی وسایل است که در آن آداب و رسوم ویژه ای اجرا می گردد. این ورزش که از قدیم رواج داشته، از ورزش های تاریخی و فرهنگی کشورمان شناخته می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1402 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 2184

به "اجرای نمایش زورخانه ای در یک پیاده راه تاریخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای نمایش زورخانه ای در یک پیاده راه تاریخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید