نمایشگاه مجازی کتاب بستر تعامل بهتر ناشران با پُست را فراهم کرد

به گزارش سفر به روسیه، مسعود مبانی، مدیر انتشارات مبانی میاندوآب، در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در آذربایجان غربی، با اشاره به شرایط فروش خود در نمایشگاه مجازی کتاب تهران، از فروش بیش از 132 عنوان کتاب به مبلغ 6 میلیون 500 هزار تومان در این نمایشگاه اطلاع داد.

نمایشگاه مجازی کتاب بستر تعامل بهتر ناشران با پُست را فراهم کرد

وی همچنین گفت: مشکل اصلی و نخست کتاب در کشور ما، در دسترس نبودن آن نیست؛ زیرا امروزه به وسیله فروش آنلاین و فضای مجازی به راحتی کتاب ها در دسترس قرار می گیرند، بلکه باید در زمینه تشویق مردم به کتابخوانی برنامه ریزی و فرهنگ سازی کرد.

مبانی اضافه نمود: دومین مشکل در نمایشگاه مجازی کتاب تهران این بود که ثبت سفارش ها به صورت تکی انجام می گردد؛ به عنوان مثال من روزی 30 ثبت سفارش داشتم و مجبور بودم برای هر کدام از سفارش ها فاکتور جدا صادر کنم و این موضوع وقت گیر بود؛ می توانستند برای این مورد گزینه تجمعیی را در سایت تعریف نمایند.

این ناشر، نبود امکان گزارش گیری اقتصادی را مشکل دیگر نمایشگاه مجازی کتاب تهران مطرح کرد و ادامه داد: کتاب های ناشر عمدتا زمانی به فروش می رسد که جامعه هدف، ناشر را بشناسد؛ انتشارت ما مختص علوم ورزشی است؛ حال اینکه، در سایت نمایشگاه مجازی کتاب تهران دسته بندی همه انتشاراتی ها را عمومی زده بودند.

مبانی ادامه داد: با وجود اینها، برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب، مزیت های زیادی هم داشت؛ ازجمله اینکه مردم در خانه خود به وسیله مراجعه به سایت می توانستند با تخفیف و ارسال رایگان کتاب های موردنظرشان را خریداری و دریافت نمایند.

این ناشر اضافه نمود: همچنین در این نمایشگاه فرصتی ایجاد شد که ناشرها در فضای جدید قرار گیرند و انتشارات ما قبلا با اداره پُست مسائلی داشت که برگزاری این نمایشگاه باعث شد که اداره پست با ناشرها رابطه ای خوبی پیدا کند.

وی گفت: یکی دیگر از عمده مسائل ما این بود که همه مراحل و لوازم بسته بندی و ارسال کتاب بر عهده خود ناشر بود و باید از لحاظ کارتن بسته بندی و هزینه پست به ناشرها یاری می کردند.

مبانی با بیان اینکه فروش در وب سایت خود انتشارات ما به مراتب از نمایشگاه بهتر بود، اضافه نمود: بیشتر مخاطبان که برای خرید کتاب به انتشارات ما مراجعه می کردند، از پیچیده بودن و سخت بودن مراحل ثبت کتاب، گلایه داشتند و عنوان می کردند که خرید از وب سایت را ترجیح می دهند.

مدیر انتشارات مبانی در میاندوآب با اشاره به عرضه 45 عنوان کتاب ازسوی این انتشارات در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، گفت: همچنین ما در نمایشگاه حدود 77 شابک (نسخه چاپی و نسخه الکترونیکی) دریافت کردیم که از این تعداد 15 عنوان اعلام وصول برای سال 1399 و 38 عنوان ما برای سال 1398 بود.

وی در خاتمه گفت: امیدواریم در دوره های بعدی نمایشگاه مجازی، با استفاده از تجربیات این دوره و برطرف نواقص و توسعه زیرساخت ها، شاهد رونق بیشتری در فرایند برگزاری نمایشگاه باشیم.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 11 اسفند 1399 بروزرسانی: 11 اسفند 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1401

به "نمایشگاه مجازی کتاب بستر تعامل بهتر ناشران با پُست را فراهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه مجازی کتاب بستر تعامل بهتر ناشران با پُست را فراهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید