نگرانی بروکسل از تصمیم اتریش برای تشدید کنترل ها در مرز با ایتالیا

به گزارش سفر به روسیه، کمیسیون اتحادیه اروپا از آنجایی که مرز برنر بین اتریش و ایتالیا نقش مهمی در آزادی تردد در منطقه شنگن دارد درباره تصمیمات اتریش برای تشدید کنترل های مرزی در این منطقه به دلیل بحران پناهندگان ابراز نگرانی کرد.

نگرانی بروکسل از تصمیم اتریش برای تشدید کنترل ها در مرز با ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از هفته نامه اشپیگل، بروکسل بسیار نگران تصمیم اتریش برای کنترل های مرزی شدیدتر در مرز با ایتالیا است. اتریش انتظار پناهندگان بیشتری را از این مرز داشته و تشدید کنترل های مرزی در این منطقه را در دستور کار قرار داده است.

کمیسیون اتحادیه اروپا درباره اقدامات و آماده سازی های اتریش برای تشدید کنترل های مرزی در گذرگاه برنر در مرز با ایتالیا بسیار ابراز نگرانی نموده است.

یک سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: اگر این تصمیمات اجرایی گردد ما باید آن را بسیار جدی مورد آنالیز قرار دهیم. گذرگاه مرزی برنر برای آزادی تردد در اتحادیه اروپا نقش مهم و مرکزی دارد. اقدامات در درون منطقه آزاد برای سفر شنگن باید لازم و مناسب باشد.

کمیسر داخلی اتحادیه اروپا هم می خواهد در این رابطه با وزیر کشور اتریش مصاحبه کند.

اتریش تصمیم دارد در بحران پناهندگان 13 گذرگاه مرزی خود در مرزهای جنوبی را کنترل کند که گذرگاه برنر مهم ترین گذرگاه مرزی با ایتالیا نیز از جمله آن است.

وزیر دفاع اتریش اعلام نموده است که حداکثر از اول ژوئن شدیدترین کنترل ها در این منطقه مرزی شکل خواهد گرفت. اتریش نگران است که بستن جهت بالکان به انتقال هجوم پناهندگان به مرز برنر منجر گردد بنابراین کار در راستای بستن احتمالی این مرزها بر روی پناهندگان را شروع نموده است. به گفته یکی از مقامات پلیس این کشور در حال حاضر کار برای تشدید کنترل ها در این منطقه شروع شده است.

البته وزیر کشور اتریش که اخیرا استعفا نموده است هفته گذشته در رم ایتالیا گفته بود که اتریش می خواهد همه اقدامات لازم را انجام دهد تا از بسته شدن مرزها با ایتالیا جلوگیری کند. برای این منظور ایتالیا هم باید شرایطی فراهم کند که همه پناهندگان ثبت نام شده و به سادگی نتوانند به ادامه سفر بپردازند.

در این میان وزیر کشور آلمان اخیرا اعلام نموده است که اگر هجوم پناهندگان همچنان پایین باقی بماند باید کنترل های مرزی با اتریش در ماه می پایان پیدا کند.

آلمان در اواسط سپتامبر گذشته به دلیل هجوم بالای پناهندگان کنترل های مرزی در اتریش را در دستور کار قرار داد. بعد از بسته شدن جهت بالکان بر روی پناهندگان و توافق ترکیه با اتحادیه اروپا بر سر بازگرداندن پناهندگان از یونان به این کشور حالا پناهندگان کم تری به آلمان می آیند.

منبع: تسنیم
انتشار: 9 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 541

به "نگرانی بروکسل از تصمیم اتریش برای تشدید کنترل ها در مرز با ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی بروکسل از تصمیم اتریش برای تشدید کنترل ها در مرز با ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید