دیدنی های شهر زوریخ(بخش اول)

به گزارش سفر به روسیه، این شهر که در ساحل دریاچه زوریخ و دامنه کوه های آلپ واقع شده است، یکی از شهرهای قدیمی و باستانی سوییس به شمار میرود و امروزه نام و رسم خوبی برای خودش به هم زده است.

اگر با تور به سفر سوییس بروید حتما شما را به تماشا این شهر می برند. چه بهتر آنکه قبل از توضیحات تورلیدر یا … خودتان اطلاعات کافی در خصوص جاذبه های توریستی این شهر داشته باشید. چه بسا اینکه با خواندن این مطلب چیزهایی را شما به اورلیدرتان یادآور شوید. پس در این مطلب با خبرنگاران همراه باشید.

دیدنی های شهر زوریخ(بخش اول)

زوریخ بزرگ ترین و پرجمعیت ﺗﺮین شهر سوئیس است که در شمال مرکزی سوئیس قرار گرفته است. زوریخ همیشه مرکز مالی کشور سوئیس بوده و به علت وجود تمامی بانک های بزرگ دنیا در این شهر، از اهمیت بالایی برای کشورهای دنیا برخوردار است. زوریخ بعلاوه ﺑﻪ عنوان مرکز فرهنگی این کشور تلقی می گردد. حال ﺁنکه مرکز سیاسی سوییس، شهر برن است. زوریخ شهری با برترین کیفیت زندگی در دنیا شناخته می گردد. هوای پاکیزه، خانه هایی با سقف های شیروانی، کلیساهای متعدد، محیط آرام، دریاچه، تراموا و دیدنی های دیگر نخستین تصویری است که در نمایی کلی از شهر زوریخ در فکر افراد نقش می بندد.

مردم زوریخ تحصیل نموده، اهـل علم و ورزش اند. این شهر از فرهنگی غنی برخوردار است و مردمش با افتخار زیاد به آن می بالند. علاقه زیاد مردم به نمایش های هنری، غذا و طبیعت زبانزد همه است.

کلیسای بزرگ زوریخ

ساخت این کلیسا به سبک معماری رومانسک ساخته شده در سال 1100 میلادی شروع و در سال 1220 به اتمام رسیده است. این کلیسا در ترویج دوباره مذهب پروتستان در اروپا بسیار تاثیر گذار بوده است. برج های دو قلوی این کلیسا که در قرن پانزدهم میلادی ساخته شده اند از نمادهای اصلی شهر زوریخ به حساب می آیند.

کلیسای فرامنستر

این کلیسای تاریخی در سال 853 میلادی ساخته شده است و پنجره هایش به وسیله نقاش بنام اروپایی مارک شاگال نقاشی شده اند.

موزه هنر

این موزه که در سال 1910 میلادی ساخته شده است از مهم ترین موزه های قاره اروپا محسوب می گردد. در این موزه مجموعه هایی هنری از دوران قرون وسطی نگهداری می شوند. آثار هنرمندان شهیر اروپایی نظیر ادوارد مونش، ژاک لیشیتز و آلبرتو جیاکومتی در این موزه جای گرفته اند.

موزه ملی

موزه ملی سوئیس که در شهر زوریخ قرار گرفته است از مهمترین موزه های دنیا از لحاظ تاریخچه فرهنگی اروپا و دنیا می باشد. معماری بنای این موزه به سبک قلعه های رنسانسی کشور فرانسه می باشد. این موزه دارای برج هایی زیبا و حیاط هایی زیبا می گردد و پارکی میان دو رودخانه لیمات و سیل در آن قرار گرفته اند. این موزه از اصلی ترین و پربازدیدترین جاذبه های گردشگری شهر زوریخ به شمار می رود.

منبع: الی گشت
انتشار: 4 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1401 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1959

به "دیدنی های شهر زوریخ(بخش اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های شهر زوریخ(بخش اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید