نمایشگاه مجازی ابزاری جدید برای توسعه کسب وکارهاست

به گزارش سفر به روسیه، رئیس کمیسیون صادرات اتاق ایران با تاکید بر ضرورت برگزاری نمایشگاه مجازی ایران گفت: پیش بینی می شود در آینده توجه کمتری به برگزاری نمایشگاه های فیزیکی خواهد شد به همین دلیل باید الزامات و زمینه های برگزاری نمایشگاه هایی از این دست در کشور فراهم شود.

نمایشگاه مجازی ابزاری جدید برای توسعه کسب وکارهاست

جمشید نفر، رئیس کمیسیون صادرات اتاق ایران با بیان اینکه جهان به سمت برگزاری نمایشگاه های مجازی حرکت کرده است، گفت: برگزاری نمایشگاه مجازی باید به یک ضرورت در اقتصاد ایران تبدیل شود و حتی بعد از برطرف شدن پاندمی کرونا نیز راستا برگزاری آن ادامه داشته باشد.

او در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق ایران گفت: جهان به سمت استفاده از ابزارهای جدید برای معرفی محصولات، کالاها و خدمات، پیش رفته و به طور قطع بنگاه های اقتصادی ایران هم نباید از این راستا غافل شوند.

به گفته نفر، کنترل کرونا نیز موجب نخواهد شد دریچه بازشده به روی فناوری های جدید در این زمینه بسته شود و اکنون نیز اتاق نیز با اشراف به اهمیت این موضوع، اقدام به برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی ایران کرده است.

عضو هیات کنندگان اتاق ایران درباره نخستین نمایشگاه های مجازی ایران که قرار است پنجم تا بیستم اسفند برگزار شود، گفت: به نظر می رسد با توجه به اینکه نمایشگاه ها نقش مهمی در توسعه کسب و کارها برعهده دارند، مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان از آن می توانند اطلاعات مناسبی از شرکت ها و امکانات آنها به دست آورند.

با باور نفر جهان در حال حرکت به سمت و سویی است که فناوری های جدید جای خود را در اقتصادها به درستی باز کنند و به نظر می رسد حتی در صورت از بین رفتن خطرات کرونا نمایشگاه های مجازی باز هم نقش خود را ایفا خواهند کرد به این دلیل که برگزاری نمایشگاه های مجازی هزینه کمتری برای شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان دارد و در مدت زمانی بیشتری قابل برگزاری است.

رئیس کمیسیون صادرات اتاق ایران مطرح نمود: در آینده توجه کمتری به برگزاری نمایشگاه های فیزیکی خواهد شد به همین دلیل باید الزامات و زمینه های برگزاری نمایشگاه هایی از این دست در کشور فراهم شود.

نفر مطرح نمود: قرار نیست اقتصاد جهان با یک موضوع بهداشتی فلج شود و اگرچه هر تهدیدی می تواند شرایط اقتصادی را با نوسان هایی همراه کند اما باید تحلیل درستی از اوضاع وجود داشته باشد و اقتصادها خود را با شرایط موجود تطبیق دهند. به طور مثال پس از شیوع کرونا تمامی کشورها مرزهای خود را به روی یکدیگر بستند اما سپس به این نتیجه رسیدند که مرزها با اعمال مقررات بهداشتی خاص باز شوند.

این فعال اقتصادی ادامه داد: اگر این موضوع به درستی تحلیل می شد و راهکارهای آن نیز زودتر توسط کشورها اجرا می شد لطمات کمتری به اقتصاد جهانی وارد می شد بنابراین مدیریت هر بحرانی چه در سطح منطقه ای و چه بین المللی به نوع برخورد مناسب با آن بحران و تحلیل درست آن وابسته است.

رئیس کمیسیون صادرات اتاق ایران با بیان اینکه تشکل های اقتصادی از غرفه رایگان برخوردار بوده و اعضای آنها نیز غرفه های خود را با 15 درصد تخفیف دریافت خواهند کرد، اظهار کرد: تمامی ابزارهای لازم برای برگزاری نمایشگاه های مجازی و تطبیق اقتصاد با وضع موجود وجود دارد و تنها باید راهکارهای مناسب و تحلیل شرایط به درستی انجام شود.

نفر گفت: اغلب کسب و کارها اکنون به سمت خدمات اینترنتی و بازاریابی جدید حرکت کرده است. به تدریج تنوع مناسبی هم در نوع خدماتی که با شیوه های جدید بازاریابی و ارائه خدمات درحال انجام است به وجود می آید که رفاه بیشتر مشتریان را نیز به همراه دارد.

عضو هیات کنندگان اتاق ایران شرح داد: برخی از تولیدکنندگان کلیپی از نحوه تولید محصولات تولیدی خود را در سایت شرکت ها یا کارخانجات ارائه می دهند و تلاش می کنند تا با استفاده از فناروی های جدید به مصرف کننده و بازار، دید مناسبی از محصولاتی که تولید و عرضه می شوند، ارائه دهند.

بر اساس اظهارات او برخی بخش های اقتصادی زیان زیادی از کرونا دیده اند به طور مثال صنعت گردشگری آسیب بیشتری از این بحث دیده است اما اگر تمامی پروتکل های بهداشتی رعایت شود و محیط های گردشگری نیز بهداشتی شود، این صنعت نیز می تواند به تدریج به روال عادی برشود.

او یادوآر شد: خدمات و کالاها به نسبت های برابر از کرونا زیان ندیده اند اما به طور قطع هر فعالیت اقتصادی راهکاری برای خروج از وضع کنونی و کسب بخشی از بازار خواهد داشت.

رئیس کمیسیون صادرات اتاق ایران مطرح نمود : نمایشگاه مجازی ظرفیت بسیار زیادی برای معرفی فرصت های این حوزه دارد و باید به نحو درستی از آن استفاده شود. بسیاری از محصولاتی که در کشور تولید می شود بازاریابی مناسب ندارند و متقاضیان آن نیز به درستی نمی دانند که باید این نیازها را از کجا تامین کنند، بنابراین نمایشگاه مجازی فرصتی برای تولیدات بخش های مختلف اقتصادی خواهد بود و بزرگ ترین هدف نمایشگاه ها نشان دادن ظرفیت ها به مشتری است و این امیدواری وجود دارد که تجربه اول ، تجربه مناسبی باشد.

نفر گفت: برگزاری این نمایشگاه ها در آینده هم ادامه خواهد داشت و کنترل کرونا نیز باعث نخواهد شد که دریچه بازشده به روی فناوری های نوین در این زمینه بسته شود و اکنون نیز اپلیکیشن های مختلفی در زمینه برگزاری نمایشگاه های مجازی وارد عرصه شده است.

وی شرح داد: حتی نمایشگاه های ثابتی در سال وجود دارد که تولیدکننده یا فعال اقتصادی می تواند استند خود را در طول برگزاری نمایشگاه داشته باشد و به معرفی تولیدات و راه های دسترسی خود بپردازد؛ جهانی آینده برگزاری نمایشگاه های مجازی را در کنار نمایشگا های فیزیکی خواهد داشت.

نفر با تاکید براینکه کشورهایی مانند آلمان که مهد صنعت نمایشگاهی در جهان هستند، نیز چاره ای نخواهند داشت جز اینکه با توجه به این شرایط از نمایشگاه های مجازی گسترده استفاده کنند، اضافه کرد: وقتی کرونا شایع شد آلمان کمترین آسیب را دید اما در موج دوم کرونا شاگرد اول کرونا در اروپا شد، بنابراین هم کشور آلمان و هم سایر کشورها چاره ای ندارند جز اینکه در این راستا حرکت کنند و اگر نتوانیم خود را با جریانات جهانی همراه کنیم آسیب زیادی خواهیم دید.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1425

به "نمایشگاه مجازی ابزاری جدید برای توسعه کسب وکارهاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه مجازی ابزاری جدید برای توسعه کسب وکارهاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید