هوشمندی به رختخواب هم رسید!

به گزارش سفر به روسیه، رختخواب های هوشمند

همه ما خوابیدن را دوست داریم، مخصوصا وقتی که از یک خواب خوب بیدار می شویم. در گذشته، پزشکان خوابیدن را نادیده می گرفتند، ولی امروز با پیشرفت علم، تعیین شده که خواب به میزان خوراک دارای اهمیت است. با خبرنگاران همراه باشید تا از نوآوری های مربوط به خواب آشنا شوید!

هوشمندی به رختخواب هم رسید!

برای اینکه بتوان خواب راحتی داشت، فناوری نیز به کمک آمده و با ابداع و اختراع ابزارهای متنوع سعی در راحتی هر چه بیشتر این لذت آرام بخش دارد.

به همین علت، یک شرکت تجاری به نام ایت اسلیپ دستگاه کوچکی را ابداع کرده است که استفاده از آن همراه با یک تشک هوشمند، بهبود خواب شبانه افراد را در پی دارد. شرکت مذکور اولین بار سه سال قبل دستگاهی برای ردگیری شرایط خواب افراد عرضه کرده بود که امروزه در 50 کشور عرضه می شود و با ردگیری تحرکات بدن انسان در حین خواب، دمای اتاق و تختخواب، شرایط تنفس و ضربان قلب می تواند کیفیت و مراحل خواب هر فرد، مدت زمان دقیق خواب و… را مشخص کرده و از این طریق اطلاعات لازم برای بهبود کیفیت خواب شبانه را در اختیار افراد بگذارد. حال این دستگاه بهبود یافته و همراه با آن یک تشک هوشمند نیز عرضه می شود که علاوه بر راحتی فوق العاده، مجهز به تازه ترین فناوری های روز جهان نیز هست. در این تشک، چهار لایه فوم منعطف با فشردگی بالا به کار رفته تا فرد بتواند به خوبی روی آن بخوابد.

علاوه بر آن دستگاه هوشمند عرضه شده به همراه این تشک قادر به ردگیری شرایط خواب دو فرد به طور همزمان است و می تواند شرایط خواب متفاوتی را برای هر یک از دو نفر ایجاد کند. به عنوان مثال اگر شما تمایل دارید تشک تان گرم باشد، ولی همسرتان عادت به خوابیدن روی تشک خنک دارد، تشک هوشمند ایت اسلیپ قادر به تامین این شرایط و ایجاد دو نوع گرما در دو بخش تشک است. دستگاه مذکور می تواند دمای اطراف دو نفر را نیز براساس شرایط مورد علاقه آنها تنظیم سازد تا هشت ساعت خواب راحت افراد قابل تضمین کردن باشد. این مجموعه را می توان به چراغ های اتاق خواب، قفل های در، دستگاه قهوه ساز، ترموستات و… هم متصل کرد تا قبل از بیدار شدن ساکنان منزل درب ها قفل و چراغ ها خاموش شده و در زمان بیدار شدن آنها دستگاه ها روشن شده و قهوه ساز هم نوشیدنی گرم برای افراد آماده سازد. هزینه خرید این مجموعه 950 دلار است که البته با توجه به تنوع تشک های خواب عرضه شده این قیمت ممکن است بالا رود.

منبع: الی گشت
انتشار: 27 اسفند 1400 بروزرسانی: 27 اسفند 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1928

به "هوشمندی به رختخواب هم رسید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوشمندی به رختخواب هم رسید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید