ممنوعیت چادرخوابی نوروزی در مازندران

به گزارش سفر به روسیه، تهران (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران بر مسافرت ایمن در ایام نوروز تاکید نمود و گفت سفر به مازندران و اقامت در اماکن غیررسمی و چادرخوابی ممنوع است و مسافران برای چنین شکلی از مسافرت وارد مازندران نشوند.

ممنوعیت چادرخوابی نوروزی در مازندران

به گزارش ایرنا، سیف اله فرزانه اضافه کرد: در ایام عید تمامی اشکال غیررسمی سفر و اقامت در استان مازندران ممنوع است و باید همه در چارچوب قواعد معین شده ستاد ملی و استانی مقابله با ویروس کرونا سفر نمایند.

وی گفت : در ایام نوروز تمامی پارک ها، تکایا، مساجد، شبستان ها و دیگر اماکن غیر رسمی برای اقامت مسافران بسته است و فقط مسافران در حد بازدید می توانند وارد این اماکن شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران تاکید نمود : فقط اقامت در اماکن و تاسیسات دارای کد رسمی میراث فرهنگی مجاز است و با اقامتگاه های غیر رسمی همچون ویلاهای استیجاری برخورد جدی خواهد شد.

فرزانه خطر ویروس کرونا را یک تهدید جدی برای سلامت جامعه دانست و اضافه کرد : تا به امروز مازندران و صنعت گردشگری آن بیشترین خسارت را از شیوع این ویروس و محدودیت های کرونایی متحمل شده است و دیگر تحمل خسارت بیشتر را ندارد در نتیجه درخواست ما از هموطنان این است که که با رعایت پروتکل های بهداشتی از خسارت بیشتر به مازندران و اقتصاد آن جلوگیری نمایند.

وی با اظهار این که مردم مازندران مهمان نواز و خونگرم هستند ، تاکید نمود : مسافران باید به فرهنگ و سلامت این مردم احترام گذاشته و از عادی انگاری خودداری نمایند.

فرزانه تاکید نمود : مسافران نوروزی از هرگونه تجمع خودداری نموده و سعی نمایند با دستورالعمل های بهداشتی که از سوی مجموعه های اقامتی رسمی اطلاع رسانی می گردد تبعیت نمایند.

وی چادرخوابی را شکل منسوخ شده مسافرت توصیف کرد و گفت گردشگران و مسافران باید در فضای ایمن و سالم سفر نمایند تا هم امنیت خود را تضمین نمایند و هم به جامعه میزبان احترام بگذارند.

مازندران در حال حاضر چهار هزار مجموعه اقامتی رسمی با ظرفیت 89 هزار نفر شب اقامت دارد که از این تعداد 62 هتل ، 88 هتل آپارتمان ، 51 متل ، 14 مهمان پذیر ، 242 مجموعه بوم گردی و دیگر اشکال اقامتی رسمی است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1468

به "ممنوعیت چادرخوابی نوروزی در مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت چادرخوابی نوروزی در مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید