15 غذای سرشار از پروتئین برای شام

به گزارش سفر به روسیه، محققان یک وعده غذایی که 15 گرم پروتئین در آن باشد را برای کسانی که فعالیت نسبتا بالایی دارند توصیه می نمایند. در نظر داشته باشد که این یک توصیه عمومی است و اندازه احتیاج هر فرد با فرد دیگر فرق دارد.

15 غذای سرشار از پروتئین برای شام

ما در اینجا 15 غذا نسبتا آسان که حاوی 15 گرم پروتئین و یا بیشتر است را به شما معرفی می کنیم. حتما شما عاشق این غذاها می شوید و همواره آن ها را خواهید خورد و دیگر موقع رفتن به تخت خواب صدای شکمتان را نخواهید شنید. خوردن غذاهایی که حاوی اندازه زیادی پروتئین هستند یاری می نماید که مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید، مسرور به نظر بیایید و در طول شب از استراحتتان لذت ببرید.

15 غذای حاوی پروتئین

پیتزا املت

پیتزا یک غذای خوشمزه است و تخم مرغ هم همینطور؛ بنابراین ترکیب آن ها یک وعده غذایی عالی می گردد. پنیر موزارلای ذوب شده راروی این غذا تصور کنید و ببینید این غذا چقدر مقوی و پر از پروتئین است.

کیک پروتئین تن ماهی با سس چیپوتله

تن ماهی یک منبع عالی برای پروتئین است و برترین کار موقع درست کردن این غذا این است که از ادویه های مختلف بهره ببرید تا خوش طعم تر گردد.

سالاد کاپریس پستو

این غذا مخصوص هواداران پنیر موزارلا است. وقتی حرف پروتئین می گردد همه فکرها به سمت مرغ و گوشت می رود اما سبزیجات نیز دارای اندازه زیادی پروتئین هستند.

پاستا و لوبیا سفید

بعد از یک روز طولانی و خسته کننده این غذا را بپزید و از خوردن آن لذت ببرید. برای راحتی بیشتر می توانید از پاستای نیمه آماده که در سوپرمارکت ها موجود است هم بهره ببرید.

مرغ کبابی

این یک غذای ساده و خوش عطر و طعم و یک وعده غذایی بسیار مناسب برای آخر هفته ها است. آن را بپزید و برای ناهارتان نیز ذخیره کنید.

تخم مرغ پخته و سبزیجات

این وعده را به عنوان صبحانه نیز می توانید سرو کنید. برای این غذا می توانید از هر سبزیجاتی که میل دارید بهره ببرید. ما به شما سیب زمینی و قارچ پخته و کلم را پیشنهاد می کنیم.

مرغ تند و سبزیجات و کره بادام

کره بادام یکی از برترین سس ها برای غذا است حتما آن را امتحان کنید. این غذا سرشار از پروتئین است و طعم بسیار خوبی دارد.

سالمون به همراه توت فرنگی و آووکادو و سس سالسا

کسی نیست که آووکادو را روی سالمون خرد کند و از طعم فوق العاده آن لذت نبرد. توت فرنگی آووکادو و سس سالسا را روی سالمون بریزید و این ترکیب رنگارنگ و خوشمزه را میل کنید.

تاکو با چیپوتله و نخود

این گزینه غذایی بدون گوشت بسایر ترد و خوش طعم است. به سادگی مواد غذایی متفاوت را در کاسه با هم مخلوط کنید. در این کاسه می توانید از نخود، گوجه، لیمو و سبزیجات بهره ببرید.

برگر لوبیا مشکی

این غذا را زودتر از زمانی که می خواهید غذا بخورید آماده کنید تا وقت کافی برای سرخ کردن آن در تابه و سرو آن داشته باشید و زمان غذا خوردنتان را از دست ندهید.

کوکوی ذرت

این غذا کاملا از سبزیجات درست می گردد و قطعا یکی از غذاهایی خواهد بود که مورد استقبال گیاه خواران قرار می گیرد.

میگو و سالاد آووکادو و میسو

وقتی چیزهای ساده را با هم ترکیب کنید نهایتا به یک غذای خوشمزه و دلچسب دست پیدا می کنید. میسو یکی از طعم دهنده های اصلی ژاپنی ها است.

پستو پارمسان و ماهی تیلاپیا

این رسپی یکی از ساده ترین رسپی هاست. تیلاپیلا، پارمسان، پستو، گوجه خرد شده و نمک و فلفل را ترکیب کنید و از آن لذت ببرید.

مرغ کبابی و سبزیجات

اگر شما عاشق سبزیجات هستید این را هم دوست خواهید داشت. مرغ و سبزیجاتتان را کبابی کنید و آن ها را سرو کنید.

بوقلمون و اسپاگتی و کدو

بوقلمون و اسپاگتی را روی کدوهایی که از وسط نصف نموده اید بریزید و آن را در فر بگذارید. این غذا بسیار ساده و خوشمزه و پر از مواد مغذی است.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 16 شهریور 1401 بروزرسانی: 16 شهریور 1401 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 2070

به "15 غذای سرشار از پروتئین برای شام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 غذای سرشار از پروتئین برای شام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید