مقدار ترانزیت جاده ای در کشور 32 درصد رشد داشته است

به گزارش سفر به روسیه، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: اندازه تزانزیت جاده ای در کشور طی امسال 32 درصد رشد داشته است.

مقدار ترانزیت جاده ای در کشور 32 درصد رشد داشته است

داریوش امانی ظهر پنجشنبه در مراسم معرفی مدیر کل نو راهداری خراسان رضوی در تالار نور اظهار کرد: اندازه تزانزیت جاده ای در کشور طی امسال و پارسال به ترتیب 32 و 60 درصد رشد داشته است که این افزایش حاصل تأمین و واردات ناوگان نو حمل و نقل جاده ای بوده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور اضافه کرد: طی 43 سال گذشته تمام دولت ها در پی تأمین ناوگان جاده ای و نوسازی کامیون و اتوبوس بوده اند، اما با مصوبه خوب مجلس، به بخش خصوصی اجازه داده شد که از ارز با منشأ خارجی برای واردات ناوگان نو و روز جهان استفاده کند که واردات ناوگان انتها صورت گرفت.

وی اعلام کرد: فقط در 1.5 سال گذشته نزدیک به 24 هزار ناوگان روز جهان به کشور وارد شده است که تا به امروز چهار هزار و 300 دستگاه آن شماره گذاری شد و زیر بار ترافیک رفته و البته برای ورود بقیه در پی رفع مساله اسقاط و از رده خارج کردن ناوگان فرسوده هستیم.

امانی بر کاهش تلفات سوانح جاده ای تاکید نمود و گفت: با وجود اعتبارات کنونی تنها می توانیم سالانه بین 100 تا 200 نقطه پرتصادف جاده ای کشور را اصلاح کنیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: از یک هزار و 500 نقطه پرتصادف کشور که با پلیس برای ایمن سازی و رفع آن ها تفاهم شده است، تا به امروز 500 نقطه را رفع نموده ایم و برای رفع حادثه خیزی هر نقطه به پنج میلیارد تومان اعتبار احتیاج داریم.

وی اضافه کرد: در نهایت رئیس جمهور دستور داد پنج هزار میلیارد تومان در اختیار وزارت راه قرار گیرد، اما اکنون که پنج ماه گذشته و با وجود پیگیری مجدد رئیس جمهور و وزیر راه هنوز مبلغی از این وعده به دست ما نرسیده است.

امانی هزینه نگهداری هر کیلومتر راه را چهار درصد ارزش روز آن عنوان و اعلام کرد: برای نگهداری، روشنایی، نصب گاردریل و ترمیم آسفالت 221 هزار کیلومتر از جاده های کشور احتیاجمند 160 هزار میلیارد تومان (همت) اعتبار سالانه احتیاج داریم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با بیان اینکه 85 درصد حمل و نقل بار کشور به وسیله جاده صورت می گیرد، اضافه کرد: پارسال 102 میلیون مسافر به وسیله ناوگان حمل و نقل عمومی کشور جابجا شده و بعلاوه پارسال فقط به وسیله 11 هزار کیلومتر راه اصلی و شریانی، 505 میلیون تن کالای داخلی و بین المللی حمل شده است.

وی گفت: در حالی که روکش آسفالت هر کیلومتر جاده در سال 95 کیلومتری 160 میلیون تومان بوده، امروز این رقم به 2.2 میلیارد تومان رسیده است، روشنایی هر کیلومتر جاده 2 میلیارد و خط کشی جاده به عنوان ساده ترین اقدام ترافیکی برای هر کیلومتر 12 میلیون تومان تمام می گردد.

امانی گفت: از مجلس در پی خلق پول نیستیم بلکه می خواهیم اعتبارات را متناسب با اهمیت و اندازه کار ببینند و از طرفی با تصویب قوانین خوب بسیاری از گره ها را باز نمایند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور بعلاوه به جمعیت 700 هزار نفری خانواده حمل و نقل شامل رانندگان بخش بار، مسافر و نفتکش و خانواده آن ها اشاره و اعلام کرد: بیمه کنونی این قشر زحمت کش حداقل ها را تأمین می نماید لذا احتیاجمند توجه دولت و مجلس برای ایجاد صندوق رفاه بخش حمل و نقل هستیم.

خبرنگاران خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 مرداد 1401 بروزرسانی: 27 مرداد 1401 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 2060

به "مقدار ترانزیت جاده ای در کشور 32 درصد رشد داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقدار ترانزیت جاده ای در کشور 32 درصد رشد داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید