چگونه با کم ترین هزینه به تایلند شمالی سفر کنیم؟ (تور تایلند)

به گزارش سفر به روسیه، بسیاری از افراد ممکن است هنگامی که نام تایلد را می شنوند به یاد سرگرمی های ساحلی آن در شهرهای معروف چون پوکت و پاتایا و شهرهای نظیر آن می افتند

چگونه با کم ترین هزینه به تایلند شمالی سفر کنیم؟ (تور تایلند)

با تور تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

اما نباید فراموش کرد که زیبایی های تایلند تنها به بخش ساحلی آن و شهرهای سرشناس آن چون بانکوک و پاتایا و ... ختم نمی گردد.

تایلند شمالی یکی از ارزان ترین مقاصد سفر برای افرادیست که قصد دارند سفر ارزان داشته باشند

هزینه سفر به شمال تایلند چه تفاوتی با سفر جنوب تایلند دارد

این کشور نه تنها در بخش شمالی خود تفریحات کوهستانی و آب و هوایی بینظیر دارد بلکه از طرفی دیگر هزینه های کم تری نسبت به بخش جنوبی کشور دارد

در حقیقت از آن جا که این بخش از کشور جهانگردی نمی باشد طبیعتا هزینه سفر به این بخش نیز مالی تر خواهد بود.

از طرف دیگر هزینه حمل و نقل و غذا نیز نسبت به بخش جنوبی بسیار ارزان تر است.

برترین مکان هایی که در تایلند شمالی می توان از آن بازدید کرد

بازدید از جاذبه تاریخی چیانگ مای Chiang Mai

چیانگ مای شهری باستانی است که در ارتفاع 40 کیلومتری از کوه های شمالی تایلند و با مجموعه ای از معماری ها و فعالیت های غنی تاریخی واقع شده

این شهر قدمتی 700 ساله دارد و از زیباترین شهرهای تایلند شمالی به شمار می رود

خرید بلیط هواپیما تایلند و سفر به چیانگ مای یکی از برترین انتخاب ها در میان شهرهای تایلند است و برای کسانی که در پی شهری با فضایی آرام و سنتی تر از شهر شلوغ بانکوک هستند انتخابی مناسب است.

بازدید از دوی اینتانون Doi Inthanon

Doi Inthanon، با ارتفاع 2565 متر (8415 فوت) با فاصله کمی از شهر چیانگ مای واقع شده و مرتفع ترین کوه تایلند است که آب و هوایی بسیار بسیار متغیر دارد به گونه ای که در بعضی مواقع از سال هوا بسیار عالی و در زمان های دیگر مانند زمستان اوایل صبح، کوه ها یخ می بندند

اگر از کشور تایلند دیدن کردید بهتر است که حتما از این کوه بالا بروید و طبیعت زیبای شهر را از بالای آن ببینید.

بعلاوه در پارک ملی Doi Inthanon مینوان تعدادی از خیره نماینده ترین آبشارهای استان چیانگ مای مانند آبشار واچیراتان و آبشارهای خیره نماینده مانند آبشار مای یا را دیدن کرد.

بازدید از معبد مای هونگ سون لوپ Mae Hong Son Loop

اگر شما در پی سفری آرام و به دور از هیاهو سواحل جنوبی تایلند هستید توصیه ما این است که به مای هونگ سون لوپ سفر کنید.

بازدید از این مکان شما را به درون

  • روستاهای آرام و زیبا
  • بازارهای محبوب
  • معابد مقدس

و منظره ها شگفت انگیز می برد.

جاده های طولانی و پر پیچ و خم این مکان در دل کوه های زیبا به یکی از منتخب ترین و برترین انتخاب ها برای دوستداران سفرهای جاده ای و عاشقان دوچره سواری است.

چیانگ رای Chiang Rai

چیانگ رای یکی دیگر از استان های دیدنی در شمال تایلند است که ممکن است به نظر یک شهر استانی معمولی به نظر برسد که مکان دیدنی خواصی ندارد، اما باید گفت که این یک اشتباه کاملا نادرست است چراکه تنها اگر چند روز را در این شهر سپری کنید می توانید به جاذبه های بی نهایت آن دست یابید

به عنوان مثال یکی از زیبای های این شهر آن است که، چیانگ رای خانه یکی از زیباترین معابد در این کشور است، معبد سفید با کل ساختار آن که همگی با مجسمه های بسیار زیبا و جزئیات خاص پوشیده شده است و بعلاوه حکاکی هایی که همه از شیشه ساخته شده و به رنگ سفید هستند جلوه این معبد را برایتان چندین برابر می کند.

از شگفتی های دیگر این مکان بعلاوه می توان

  • معبد آبی Blue Temple
  • Wat Huay Pla Kang
  • خانه مجسمه غول پیکر Guany Yi
  • مجسمه های رنگارنگ در Wat Saeng

را نام برد.

برترین و ارزان ترین وسایل حمل و نقلی بین شهری در شمال تایلند

سونگ تیو Songthaew

یکی از وسایل حمل و نقل در تایلند که بین افراد بومی بسیار معروف و محبوب است و هواداران زیادی دارد تاکسی ها و کامیون قرمز با نام سونگ تیو می باشد این تاکسی ها در میان جهانگرد ها شناخته شده نیستند و اگر قصد جابه جایی با این ماشین ها را داشته باشید می توانید با فرهنگ حمل و نقل بومیان منطقه آشنا شوید

این تاکسی ها را میتوان با قیمت حدودی 30 بات در طول سطح شهر یافت.

تاکسی در تایلند شمالی

تاکسی ها در قسمت شمالی تایلند معمولا تنها در فرودگاه ها و یا هتل ها مشغول به کارند و عمدتا در سطح شهر تردد نمی نمایند اگر قصد داشتید از تاکسی برای تردد بین شهری خود بهره ببرید بهتر است از هتل بخواهید تا برای شما درخواست تاکسی نماید

هزینه تاکسی در شهر بسته به مسافت شما چیزی در حدود 100 تا 200 بات می باشد

اپلیکیشن های تاکسی تایلند UBER و GRAB

اپلیکیشن های حمل و نقل این کشور نیز مانند سایر کشورها طرحی شده و حمل و نقل بین مسیر را برای شما آسان می کند.

اپلیکیشن Grap برای سفر به آسیای جنوب شرقی یک برنامه فوق العاده کاربردی است که به شما این امکان را می دهد از بین گزینه هایی چون:

  • ماشین شخصی
  • تاکسی
  • سونگ تیو

هرکدام که مایل بودید و هزینه مطلوب تری برایتان داشت انتخاب کنید.

کرایه اتوبوس در تایلند شمالی

انتخاب اتوبوس میتواند هزینه های شما را تا حدود زیادی در سفر به این کشور کاهش دهد چرا که هزینه آن بسیار اندک و چیزی در حدود 15 تا 20 بات می باشد.

توک توک Tuk Tuk

یک وسیله حمل و نقل بسیار معروف دیگر که در شهرهای شمالی استفاده می گردد و به خصوص در شهر چیانگ مای هواداران زیادی دارد توک توک است.

این ماشین های رنگارنگ در سطح شهر رانندگی می نمایند و بیشتر نیز مسافران محلی خود را دارند.

هزینه استفاده از توک توک ها برای مسیر های کوتاه 60 بات و برای مسیر های بلند 100 تا 150 بات است.

سملور (ریشکا تایلندی) Samlor

سملور در زبان تایلندی به معنای 3 چرخ است و عمدتا از طریق گردشگرانی استفاده می گردد که قصد گشت و گذار در بافت قدیمی شهر را دارند

برخلاف ریکشاها در شهرهای بزرگ اروپایی، رانندگان سملور چیانگ مای هیپسترهای جوان نیستند، بلکه پیرمردانی هستند که در یک تجارت رو به مرگ دستفروشی می نمایند، از این رو انعام برای رانندگان این موسایل حمل و نقل یاری بزرگی در زندگیشان محسوب می گردد.

تاکسی موتور سیکلت

تاکسی موتوری در ایستگاه اتوبوس چانگ فوئاک و ایستگاه اتوبوس آرکید موجود است. برخلاف سانگ تایو و توک توک، این تاکسی های موتوری در پی مسافر نمی گردند. دسته دسته در ایستگاه اتوبوس جمع می شوند.

کرایه تاکسی موتوری از 50 بات آغاز می گردد و عمدتا از تاکسی و توک توک معمولی ارزان تر است.

خوشمزه ترین غذاهای تایلندی

به نظر من مهم ترین مورد بعد از خرید بلیط هواپیما برای سفر به تایلند شمالی، خوردن برترین غذا های تایلندی در تایلند شمالی است.

غذاهای شمال تایلند، که به عنوان غذای لانا نیز شناخته می شوند، تحت تأثیر غذاهای

  • یوانان
  • شان
  • برمه

هستند و عمدتا طعم هایی شور و یا ترش دارند. در ادامه چند نمونه از معروف ترین غذاهای این کشور را برایتان جمع آوری نموده ایم:

نام فریک اونگ (فلفل قرمز) Naam Phrik Ong (chilli dip)

شمال تایلند به خاطر داشتن غذاهای فلفلی خود معروف است.

Naam phrik on.یکی از غذاهای محبوب تایلند است که از ترکیب گوشت، گوجه فرنگی و افزودنی های تایلندی شمالی مانند میگو تخمیر شده و دانه های سویا به همراه با سبزیجات بخارپز و برنج چسبناک تایلندی سرو می گردد.

خائو سوئی (سوپ نودل کاری نارگیل خامه ای) Khao Soi (creamy coconut curry noodle soup)

خائو سوئی یک سوپ نودل کاری نارگیل است. این غذای لذیذ تایلندی معمولا با انواع مرغ، گوشت گاو، گوشت خوک یا گیاهی تهیه و سرو می گردد.

این غذا از طریق کاری نارگیل و همراه با نودل های تخم مرغ ترد سرخ شده، ترشی خردل، موسیر، لیموترش و فلفل دلمه ای سرخ شده در روغن تزئین می گردد. کائو سوئی یکی از غذاهاهاییت که باید در فهرست مسافران شمال در تور تایلند قرار گیرد.

Sai Oua (سوسیس تایلندی شمالی)

Sai oua نوعی سوسیس تایلندی است، این سوسیس با ادویه های خوشمزه و گوشت خوک با سبزی لیمو، برگ های لیموترش کافیر، فلفل دلمه ای و گالنگال دم نموده طبخ می گردد.

(سالاد تند) Laab

لااب یک سالاد به سبک شمال شرقی با گوشت یا قارچ و نعناع است که منشا آن در شمال شرقی استان ایسان می باشد. Laab در انواع مختلفی از جمله مرغ، گوشت خوک و قارچ تهیه می گردد. و مزه ای تند و آتشین دارد.

میانگ خام Miang Kham

میانگ خام غذایی عالی برای امتحان کردن طعم های شمالی تایلند است. این میان وعده که با برگ پیچیده می گردد با طعم های شیرین، ترش، شور و گرم متناسب با ذائقه فرد تهیه و سرومی گردد. مواد تشکیل دهنده معمولاً از موسیر، فلفل، زنجبیل، بادام زمینی، نارگیل و لیموترش تشکیل شده است که در طعم عالی را نیز به همراه دارد.

نودل شمال تایلندی Khanom Jeen Nam Ngiao

نودل برنج تازه با آب گوجه فرنگی تند مخلوط شده از مواد تشکیل دهنده نودل شمال تایلند است. چاشنی های لازم این غذا شامل لیموترش، جوانه لوبیا، کلم ترشی و پوست گوشت خوک سرخ شده (کاپ مو) می گردد.

قیمت غذا در تایلند شمال

غذاهای ارزان قیمت شمال تایلند شاما سوشی در حدود 150 بات ، سالاد میگو 120 بات است و غذاهای گوشتی همچون گوشت گریل شده و یا گوشت مرغ قیمتی در حدود 310 تا 390 بات قیمت دارد

غذاهای فست فودی نیز قیمت حدودی 250 به بالا را شامل می شوند

منبع: طاهاگشت
انتشار: 20 بهمن 1401 بروزرسانی: 20 بهمن 1401 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 2145

به "چگونه با کم ترین هزینه به تایلند شمالی سفر کنیم؟ (تور تایلند)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه با کم ترین هزینه به تایلند شمالی سفر کنیم؟ (تور تایلند)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید