نخستین نشست مستقیم طالبان و دولت افغانستان پشت درهای بسته، گروه تماس تشکیل شد

به گزارش سفر به روسیه، در حالی که فرایند اصلی مذاکرات صلح افغانستان دوشنبه هفته جاری شروع می گردد اما نخستین نشست رو در روی طالبان و دولت، دور از حضور رسانه ها برگزار گردید.

نخستین نشست مستقیم طالبان و دولت افغانستان پشت درهای بسته، گروه تماس تشکیل شد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، نخستین نشست رو در روی تیم های مذاکره نماینده دولت افغانستان و طالبان عصر امروز پشت درهای بسته برگزار گردید.

این در حالی است که نشست اصلی مذاکرات صلح قرار است از دوشنبه هفته جاری در هتل دیگری شروع گردد.

خبرنگاران در قطر می گویند که نشست امروز در هتل شرایتون بدون حضور رسانه ها عصر امروز برگزار گردید.

نادر نادری سخنگوی تیم مذاکره نماینده دولت افغانستان در توئیترش نوشت که پس از برنامه افتتاحیه مذاکرات صلح افغانستان، دو تیم مذاکره نماینده به خاطر شناخت لحظاتی قبل دایر شد. در این نشست هیئت تماس دو طرف به منظور ایجاد دستور کار و سایر موضوعات معین شدند.

این نخستین نشست رو در روی دولت افغانستان و طالبان است و در گذشته همیشه این گروه تاکید کرده بود که با دولت تنها به عنوان عضوی از مذاکرات احتمالا گفت وگو خواهد نمود.

پیش از برگزاری مذاکرات بین الافغانی در قطر، دولت افغانستان تاکید کرده بود که آتش بس از اولویت های مهم در این مذاکرات است.

هفته گذشته اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در ملاقات با اعضای هیئت مذاکره نماینده صلح گفت که نظام جمهوری نقطه قوت این کشور است و قانون اساسی نیز خط قرمز را در مذاکرات معین کرده است.

وی با اشاره به تصمیم لویه جرگه مشورتی صلح نیز گفت: لویه جرگه نقشه راه و حدود صلاحیت های هیئت مذاکره نماینده را معین کرده، شروط واضح گذاشته و جهت شما را معین کرده است.

از سوی دیگر، طالبان همیشه برپایی یک نظام اسلامی را در افغانستان از اولویت های خود در مذاکرات گفته است.

ملا عبدالغنی برادر معاون سیاسی طالبان امروز نیز در شروع مذاکرات بین الافغانی در دوحه گفت که طالبان در فرایند صلح افغانستان به خواست های مردم این کشور توجه خواهد نمود.

وی گفت که طالبان برای حاکمیت یک نظام اسلامی در افغانستان کوشش می نماید تا تمام مردم افغانستان خود را در آینه آن مشاهده نمایند و همه برابر باشند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1145

به "نخستین نشست مستقیم طالبان و دولت افغانستان پشت درهای بسته، گروه تماس تشکیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین نشست مستقیم طالبان و دولت افغانستان پشت درهای بسته، گروه تماس تشکیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید