لزوم ارائه عملکرد توسط تمام دستگاه های عضو ستاد اجرائی و برنامه ریزی تبریز 2018

به گزارش سفر به روسیه، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات ارزشمند در راستای تبریز 2018 بر لزوم ارائه عملکرد توسط تمامی دستگاه های عضو ستاد اجرائی و برنامه ریزی تبریز 2018 تاکید نمود.

لزوم ارائه عملکرد توسط تمام دستگاه های عضو ستاد اجرائی و برنامه ریزی تبریز 2018

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار مدیرکل میراث فرهنگی استان، در نشست خبری با تقدیر از فعالیت های مستمر و بی شائبه اصحاب رسانه در اطلاع رسانی و پیگیری اخبار حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، رویداد تبریز 2018 را آغازی برای توسعه صنعت گردشگری آذربایجان شرقی و منطقه شمال غرب کشور عنوان نمود و گفت: اقدامات اجرا شده در راستای تبریز 2018 ثمرات ارزشمندی داشته است که قابل انکار نیست، اگرچه بر اطلاع رسانی مناسب در این حوزه نقدهایی وارد است اما این مطلب نافی اقدامات و کوشش های اجرا شده نیست.

آبدار ادامه داد: یکی از مهم ترین دستاوردهای رویداد تبریز 2018 تبدیل شدن گردشگری به یک مطالبه عمومی بود با این حال ایجاد انتظارات کاذب در این امر یکی از مهم ترین نقدهای وارد در حوزه اجرایی این رویداد محسوب می گردد. توسعه گردشگری در کنار رویداد مبتنی بر توسعه زیرساخت ها است که در کوتاه مدت قابل دسترسی صد در صدی نیست.

او در ادامه ضمن ارائه گزارش عملکرد این اداره کل در راستای تحقق اهداف مرمتی و توسعه زیرساخت های گردشگری، رویداد تبریز 2018 را ویترین گردشگری کشور طی سال میلادی گذشته عنوان نمود و گفت: با توجه به ظرفیت های غنی فرهنگی و تاریخی آذربایجان و کهن شهر تبریز و طرح نام آن در تریبون های ملی و بین المللی، این رویداد را به نقطه آغازین برای معرفی و توسعه گسترده صنعت گردشگری آذربایجان تبدیل کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی تدوین و برنامه ریزی به منظور ایجاد یک رویداد دائم، کوشش در راستای بستر سازی عمومی و تبیین اهمیت صندلی گردشگری در سطوح مختلف افکار عمومی، از جمله راهکارهای توسعه گردشگری استان در سال های آینده عنوان نمود.

او با اشاره به پروژه های زیرساختی و مرمتی تعریف شده از اعتبارات تبریز 2018 گفت: در حال حاضر با تامین اعتبار 50 میلیارد تومانی که 50 درصد آن تخصیص یافته است، 140 پروژه زیرساختی گردشگری و مرمتی از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان در حال انجام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی ادامه داد: 18 میلیارد تومان اعتبار مصوب هزینه ای 2018 نیز با تخصیص اعتبار 50 درصد به برنامه های مصوب دستگاه های عضو ستاد برنامه ریزی و اجرایی تبریز 2018 تخصیص یافته است که دستگاه ها باید بر اساس برنامه های تدوین شده تا خاتمه سال اقتصادی جاری برای اجرای برنامه ها اقدام نمایند.

آبدار در خاتمه با اشاره به همکاری 23 دستگاه اجرایی در اجرای رویداد تبریز 2018، اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان در راستای تبریز 2018 با تعریف برنامه های خود در قالب اجرای رویداد ها، تامین زیرساخت ها و تقویت ظرفیت های موجود پیگیر رسالت های ذاتی خود بوده و طی سال های آینده نیز سیاست های خود را بر این اساس پایدار خواهد ساخت تا شاهد روند رو به رشد توسعه گردشگری باشیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 10 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 129

به "لزوم ارائه عملکرد توسط تمام دستگاه های عضو ستاد اجرائی و برنامه ریزی تبریز 2018" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم ارائه عملکرد توسط تمام دستگاه های عضو ستاد اجرائی و برنامه ریزی تبریز 2018"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید