مراسم سال نو میلادی تحت تأثیر اومیکرون

به گزارش سفر به روسیه، خبرگزاری خبرنگاران-بیشتر کشورها در سایه بیم از شیوع سویه اومیکرون ویروس کرونا مراسم سال نوی میلادی را با محدودیت های گسترده ای برگزار نموده اند.

مراسم سال نو میلادی تحت تأثیر اومیکرون

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از رویترز، اگرچه از آفریقای جنوبی، محل شناسایی اولین موارد ابتلا به سویه اومیکرون ویروس کرونا خبر می رسد که موج گسترده ابتلا در این کشور در حال کاهش است، ولی بیشتر کشورها به علت نگرانی از شیوع گسترده ویروس، جشن سال نو را به شکل بسیار محدودی برگزار می نمایند.

در اروپا، برج ایفل در پاریس و ساعت بیگ بن در لندن که همواره از نمادهای مهم این مراسم بوده اند سال جاری بدون آتش بازی به استقبال سال نو رفتند.

این در حالی است که در ساعت های پایانی سال 2021، وزارت بهداشت آفریقای جنوبی اطلاع داد موج گسترده ناشی از شیوع سویه اومیکرون که حدود شش هفته پیش اولین بار در این کشور شناسایی شد، بدون تلفات چشمگیر رو به کاهش است.

به رغم محدودیت های اعمال شده برای برگزاری جشن سال نو در بیشتر نقاط دنیا، ساکنان سیدنی استرالیا با برگزاری مراسم آتش بازی در حاشیه بندرگاه شهر، از راه رسیدن سال 2022 را جشن گرفتند.

بعلاوه در سایر شهرهای مهم و مرکز های کشورهای نیمکره شرقی از جمله اوکلند، مرکز نیوزیلند، برخلاف معمول مراسم آتش بازی برگزار نشد.

در ایالات متحده نیز مراسم شب سال نو در میدان تایمز نیویورک سال جاری با یک چهارم ظرفیت معمول و رعایت فاصله فیزیکی برگزار می گردد و فقط افرادی که مدرک واکسیناسیون ارائه دهند می توانند در این گردهمایی شرکت نمایند. اما شهرداری لس آنجلس در استان کالیفرنیا تصمیم گرفته است جشن سال نو را لغو کند.

در بیشتر کشورهای اروپایی ورود به اماکن عمومی مثل سینماها و رستوران ها فقط با مدرک واکسیناسیون مجاز است. ظرفیت پذیرش مشتری در رستوران ها کاهش یافته و به مردم توصیه شده است که مراسم شب سال نو را در جمع کوچک خانوادگی برگزار نمایند.

با این همه، بعضی از شهرهای بزرگ تصمیم گرفته اند مراسم همیشگی شب سال نو را با تعداد کمتری از شرکت نمایندگان برگزار نمایند. در مادرید، مرکز اسپانیا این مراسم با 60 درصد ظرفیت معمول برگزار گردید. فرماندار مادرید گفته است که مادرید بدون آزادی، مادرید نیست.

طی روزهای اخیر موارد ابتلای شناسایی شده در اسپانیا و از جمله مادرید رکورد نوی به جا گذاشته و بعضی از کارشناسان بهداشت عمومی از تصمیم دولت استانی برای برگزاری این مراسم انتقاد نموده اند.

در بیشتر کشورهای آسیای شرقی که بعد از سیدنی شاهد غروب آفتاب در آخرین روز سال 2021 بودند مراسم ویژه ای برگزار نشد.

در کره جنوبی مراسم سنتی به صدا درآوردن زنگ در حوالی نیمه شب برای دومین سال پیاپی لغو شد و دولت این کشور اظهار داشت که محدودیت های نو برای پیشگیری از شیوع سویه اومیکرون دو هفته دیگر ادامه خواهد یافت.

برگزاری جشن در مرکز تفریحی شهر توکیو نیز لغو شد و نخست وزیر این کشور با انتشار پیامی در یوتیوب از مردم خواست حتما ماسک بزنند و از برگزاری تجمعات بزرگ خودداری نمایند.

مالزی برگزاری اجتماعات بزرگ در سراسر کشور را ممنوع و مراسم آتش بازی در برج کوالالامپور را لغو کرد. در جاکارتا مرکز اندونزی نیز برای جلوگیری از اجتماع مردم تمامی خیابان های اصلی در مرکز شهر که معمولا محل جشن سال نو است مسدود شدند.

شیوع سویه اومیکرون طی هفته های اخیر باعث شد موارد ابتلا به کرونا در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا رکورد نوی به جا بگذارد.

آمارهای منتشر شده از سوی رویترز نشان می دهد که از روز نخست دی ماه تا به امروز موارد ابتلای روزانه در سراسر دنیا بالاتر از یک میلیون نفر بوده که دست کم صد هزار نفر از رکوردهای قبلی بیشتر است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 25 فروردین 1401 بروزرسانی: 25 فروردین 1401 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1949

به "مراسم سال نو میلادی تحت تأثیر اومیکرون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم سال نو میلادی تحت تأثیر اومیکرون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید