واکنش رسانه های دولتی چین به پیروزی بایدن

به گزارش سفر به روسیه، رسانه های دولتی چین امروز دوشنبه در سرمقاله هایی با موضوع واکنش به پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفتند، روابط دو کشور به این ترتیب می تواند با سطح بالاتری از پیش بینی پذیری بازیابی شده و فرایند خود را از مساله تجارت شروع کند.

واکنش رسانه های دولتی چین به پیروزی بایدن

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، نشریه گلوبال تایمز چین در مطلب خود با بعید دانستن کاهش فشارهای آمریکا بر این کشور در خصوص مسائلی همچون سین کیانگ و هنگ کنگ بیان داشت، پکن باید تا هر میزان که بتواند در جهت برقراری ارتباط کامل با تیم بایدن کوشش کند.

این نشریه تاکید نمود، دولت ترامپ عمدا تنشهایی را در روابط آمریکا و چین به ویژه بعد از درپیش دریافت استراتژی تحت فشار گذاشتن چین که منجر به حبابهایی در سیاست آمریکا-چین شد، ایجاد کرد.

در این مطلب عنوان شد: ما معتقدیم این امکان وجود دارد که این حبابها را بترکانیم. این به نفع مردم هر دو کشور و جامعه بین المللی است که روابط چین-آمریکا قابل کنترل و آسان گردد.

مجله گلوبال تایمز از سوی روزنامه رسمی خلق، متعلق به حزب کمونیست چین منتشر می گردد اما به نمایندگی از حزب و دولت صحبت نمی نماید.

روزنامه چاینا دیلی در سرمقاله جداگانه ای بیان داشت: این روشن است که بهبود روابط آمریکا با چین می تواند از تجارت آغاز گردد و مذاکرات برای بازیابی سطحی از تفاهم و اعتماد در روابط چین-آمریکا لازم است.

چاینا دیلی که روزنامه رسمی انگلیسی زبان چین است، نوشت: این یکی از آخرین رشته هایی است که دو طرف را به هم مرتبط می نماید. این قابل توجه است که نه پکن نه واشنگتن مبادرت به لغو به اصطلاح فاز اول توافقی که سر آن مذاکره نموده و به سختی حاصل کردند، ننموده اند.

گلوبال تایمز نوشت: چین باید تبدیل به کشوری گردد که آمریکا نتواند آن را سرکوب یا بی ثبات سازد و همکاری با خودش را بهترین گزینه برای آمریکا به منظور تحقق منافع ملی خود کند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 آذر 1399 بروزرسانی: 16 آذر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1236

به "واکنش رسانه های دولتی چین به پیروزی بایدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش رسانه های دولتی چین به پیروزی بایدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید