هشدار سیل در تهران طی امروز و فردا؛ از کوهنوردی پرهیز کنید

به گزارش سفر به روسیه، اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به رشد قابل ملاحظه ابر های همرفتی و فعالیت سامانه بارشی و رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید در منطقه ها شمالی به ویژه ارتفاعات استان تهران اطلاع داد.

هشدار سیل در تهران طی امروز و فردا؛ از کوهنوردی پرهیز کنید

به گزارش ایسنا، اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار نارنجی رنگ از رشد قابل ملاحظه ابر های همرفتی و فعالیت سامانه بارشی و رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید، در نواحی مستعد احتمال بارش تگرگ از چهارشنبه تا پنجشنبه (12 و 13 مردادماه) در منطقه ها شمالی به ویژه ارتفاعات استان تهران خبرداد.

بر اثر این مخاطره جاری شدن روان آب، آبگرفتگی برخی معابر، سیلابی شدن رودخانه های فصلی و مسیل ها، رخداد صاعقه، احتمال خسارت در اثر وزش باد شدید لحظه ای، رخداد مه و کاهش شعاع دید در ارتفاعات و گردنه های کوهستانی، اختلال در آمد و شد به ویژه در جاده های کوهستانی امکان شکستن درختان فرسوده و آسیب به صنایع و بخش های مختلف کشاورزی و وزش باد شدید در نواحی جنوبی و غرب استان پیش بینی می گردد.

اداره کل هواشناسی استان تهران برای کاهش آسیب ها و خسارات، خودداری از تردد و اتراق در حاشیه و بستر مسیل ها و رودخانه های فصلی، عدم جابجایی عشایر کوچ رو، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، عدم پارک خودرو ها در کنار درختان فرسوده، عدم پرواز با هواپیما های سبک و بالگرد، مستحکم سازی سازه های موقت مانند پوشش گلخانه ها و تابلو های تبلیغاتی و آمادگی دستگاه های اجرایی مانند نیرو های امدادی، راهداری، شهرداری، وزارت نیرو و ... جهت مقابله با بحران را توصیه می نماید.

در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش بینی می گردد که پدیده ای جوی اثرات منفی در پی داشته باشد و خسارت های احتمالی را سبب گردد. هشدار نارنجی برای آماده باش دستگاه های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت زا صادر می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 14 مرداد 1401 بروزرسانی: 14 مرداد 1401 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 2049

به "هشدار سیل در تهران طی امروز و فردا؛ از کوهنوردی پرهیز کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سیل در تهران طی امروز و فردا؛ از کوهنوردی پرهیز کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید