آمریکا شرکت کاسکوی چین را از لیست تحریم نفتی ایران خارج می نماید

به گزارش سفر به روسیه، آمریکا احتمالاً طی چند روز آینده تحریم ها بر شرکت نفتکش کاسکوی چین را که متهم به حمل نفت ایران بود برمی دارد.

آمریکا شرکت کاسکوی چین را از لیست تحریم نفتی ایران خارج می نماید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، به نقل از رویترز، آمریکا احتمالاً طی چند روز آینده تحریم ها بر شرکت نفتکش کاسکوی چین را که متهم به حمل نفت ایران بود برمیدارد.

یک منبع نزدیک به یکی از شرکت های بزرگ نفت چین می گوید نشانه هایی دریافت نموده است که کاسکو از لیست کل تحریم های آمریکا برداشته شده است. صنعت انرژی چین منتظر اطلاعیه های رسمی از طرف واشنگتن است.

یک منبع دیگر در صنعت انرژی در لندن گفت: واشنگتن اشاره نموده به زودی این تحریم ها را بر می دارد.

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا واحد های دالیان کاسکو را در 25 سپتامبر تحریم کرد و باعث افزایش هزینه دنیای کشتیرانی و مختل شدن بازار کشتیرانی شد.

برداشته شدن این تحریم ها برای نرخ کشتیرانی دنیا بسیار خوشایند است. بیش از 25 نفتکش بزرگ تحت اختیار شرکت دالیان کاسکو طی سه ماه گذشته از بازار خارج شده اند. نبود این نفتکش ها دلیل اصلی افزایش نرخ کشتیرانی در سه ماهه پایانی 2019 و اوایل ژانویه امسال است.

چین تنها وارد کننده بزرگ نفت ایران علی رغم کمپین حداکثر فشار آمریکا بر تهران است. هدف از این کمپین صفر کردن درآمد نفتی ایران است. ترامپ وضع دوباره تحریم ها علیه ایران را پس از بیرون رفتن از قرارداد برجام شروع کرد.

تعیین نیست آیا برداشته شدن تحریم ها بدان معناست که چین یا کاسکو با ترامپ برای توقف خرید نفت ایران موافقت نموده اند.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا در اوایل ژانویه بیان کرد با مقامات چین برای تبادل نظر در خصوص خرید نفت ایران ملاقات می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 637

به "آمریکا شرکت کاسکوی چین را از لیست تحریم نفتی ایران خارج می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا شرکت کاسکوی چین را از لیست تحریم نفتی ایران خارج می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید