کشف بقایای یک سکونتگاه تاریخی در مصر

به گزارش سفر به روسیه، باستان شناسان در مصر پیروز شدند با کاوش در شهر بندری اسکندریه به بقایای سکونتگاهی تاریخی دست پیدا نمایند.

کشف بقایای یک سکونتگاه تاریخی در مصر

ایسنا: خبرگزاری فرانسه، مصر روز آدینه از کشف بقایای سکونتگاهی در شهر بندری اسکندریه اطلاع داد که قدمت آن دست کم به قرن دوم پیش از میلاد بازمی شود.

بیانیه وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر نشان می دهد، یک تیم باستان شناسی مصری طی 9 ماه کاوش توانسته است در نهایت به این اکتشاف دست پیدا کند.

به گفته باستان شناسان این سکونت گاه جنبه تجاری هم داشته است.

به گفته مصطفی وزیری دبیر شورای عالی آثار باستانی مصر، مطالعات اولیه وجود یک جاده اصلی و خیابان های مجاور هم را که با سیستم فاضلابی به یکدیگر متصل شده بودند تایید می نماید.

این منطقه از زمان بطلمیوسی تا اواسط دوران حکم رانی رومی ها مورد استفاده قرار گرفته بود که در این صورت بازه زمانی بین قرن دوم پیش از میلاد تا قرن چهارم میلادی را برای تاریخچه آن می توان در نظر گرفت.

باستان شناسان بعلاوه در این مکان یک مجسمه از جنس مرمر سفید را که به نظر می رسد تصویرگر یکی از امپراتورهای رومی باشد در کنار چندین طلسم، چندین کوزه و حدود 700 سکه باستانی کشف کردند.

مصر در سال های اخیر به امید احیای حوزه گردشگری کشور که به علت مسائل داخلی و کرونا دچار مشکلاتی شده خبر اکتشافات باستانی متعددی را منتشر نموده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1711

به "کشف بقایای یک سکونتگاه تاریخی در مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف بقایای یک سکونتگاه تاریخی در مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید