کشته شدن 53 عضو پ.ک.ک و 7 سرباز ترکیه در شمال عراق

به گزارش سفر به روسیه، در حالی که سکوت بر مواضع بغداد و اربیل در قبال عملیات نظامی ترکیه در شمال این کشور همچنان خیمه زده، وزیر دفاع ترکیه دستاورد 10 روز عملیات نظامی در شمال عراق را 53 کشته از عناصر پ.ک.ک و 7 سرباز در صفوف نیروهای مسلح ترکیه گفت.

کشته شدن 53 عضو پ.ک.ک و 7 سرباز ترکیه در شمال عراق

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش ایرنا، خلوصی آکار در حین بازدید از مقر فرماندهی عملیات هوایی ترکیه در شمال غرب این کشور خبر کشته شدن این تعداد از عناصر (پ.ک.ک) و سربازان ترکیه را در نتیجه عملیات جاری نظامی در شمال عراق بیان نمود.

وی گفته است که نیروهای مسلح ترکیه به دفاع از حقوق ملت خود در داخل و خارج از کشور ادامه می دهند.

وزیر دفاع ترکیه روز گذشته به همراه رییس ستاد کل ارتش و فرمانده نیروی زمینی ارتش ترکیه از مقر فرماندهی مشترک عملیات نظامی جاری در شمال عراق سرکشی کرد.

منابع عراقی می گویند که وزیر دفاع ترکیه با نقض آشکار حاکمیت ملی عراق، بدون اجازه از بغداد، وارد خاک این کشور شده و از پایگاه نظامی که قرار است در ارتفاعات متین در استان دهوک ایجاد کند، بازدید نموده است.

رسانه های کرد زبان عراق هم می گویند که ترکیه در صدد تکرار سناریو سوریه در شمال عراق است و وجود عناصر پ.ک.ک را بهانه قرار داده است.

ارتش ترکیه از 23 آوریل گذشته مصادف با سوم اردیبهشت ماه 1400 عملیات نظامی خود تحت عنوان پنجه برق و چنگال رعد را علیه جنگجوهای پ.ک.ک شروع نموده است .

این دومین عملیات نظامی گسترده ترکیه در شمال عراق در کمتر از سه ماه گذشته و چهارمین عملیات این کشور در یکسال گذشته به شمار می رود.

این درحالیست که انتقاد نمایندگان مجلس، رسانه ها و شبکه های اجتماعی و صاحب نظران از سکوت بغداد و اربیل در قبال عملیات جاری در شمال عراق امروز روبه تزاید گذاشته است.

به همین دلیل محمود الربیعی سخنگوی گروه سیاسی - جهادی عصائب اهل الحق تحت زعامت شیخ قیس الخزعلی در توئیتی امروز ابراز کرد که دولت عراق باید سامانه هوایی خود را تکمیل کند تا جلو تجاوزهای ترکیه به کشور گرفته گردد.

فلاح المشعل روزنامه نگار برجسته عراق نیز در توئیتی نوشت: ترکیه بر عزم خود برای ایجاد پایگاه نظامی در دهوک (عراق) تاکید نموده اما هنوز واکنش های محکومیت و مخالفت از طرف بغداد یا دولت اقلیم کردستان عراق صادر نشده و در عین حال طبقه سیاسی نیز همگی سکوت نموده اند، آیا این تجاوز و تعدی همسطح تجاوز و تعرض داعش نیست؟

در حالی که در عملیات های سابق نظامی ترکیه، وزارت امور خارجه عراق، سفیر ترکیه را فرامی خواند و یادداشت اعتراض آمیز تقدیم او می کرد اما در عملیات جاری نظامی هنوز دستگاه دیپلماسی عراق اینگونه موضع مشابه را اتخاذ ننموده است امری که بیش از پیش واکنش منفی عمومی را به دنبال داشته است.

وزیر امور خارجه عراق هم اکنون در ایتالیا به سر می برد و سرگرم گفت وگو با رم برای توسعه روابط دو جانبه و همچنین پیگیر دستاوردهای سفر چندی پیش پاپ به عراق است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 28 خرداد 1400 بروزرسانی: 28 خرداد 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1592

به "کشته شدن 53 عضو پ.ک.ک و 7 سرباز ترکیه در شمال عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشته شدن 53 عضو پ.ک.ک و 7 سرباز ترکیه در شمال عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید