لایروبی رودخانه زنجان رود در جهت پل های تاریخی زنجان انجام می گردد

به گزارش سفر به روسیه، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان ازلایروبی و پاک سازی رودخانه زنجان رود در محدوده پل های تاریخی اطلاع داد.

لایروبی رودخانه زنجان رود در جهت پل های تاریخی زنجان انجام می گردد

به گزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، امیر ارجمند سه شنبه 28 مرداد با اعلام این خبر اضافه کرد: متأسفانه ساخت آبگیرهای غیرقانونی توسط کشاورزان در جهت رودخانه و مجاور پل تاریخی، باعث انباشته شدن آب در عرصه ساختار تاریخی سه پل میربها، سیدمحمد و سردار شده است که باعث رشد افزون گیاهان، درختچه ها و عدم راهنمایی طبیعی آب رودخانه در بستر رودخانه زنجان رود و آسیب به پل های تاریخی شده است. با پیگیری استانداری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، شرکت آب منطقه ای زنجان به عنوان متولی ساماندهی زنجان رود انتخاب شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: این لایروبی با نظارت و هماهنگی اداره کل استان انجام خواهد شد و در صورت آسیب احتمالی بازسازی اضطراری پل ها انجام خواهد شد.

او اظهار کرد: پل های تاریخی زنجان به دلیل قرار دریافت در جهت جاده ابریشم و تبادلات منطقه ای از جمله پل های تاریخی مهم کشور است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1109

به "لایروبی رودخانه زنجان رود در جهت پل های تاریخی زنجان انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لایروبی رودخانه زنجان رود در جهت پل های تاریخی زنجان انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید