مجموعه ادبی شرایط دوازده تایی شد

به گزارش سفر به روسیه، با چاپ چهارعنوان نو، تعداد عناوین مجموعه ادبی شرایط به وسیله انتشارات کتاب پاگرد به دوازده عنوان رسید.

مجموعه ادبی شرایط دوازده تایی شد

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، انتشارات کتاب پاگرد به تازگی چهارعنوان نو از مجموعه ادبی شرایط را منتشر نموده که با احتساب آن ها، تعداد عناوین این مجموعه به 12 کتاب رسیده است.

کتاب های این مجموعه، آثار تالیف و ترجمه را در حوزه های شعر، داستان، نمایشنامه و ناداستان شامل می شوند که ویژگی بارزشان، تعداد صفحات محدود است. چاپ کتاب های مجموعه شرایط از اسفندماه 98 شروع شد.

بصر اثر هلن سیکسو با ترجمه تارا کابلی، سو نداری ای چشم سیاه اثر آرزو مختاریان، دربی کنتاکی درب و داغان است به قلم هانتر اس. تامپسن با ترجمه طهورا آیتی، زمین مرده (داستان پریان در نظم حقوق کنونی) نوشته فائزه اثناعشری، زمستان نوشته جونو دیاز با ترجمه مشخص فرخی، جست وجوی مردگان (داستان پریان در نظم حقوق کنونی) نوشته فائزه اثناعشری، موسیقیِ اریش زان و داگون نوشته اچ. پی. لاوکرافت با ترجمه محسن کاس نژاد و کاف ها و کلاف های فراموشی نوشته محمدهادی قوی پیشه عنوان 8 کتابی هستند که پیش تر در قالب این مجموعه چاپ شده اند.

نهمین کتاب مجموعه شرایط، ترجمه دو داستان از کاترین لیسی نویسنده آمریکایی است که با عنوان لطفا بردارید چاپ شده است. این نویسنده متولد 1985 و راوی انسان های بی هویت است که هر کدام به نحوی در تنگنای استیصال و درماندگی افتاده اند و سرگردانْ دچار روزمرگیِ دغدغه هایی شخصی شده اند. مجله ادبی گرانتا در سال 2017 لیسی را جزو بهترین رمان نویسان جوان آمریکا معرفی کرد.

این کتاب با ترجمه مونا قنبریان منتشر شده و دو داستان لطفا بردارید و برای این که مجبوری را شامل می گردد.

این کتاب با 52 صفحه، شمارگان 250 نسخه و قیمت 22 هزار تومان منتشر شده است.

کتاب دهم شرایط، رنج و شادمانی نام دارد که به قلم آنا اِشویر نوشته و به وسیله دروتا سوآپا ترجمه شده است. این کتاب یک مجموعه شعر از این شاعر لهستانی است که متولد سال 1909 و درگذشته به سال 1984 است. او را صدای کسانی می خوانند که در جامعه صدایی نداشتند. او معتقد بود شاعر باید مانندِ اتاقی باشد با در هایی کاملاً باز و یا شبیه اسفنجی برای جذبِ دریای زندگی. آنا اشِویر سی سال زندگی خود را صرفِ جست وجوی زبانی مناسب کرد تا از این رهگذر تجربیاتِ دورانِ جنگ را بیان کند.

کتاب پیش رو قطعاتی از اشعار کوتاه آنا اشویر را شامل می گردد. یکی از این اشعار به این ترتیب است:

به تو حسودی می کنم

چرا که هرلحظه می توانی

ترکم گویی.

من خودم را

نمی توانم.

این کتاب هم با 78 صفحه، شمارگان 300 نسخه و قیمت 25 هزار تومان به چاپ رسیده است.

یازدهمین کتاب شرایط، داستانی از ایگناثیو مارتینس د پیسُن نویسنده و مترجم اسپانیایی است که با عنوان مرگ پیش نوشته و ترجمه مونا مؤیدی چاپ شده است. ایگناسیو مارتینس د پیسُن متولد 1960 است و بیش از 20 کتاب در کارنامه دارد. او برنده جوایزی ازجمله جایزه ملی ادبیات روایی (2015) و جایزه کتاب سال کالامو (2014) است.

مرگ پیش نوشته داستانی در ژانر وحشت و اولین اثری است که از د پیسون به فارسی ترجمه می گردد.

این کتاب با 44 صفحه، شمارگان 250 نسخه و قیمت 22 هزار تومان منتشر شده است.

کتاب دوازدهم هم در بقا و زوال؛ داستان پریان در نظم حقوق کنونی است. این کتاب داستانی به قلم فائزه اثناعشری است. این نویسنده متولد 1366 است و در کتاب پیش رو که یک جستارداستان است، مسائل و موضوعات مربوط به حقوق مدنی را تشریح نموده است.

این جستار، چندبخش با عناوین بیا کنارم بنشین، علوفه های احتمالی، روشنایی لرزان و تماشای تخریب دارد.

این کتاب هم با 26 صفحه، شمارگان 250 نسخه و قیمت 17 هزار تومان منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1794

به "مجموعه ادبی شرایط دوازده تایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجموعه ادبی شرایط دوازده تایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید