وزیر دفاع آمریکا اعزام نیروی نظامی بیشتر به منطقه را رد کرد

به گزارش سفر به روسیه، وزیر دفاع ایالات متحده گزارش برخی رسانه های خبری درباره افزایش تعداد نظامیان آمریکایی در خاورمیانه به خاطر افزایش تنش با ایران را رد کرده است.

وزیر دفاع آمریکا اعزام نیروی نظامی بیشتر به منطقه را رد کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا گفت: بر این باورم که ارتش آمریکا در شرایط کنونی توانایی و قابلیت کافی را برای جلوگیری از درگیری و جنگ در خاورمیانه در اختیار دارد.

وی گزارش برخی رسانه های خبری درباره افزایش تعداد نظامیان آمریکایی در خاورمیانه به خاطر افزایش تنش با ایران را رد کرده است.

البته وی احتمال افزایش محدود تعداد نظامیان آمریکایی در منطقه را در آینده رد نکرده است.

وزیر دفاع آمریکا اضافه نمود: در خصوص تعداد و ارقام اعلام شده مثل 14 هزار سرباز، این یک گزارش کاملا نادرست است. هر فرمانده ای خواهان توانایی و قابلیت بیشتر است، چیزی که ما نیز خواهان آن هستیم. ولی در شرایط کنونی بر این باوریم که قابلیت و توانایی کافی را در خاورمیانه در اختیار داریم تا برای جلوگیری از آنچه که باید جلوی آن گرفته شود، اقدام کنیم.

وزیر دفاع آمریکا گفت: به طور معمول درخواست ها را مورد بازنگری قرار می دهیم ولی در شرایط کنونی هیچ درخواست شخصی برای 14 هزار سرباز با هدف استقرار در خاورمیانه مطرح نشده است.

پنتاگون نیز روز چهارشنبه قاطعانه ادعای مطرح شده از سوی وال استریت ژورنال مبنی بر تصمیم آمریکا برای استقرار 14 هزار سرباز نظامی در خاورمیانه را رد کرده بود.

ایالات متحده از ماه می تاکنون حدود 14 هزار نظامی دیگر را در خاورمیانه مستقر کرده که بهانه آن مقابله با اقدامات تحریک آمیز ایران بوده است. آمریکا همچنین بمب افکن ها پرسنل نیروی هوایی را نیز در خاورمیانه مستقر کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 596

به "وزیر دفاع آمریکا اعزام نیروی نظامی بیشتر به منطقه را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع آمریکا اعزام نیروی نظامی بیشتر به منطقه را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید