هشدار برای خشک شدن درختان چیتگر پایتخت

به گزارش سفر به روسیه، عضو شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم توجه به احیای بوستان جنگلی چیتگر تاکید و نسبت به خشک شدن درختان آن هشدار داد.

هشدار برای خشک شدن درختان چیتگر پایتخت

به گزارش ایرنا، مجید فراهانی روز یکشنبه در یکصد و شصت و چهارمین جلسه شورا اضافه کرد: پارک جنگلی چیتگر با 950 هکتار مساحت بزرگ ترین بوستان جنگلی استان تهران و در آغاز راستا وزیدن باد غربی شهر تهران قرار گرفته که با بالا بردن مقدار اکسیژن هوای تهران ریه تنفسی شهر محسوب می شود.

وی اضافه کرد: محدوده شرقی پارک به مساحت تقریبی 250 هکتار در محدوده غربی و با 650 هکتار بوده که نیمی از درختان پارک جنگلی را درختانی با گونه های سوزنی برگ و نیم دیگر را نیز گونه های متعدد درختان پهن برگ تشکیل می دهند.

فراهانی گفت: متاسفانه مدت هاست که این بوستان شهر تهران از مسائل مهم و متعددی رنج می برد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای تهران بیان نمود: با این روند دور نیست که به زودی فقط خاطره ای حسرت از درختان زیبای 50 ساله باقی بماند.

وی گفت: مهم ترین دلایل این ویرانی را می توان انسداد لوله آب 400 اینچی و سپس 500 اینچی دانست که محدوده غربی پارک را شامل می شود و عملاً هر دو بخش پاک را آبیاری می کرد.

فراهانی با تأکید بر شائبه آتش سوزی عمدی که در این پارک اتفاق افتاده، گفت: وقوع آتش سوزی های چند بار و متعدد در بخش های مختلف پایتخت طی ماه گذشته که شائبه عمدی بودن آن وجود دارد به این روند نابودی سرعت بخشیده و بیم آن می رود چنانچه فکر عاجل به حال معضل آبرسانی پارک و نیز دستگیری عوامل ایجاد حریق در پارک نشود، کل بوستان در خطر مرگ قرار گیرد.

این عضو شورای شهر تهران از اصحاب رسانه دعوت کرد که روز چهارشنبه همین هفته از این بوستان دیدن کنند.

وی تاکید کرد: با عنایت به اهمیت حفظ میراث ماندگار و حیات بخش 50 ساله پارک جنگلی چیتگر برای فرزندانمان و نسل های آینده در اجرای بند 3 ماده 80 قانون شوراهای اسلامی کشور در خصوص موضوع مهم ضرورت توجه به بوستان جنگلی چیتگر و مصون نگه داشتن آن از خطرات آسیب ها و لزوم برقراری مجدد حق آبه این بوستان به شهرداری تهران تذکر می دهم.

وی ابراز امیدواری کرد که با اقدام به موقع موثر و اهتمام شهردار تهران، شاهد تضمین سرزندگی و شادابی برای سرمایه ملی و تفرجگاه فرامنطقه شهر تهران باشیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 361

به "هشدار برای خشک شدن درختان چیتگر پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار برای خشک شدن درختان چیتگر پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید