پیشنهاد فرانسه به حریری درباره تشکیل دولت لبنان

به گزارش سفر به روسیه، منابع لبنانی از پیشنهاد فرانسه به نخست وزیر مکلف لبنان درباره رسیدن به راهکاری درخصوص تشکیل دولت که مورد قبول همگان باشد، خبر دادند.

پیشنهاد فرانسه به حریری درباره تشکیل دولت لبنان

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

روزنامه الجمهوریه لبنان به نقل از منابع مطلع گفت، مذاکراتی با هدف نجات پرونده تشکیل دولت در جریان است و در این راستا فرانسه پیشنهادی در قالب نصیحت به سعد حریری، نخست وزیر مکلف لبنان داده است.

این روزنامه نوشت: فرانسه پیشنهاد داده که ملاقاتی میان سعد حریری و جبران باسیل، رئیس جریان ملی آزاد لبنان برای رسیدن به توافق هایی جهت تشکیل هرچه زودتر دولت برگزار گردد.

این منابع گفتند، برای فرانسه فرقی ندارد ملاقات میان حریری و باسیل به صورت علنی برگزار گردد یا محرمانه. مهم این است که این ملاقات به حل اختلافات درباره دولت منجر گردد. این پیشنهاد در سایه انصراف فرانسه از ایفای نقش مستقیم درباره پرونده دولت در زمان کنونی به دلیل تحولات خود این کشور ارائه شده است.

حریری اکتبر به تشکیل دولت مکلف شد و تعهد داد فورا دولتی تشکیل دهد که قادر به احیای نقشه راه فرانسه باشد اما اختلافات سیاسی قدیمی مذاکرات تشکیل دولت را ناکام گذاشته است و این درحالی است که آژانس های سازمان ملل نسبت به فاجعه اجتماعی در لبنان به دلیل پیامدهای انفجار بندر بیروت و همچنین بحران مالی و کرونا هشدار می دهند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1302

به "پیشنهاد فرانسه به حریری درباره تشکیل دولت لبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد فرانسه به حریری درباره تشکیل دولت لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید