نشست معاون صنایع دستی با هنرمندان برگزار گردید

به گزارش سفر به روسیه، نشست صمیمانه پویا محمودیان معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی با هنرمندان و صنعتگران برگزار گردید.

نشست معاون صنایع دستی با هنرمندان برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، معاون صنایع دستی در این نشست گفت: خوشبختانه با توجه به جلساتی که با هنرمندان برگزار گردید، مطالبات و خواسته ها مورد آنالیز نهاده شد، بخشی از این مطالبات به نتیجه رسیده است و بخشی دیگر نیز در دست اقدام است.

محمودیان ادامه داد: بزرگ ترین رخداد تجاری صنایع دستی سال جاری از 3 تا 9 شهریور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می گردد، همچنین نمایشگاه صنایع دستی که در قالب رویداد همدان 2018 برگزار خواهد شد نیز برای این حوزه حائز اهمیت است، نمایشگاه صنایع دستی مشهد اردهال و اصفهان نیز دو رویداد خوب برای این حوزه است.

معاون صنایع دستی افزود: اتفاقات خوبی را در این حوزه در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود، امضای تفاهم نامه با دو بانک مطرح کشور برای حمایت از حوزه صنایع دستی و اتفاقات خوبی که در زمینه بیمه هنرمندان خواهد افتاد از جمله این موارد است.

او یادآور شد: برگزاری جلساتی صمیمانه به دور از اختلاف نظرات منجر به همفکری خوب و تشکیل اتاق فکر در حوزه صنایع دستی می گردد و امیدواریم این اتفاقات خوب ما را به نتایج مثبتی برساند.

همچنین در این نشست، هنرمندان نظرات، مسائل، پیشنهادها و راهکارهای خود را ارائه کردند.

معین کردن صندلی صنایع دستی در صورت وزارتخانه شدن، شرکت در سی امین نمایشگاه صنایع دستی و نظارت کامل، تامین مواد اولیه خام صنایع دستی و جلوگیری از واردات صنایع دستی از جمله مواردی بود که یکی از هنرمندان بیان کرد.

محمودیان در پاسخ به این موارد گفت: خوشبختانه واردات صنایع دستی به کشور ممنوع شده است و بر اساس خواسته تمام صادرنمایندگان در جلسه ای که با ریاست سازمان داشتند، صادرنمایندگان صنایع دستی از ارائه ارز در سیستم نیما معاف شدند.

او توضیح داد: بخش واردات مواد اولیه صنایع دستی اگر نظارت نگردد می تواند تبدیل به رانت گردد، خیلی باید مواظب باشیم که مواد اولیه به دست فراوری نمایندگان صنایع دستی برسد و به همین دلیل راهکارها و سیستم های نظارتی باید با کوشش و همت بیشتر در این حوزه متمرکز شوند.

انتخاب نمایشگاه های خارجی برای حضور هنرمندان، سوال یکی دیگر از هنرمندان بود که معاون صنایع دستی پاسخ داد: این نمایشگاه ها از لیست نمایشگاه های خارج از کشور توسط گروه کارشناسان و بر اساس توان یکسری از نمایشگاه ها انتخاب می شوند، طی صحبت ها و تصمیمات کارشناسان با نزدیک شدن هر نمایشگاه معاونت صنایع دستی شرایط حضور را اطلاع رسانی می نماید و مدیر کل استانها و معاونان با توجه به نامه ای که به آنها ارسال می گردد موظف هستند به تمام هنرمندان استان اطلاع رسانی نمایند.

او ادامه داد: بجز غرفه ها که معاونت به صورت رایگان در اختیار هنرمندان قرار میدهد اقامت، بلیط رفت و برگشت، ترخیص بار و خوراک به عهده خود هنرمند است بنابر این کسانی که میتوانند این هزینه ها را تقبل نمایند می توانند در نمایشگاه ها شرکت کردند.

محمودیان اضافه نمود: چندین جلسه در خصوص موضوع وزارتخانه شدن سازمان داشته ایم که در هفته های آینده این جلسات به شکل رسمی تر برگزار می گردد و کوشش خواهیم کرد تا صنایع دستی سختار قوی داشته باشد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 312

به "نشست معاون صنایع دستی با هنرمندان برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست معاون صنایع دستی با هنرمندان برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید