انتها ماموریت سفیر پاکستان در تهران

به گزارش سفر به روسیه، سفیر پاکستان در تهران در انتها ماموریت دیپلماتیک خود در تهران با معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران دیدار و خداحافظی کرد.

انتها ماموریت سفیر پاکستان در تهران

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرنگاران، ماموریت دیپلماتیک خانم رفعت مسعود سفیر جمهوری اسلامی پاکستان در تهران پیش از موعد مقرر و بعد از حدود 16 ماه، به دلیل رسیدن به سن بازنشستگی (60 سال) انتها یافت.

بر همین اساس رفعت مسعود در انتها مأموریت دیپلماتیک خود دیروز دوشنبه (هشتم آبان) با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و خداحافظی کرد.

وی پیش از ترک تهران با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز دیدار و خداحافظی خواهد نمود.

خانم رفعت مسعود سفیر جمهوری اسلامی پاکستان 16 مرداد ماه سال گذشته (1397) رونوشت استوارنامه خود را تقدیم محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و 13 بهمن 1397 نیز استوارنامه خود را تقدیم حسن روحانی کرد.

ماموریت رفعت مسعود در تهران به دلیل رسیدن به سن بازنشستگی (60 سال) انتها می یابد و هنوز جایگزین وی معرفی نشده است.

این دیپلمات پاکستانی که دانش آموخته زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه شفیلد انگلیس است، فعالیتش را در جولای 1987 میلادی در وزارت خارجه پاکستان شروع نموده و در مأموریت های خارجی اش به عنوان دبیر دوم و سوم سفارت پاکستان در لندن در سال های 1991- 1995، معاون نمایندگی دائم پاکستان در یونسکو در پاریس در سال های 1998 تا 2001، دبیر اول سفارت پاکستان در آنکارا در سال های 2001 تا 2003، معاون کمیسیونر عالی در دهلی نو در سال های 2006 تا 2010، سرکنسول در لس آنجلس در سال های 2010 تا 2013 و سفیر پاکستان در نروژ طی سال های 2015 تا 2018 میلادی بوده است.

سفیر پاکستان اخیرا در گفتگویی که با فارس داشت درباره گام سوم کاهش تعهدات برجامی عنوان نمود: ما برجام را اقدام به جایی می دانستیم و مخالفت خود را با خروج آمریکا از برجام اعلام کردیم. در هر هیأتی که از پاکستان به آمریکا سفر می کرد اشتباه بودن این تصمیم را اعلام کردیم، چون برجام برای امنیت منطقه حائز اهمیت است. ایران گفته که اروپا باید به تعهداتش عمل کند و گام سومی که ایران اتخاذ کرد به این خاطر بود که مجبور بود، چون طرف های مقابل به تعهدات شان عمل نکردند. امیدواریم برجام باقی بماند.(بیشتر بخوانید)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 513

به "انتها ماموریت سفیر پاکستان در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها ماموریت سفیر پاکستان در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید