لبنانی ها فراخوان دادند؛به تظاهرات یکشنبه شفافیت بپیوندید

به گزارش سفر به روسیه، اعتراضات و راهپیمایی های مسالمت آمیز شبانه در خیابان های بیروت و مناطق مختلف لبنان از زمان آغازش در هفدهم اکتبر گذشته همچنان ادامه دارند. همچنین تظاهرکنندگان از مردم برای حضور در راهپیمایی امروز در بیروت دعوت کردند.

لبنانی ها فراخوان دادند؛به تظاهرات یکشنبه شفافیت بپیوندید

به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، روی پل الرینغ در بیروت که بارها درگیری هایی شکل گرفته، صدها زن راهپیمایی گسترده ای را از منطقه التباریس در نزدیکی الاشرفیه به سمت محله الخندق الغمیق شروع نموده و شعارهایی در حمایت از صلح داخلی سر دادند.

در منطقه فردان، هزاران تن از ساکنان بیروت راهپیمایی گسترده ای را شروع نموده و خود را به میدان الشهداء رساندند.

آنها با تاکید بر لزوم تشکیل دولت نجات ملی در اسرع وقت، از وقت کشی مسئولان سیاسی و عدم استقبال میشل عون، رئیس جمهور لبنان از رایزنی های پارلمانی انتقاد نموده و شعارهایی در محکومیت فساد، ظلم، طایفه گرایی و فرقه گرایی سر دادند.

صدها تن نیز در نزدیکی بانک مرکزی لبنان در خیابان الحمراء علیه سیاست های بانکی و پولی اعتراض کردند. این درحالی است که روز شنبه نشستی در این خصوص در کاخ ریاست جمهوری در بعبدا برگزار گردید اما تظاهرنمایندگان بر این باورند که نتیجه ای در نشست حاصل نشده است.

آنها همچنین مسئولان سیاسی را متهم کردند که تنها نظاره گر سقوط اقتصادی و اقتصادی لبنان به قیمت منافع و سهمیه های خود هستند.

ده ها لبنانی نیز با حضور در مقابل سفارت عراق در بیروت و روشن کردن شمع همبستگی خود را با اعتراضات در عراق اعلام نموده و از مسئولان این کشور خواستند به صدای مردم و جوانان عراقی گوش دهند.

اعتراضات لبنان

در منطق بقعاتا در استان جبل لبنان صدها تن راهپیمایی را با عنوان نان، بنزین، آزادی به راه انداخته و بر لزوم رعایت حقوق اولیه شان تاکید کردند.

در منطقه وادی بسری در حد فاصل دو استان جبل لبنان و الجنوب، صدها فعال از مناطق مختلف این کشور مخالفت قاطع خود را با پروژه ساخت سد آبی در این منطقه اعلام کردند.

هزاران لبنانی دیگر در میدان النور شهر طرابلس تظاهراتی برپا نموده و برکناری دولت و لزوم شروع رایزنی های پارلمانی را خواهان شده و شعارهای ملی سر دادند.

تحصن های بزرگ شهر بعلبک در نزدیکی قلعه تاریخی این شهر نیز ادامه دارند.

در میدان العلم صور جنوبی نیز تظاهرنمایندگان با وجود تمامی فشارهای سیاسی به شعارهای خود ادامه دادند.

در صیدا نیز با پخش موسیقی های ملی و انقلابی از تظاهرنمایندگان برای شرکت در تظاهرات امروز (یکشنبه) با عنوان یکشنبه شفافیت دعوت شد.

لبنانی ها برای تظاهرات گسترده امروز و اولویت رایزنی های پارلمانی بر تشکیل کابینه جدید تاکید کردند.

در بیانیه منتشر شده از طرف گروهی از تظاهرنمایندگان بر اهداف اصلی اعتراضات از جمله اهمیت تشکیل فوری کابینه ای کوچک از افراد متخصص تاکید شد. کابینه ای که اعضای آن کاملا از طبقه سیاسی طایفه گرای حاکم دور بوده و راه خروج واقعی از این بحران اقتصادی باشد، بتواند به وخامت شرایط اقتصادی انتها داده، استقلال دستگاه قضایی را تقویت نموده و در راستای برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام بر اساس قانونی ضامن عدالت قدم بردارد.

تظاهرنمایندگان در ادامه از همه مردم در تمامی نقاط پایتخت دعوت کردند بعدازظهر امروز در راهپیمایی گسترده به سمت دو میدان الشهدا و ریاض الصلح شرکت نمایند.،ایسنا

اعتراضات لبنان؛ تشکیل صف های بنزین،اعتصاب صرافان از فردا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 578

به "لبنانی ها فراخوان دادند؛به تظاهرات یکشنبه شفافیت بپیوندید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لبنانی ها فراخوان دادند؛به تظاهرات یکشنبه شفافیت بپیوندید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید