جاذبه های گردشگری فلورانس؛ قلب ایتالیا

به گزارش سفر به روسیه، جاذبه های گردشگری فلورانس شامل مجموعه بی نظیری از کاخ ها، کلیساها، موزه ها و گالری های متعدد است که باعث سرازیر شدن گردشگران به فلورانس می گردد.

جاذبه های گردشگری فلورانس؛ قلب ایتالیا

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا ارزان از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

فلورانس (Florence) یکی از شهرهای تاریخی در ایتالیا و هم اکنون پایتخت ناحیه توسکانی ایتالیا است. فلورانس در حدود 382 هزار نفر جمعیت دارد و پرجمعیت ترین شهر توسکانی به شمار می آید. جاذبه های توریستی فراوانی در این شهر گرد آمده اند. بهترین زمان برای دیدن جاذبه های توریستی فلورانس فصل بهار و پاییز است.

1. گالریاوفیتزی

گالری اوفیتزی احتمالا مهمترین موزه فلورانس محسوب می شود که آثاری بینظیر از میکل آنژ، داوینچی، رافائل، ساندرو بوتیچیلی و هنرمندان مشهور دیگری در آنبه نمایش گذاشته شده است. حتی خود بنای موزه هم ارزش بازدید بالایی دارد. این موزهکه یکی از قدیمی ترین گالری های جهان محسوب می شود همتایی ندارد، بنابراین می توانساعت ها به تماشای شاهکارهای هنری مشغول شد و گذر زمان را احساس نکرد.

Uffizi در حقیقت بزرگترین مجموعه از آثار هنری دوره رنسانس را شامل می شودو نقاشی های معروف بسیاری در این گالری نگهداری می شوند که در این بین می توان بهنقاشی تولد ونوس اشاره نمود. بسیاری از آثار موجود در این گالری مربوط به دوران اولیهرنسانس هستند، اما در بخش های انتهایی گالری، می توانید نقاشی های پرتره و هلندیرا نیز مشاهده کنید.

گالری اوفیتزی یکی از جاذبه های توریستی فلورانس

2. باغ هایبابولی

Giardino di Boboli که معمولا با نام باغ بابولیشناخته می شود مکانی بسیار زیبا است که همه ساله هزاران توریست را به سوی خود جذبمی نماید. محوطه سازی و معماری این پارک از رنسانس و توسکانی الگو برداری شده است ودر تابستان نشستن در اطراف برکه، حس و حالی رویایی را به شما القا خواهد نمود.

دربخش های مختلفی از این باغ، مجسمه های باستانی وجود دارد که از سنگ مرمر ساخته شده اندو بوی درختان مرکبات در این باغ روحی تازه به شما می بخشد. این باغ ها در سال 1550میلادی در زمین های کاخ پیتی ساخته شدند ودر طول سال ها با عشق و علاقه وسعت آن ها گسترش یافت. اگر دنبال واحه ای آرام دردل منطقه ای شهری هستید، بازدید از این باغ ها را نباید فراموش کنید.

نمای داخلی باغ های بابولی

3. کلیسای جامعسانتا ماریا

کلیسا سانتا ماریا فلورانس در سال 1626 بنا شده است. برادر پاپ، آنتیونیو در سال 1631 دستور داد تا جسد های راهبه های کبوشی را از خاک بیرون آورند و بهغار (گورستانی) که در زیر این کلیسا واقع شده است، انتقال دهند. آنها استخوان مرده هارا در طول دیوار قرار می دادند و از آن پس راهبه ها مرده های خود و همچنین مرده هایفقیر را به آنجا می بردند .در آن موقع این کلیسای کاتولیک ها اجازه داده بود اجسادراهبه ها رادر داخل و زیر کلیسا دفن نمایند.

این قبرستان (محل نگه داری استخوانمردگان) شامل 4000 اجساد راهبه بین سالهای 1870 الی 1500 میلادی می باشد. اینقبرستان به پنج کلیسای کوچک تقسیم می شود که دیواره های آن با استخوان های مردگانتزئین شده وحتی برخی از اجساد سالم را لباس پوشانده اند و این نمونه ای از یک آثارهنری ترسناک در طراحی این پنج کلیسا می باشد. در یکی از این کلیسا ها جملات (ما اینجاچکار می کنیم؟،ما کیستیم؟ما تنها یکبار در این جهان زندگی می کنیم) به سه زباننوشته شده است.

کلیسای جامع سانتا ماریا فلورانس

4. پل پونتهوکیو

این پل از محبوب ترین پل های قدیمی ایتالیاست. بیشتر شهرت این پل به دلیلساختار و معماری بسیار جالب این بنا است. به ندرت پیش میاد که روی پلی که محل گذراست، مغازه و فروشگاه های مختلف ساخته بشود. همه شهرت پل قدیمی فلورانس به دلیلداشتن مغازه ها و فروشگاه های مختلفی است که بالای آن ساخته شده است.پل پونته وکیوکه به نام پل قدیمی نیز معروف است، از جمله جاذبه های توریستی شهر فلورانس است وسالانه توریستان متعددی از سراسر جهان از آن دیدن می نمایند.

در نزدیکی پونته وکیو،دو پل دیگه نیز وجود دارد. از روی پل پونته وکیو می توانید بخش های مختلفی از شهرفلورانس را ببینید. بخش هایی از این شهر که به خوب از پل قدیمی دیده می شوند، پیوندعمیقی با سنت و تاریخ مردم و تاریخ شهر را نشان می دهند. به همین دلیل، پل قدیمیپونته وکیو یکی از جاذبه های توریستی در شهر فلورانس به شمار می رود.

پل پونته وکیو یکی از جاذبه های توریستی فلورانس

5. موزه ملیبارگلو

موزه ملی بارگلو در یکی از قدیمی ترین بناهای فلورانس که قدمت آن به سال1255 میلادی باز می شود واقع شده است. این بنا ابتدا مقر فرماندهی Capitano del Popolo (کاپیتان مردمی) بود و بعد از آن (در قرن شانزدهم) به اقامتگاه فرمانده پلیسآن موقع (بارگلو) تبدیل شد که نامش از همینجا می آید. بعدها در قرن هجدهم این بنابه عنوان زندان استفاده شد. در موزه ملی بارگلی آثار بسیار خوبی واقع شده است که توسطهنرمندان مختلف دوره رنسانس ایجاد شده اند.

موزه ملی بارگلو یکی از جاذبه های توریستی فلورانس

6. کلیسای سانتاماریا نوولا

با اینکه سانتا ماریا نوولای (Santa Maria Novella) دوره سنت دومنیک همچون بسیاری از کلیساهای دیگرفلورانس نمایی از سنگ تراشه های مرمر پیچ در پیچ دارد، اما اینجا کمی فرق دارد، ردیف هایبی بدیل سنگ تراشه، پنجره های متقارن و ردیف هایی از قوس های برجسته در پایین آنواقع شده است. هنر در بخش های داخلی هم با مجموعه ای از بهترین نقاشی های دیواری شهرادامه پیدا می نماید.

نقاشی هایی از اساتید بزرگی مثل مازاکیو، جوتو، دومنیکو جیرلاندایو،لیپی و پائولو اوسلو. اگر باز هم برایتان کافی نیست بهتر است بدانید که کلمقبره با نقاشی های آندره بونائیتو پوشیده شده که به عنوان بخشی از باشکوه ترینکارهای هنری قرن 14 ایتالیا شناخته می شوند.

علاوه بر این نقاشی های دیواری یکمنبر مرمرین از برونلسکی و عیسای مصلوب چوبی او، تمثیل مریم مقدس واساری و ساخته یبرنزی لورنتزو جیبرتی نیز در محل وجود دارند. سری هم به داروخانه تاریخی صومعه بزنیدکه در آن داروهای ضد شوره سر و لوسیون های گیاهی تجویز می نموده اند.

نمای بیرونی کلیسای سانتا ماریا نوولا

7. آموزشگاهگالری

کپی های شناخته شده ترین کار میکل آنژ یعنی مجسمه داوود را در سرتاسر فلورانسخواهید دید، اما نسخه اصلی آن درون آموزشگاه گالری (Academy Gallery) واقع شده است. هرچند امروزه متأسفانه به دلیل سابقهتلاش فردی برای تخریب آن، مجسمه پشت شیشه نگهداری می شود اما هنوز هم از الهام بخشیآن کم نشده است.

البته داوودتنها کار میکل آنژ در این موزه نیست، همانطور که تنها شاهکار اینجا هم محسوب نمی شود.اینجا می توانید میکل آنژ را تقریباً در حال کار کردن ببینید، آن هم در دل مجسمه هایچهارگانه ای که نیمه کاره رها شده اند و گویی که در حال بیرون آمدن از سنگ مرمر هستند.این مجسمه ها برای مقبره ای در رم ساخته می شده است.

در این موزه همچنین می توانیدمجسمه نیمه تمام سنت متیو که قرار بود برای کلیسای جامع فلورانس ساخته شود را نیزمشاهده کنید. اگر می خواهید شاهکارهای هنرمندان قرن 13 تا 16 میلادی را ببینید بایدبه باقی گالری ها هم سر بزنید. مریم مقدس سندرو بوتیچلی یکی از مهم ترین آثار اینموزه است.

آموزشگاه گالری یکی از جاذبه های توریستی فلورانس

کلام آخر

مرکز شهرفلورانس فشرده است بنابراین به راحتی می توانید با قدم زدن و پیاده روی در مرکزشهر بیشتر جاذبه های توریستی فلورانس را بازدید کنید.

گردآوری: مجله اینترنتی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 16 آبان 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1171

به "جاذبه های گردشگری فلورانس؛ قلب ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری فلورانس؛ قلب ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید