تور ارزان روسیه: واکنش روسیه به ملاقات گروسی با اسلامی

به گزارش سفر به روسیه، به گزارش خبرنگاران، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین در حساب کاربری خود در توئیتر از ملاقات رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی و محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران استقبال کرد.

تور ارزان روسیه: واکنش روسیه به ملاقات گروسی با اسلامی

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

اولیانوف در این ارتباط گفت: ما صمیمانه امیدواریم که آژانس اتمی و ایران روابط پرثمر را به سطح قبل از اینکه مورد تأثیر منفی سیاست فشار حداکثری آمریکا قرار بگیرد، احیا نمایند و توسعه دهند. تمام مسائل قابل ملاحظه را می توان و باید به وسیله همکاری برمبنای فرایندهای استاندارد حل وفصل کرد.

این واکنش توئیتری نماینده روسیه تنها ساعاتی پس از اعلام خبر ملاقات دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اجرا شده است.

در همین ارتباط هم، رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در حساب کاربری خود در توئیتر، از ملاقات با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اطلاع داد و از این ملاقات استقبال کرد.

گروسی در این ارتباط اعلام نمود: از اینکه از محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در نشست سالانه آژانس استقبال کردم، خرسندم.

به گفته گروسی، او در ملاقات با اسلامی، بیانیه مشترک اخیر مربوط به سفر به تهران را مورد تاکید و آنالیز قرار داده، هرچند به گفته او هنوز کارهایی هست که باید با هم انجام گردد.

پیش از این اعلام شده بود که محمداسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به منظور شرکت در نشست سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی، در رأس هیأتی وارد وین شده است و او در این سفر قرار است علاوه بر شرکت و سخنرانی در نشست سالانه آژانس با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی و دیگر همتایان خود هم ملاقات کند.

بعلاوه براساس اظهارات منابع مطلع، در این سفر قرار است که مذاکرات ایران و آژانس در چارچوب مذاکرات اخیر در تهران هم دنبال گردد.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در سفر اخیر خود به تهران هم در نشست خبری مشترک با محمد اسلامی از گفتگوی عمیق و مثبت خود با مقامات ایرانی اطلاع داده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1739

به "تور ارزان روسیه: واکنش روسیه به ملاقات گروسی با اسلامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان روسیه: واکنش روسیه به ملاقات گروسی با اسلامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید