طرز تهیه تونر های خانگی برای داشتن پوستی شاداب و درخشان

به گزارش سفر به روسیه، بیشتر افراد معمولا به مقدار کافی به پوست خود توجه نمی نمایند و تنها هرازگاهی صورت خود را با آب و صابون می شویند. همه افراد مخصوصا کسانی که پوست خشکی دارند می توانند با مرطوب نماینده ها و با استفاده از یک تونر پوست خانگی، پوست سالم و شاداب تری داشته باشند.

طرز تهیه تونر های خانگی برای داشتن پوستی شاداب و درخشان

افراد دارای پوست های متفاوتی هستند، خشک، چرب، حساس. هر کدام مسائل مربوط به خود را دارد. ممکن است فردی پوست پرجوش یا پر منافذی داشته باشد و یا فردی پوست حساس و خشکی داشته باشد و یا حتی کوچکترین آرایش باعث بوجود آمدن جوش و دانه های ریزی بر روی صورت او گردد.

پوست های متفاوت، تونر های متفاوتی می طلبد. برای مقابله با مسائل پوست، یک تونر خانگی خوب می تواند پوست شما را سالم، درخشان و جوان تر نگه دارد. به یاد داشته باشید که تمام تونر ها برای همه افراد مناسب نیستند.

در ادامه به چند دستور العمل تهیه تونر خانگی با استفاده از ترکیباتی که به راحتی در خانه یافت می گردد، می پردازیم:

طرز تهیه تونر خانگی برای پوست های چرب

اگر شما پوست چرب و پرجوشی دارید و یا منافذ پوستتان بیش از حد باز است، می توانید با استفاده از این تونر چربی اضافی پوست را بگیرید و منافذ پوست را کوچک تر کنید. این تونر بعلاوه مسائل مربوط به جوش و آکنه که در پوست های چرب شایع تر است را کاهش می دهد. مواد اصلی این تونر خانگی چای سبز و سرکه سیب می باشد که دارای خواص ضد التهابی هستند، و با حذف چربی اضافه و پایین آوردن PH پوست، مسائل مربوط به آکنه را کاهش می دهند.

مواد مورد احتیاج:

  • چای سبز (دم نموده)- 4/3 فنجان
  • سرکه سیب خام و طبیعی - 4/1 پیمان
  • روغن درخت چای(اختیاری) - چند قطره
  • روغن اسطوخودوس (اختیاری)- چند قطره
  • شما می توانید یک چای کیسه ای سبز را در 4/3 فنجان آب جوش بگذارید و یا مقداری چای سبز دم کنید و سپس آن را درون یک شیشه مربا بریزید.
  • 4/1 فنجان سرکه سیب به آن اضافه کنید
  • برای بهتر شدن تونر می توانید چند قطره روغن درخت چای اسطوخودوس به آن اضافه کنید

تونر خانگی شما آماده است. این تونر را می توانید به مدت 10 روز در یخچال نگه دارید.

روش استفاده:

  • یک پنبه برداشته و آن را آغشته به این تونر کنید و به آرامی بر روی صورت خود بمالید. می توانید مخلوط را در یک اسپری کوچک بریزید و به آرامی بر روی صورت خود اسپری کنید.
  • صورت خود را نشویید و تنها بگذارید تا خشک گردد.
  • برای گرفتن نتیجه بهتر روزی 2 بار این کار را انجام دهید.

تونر برای پوست های خشک

چنین پوست هایی معمولا خشک، پوسته پوسته و قرمز است. مراقبت از این نوع پوست مخصوصا در فصل زمستان بسیار سخت است. مواد اصلی این تونر گلاب و گلیسیرین است که پوست شما را مرطوب نگه می دارند، سطح PH پوست را تنظیم می نمایند، باعث شادابی و بعلاوه منافذ بزرگ پوست را کوچک تر می نمایند. این تونر را می توانید به مدت 10 روز در یخچال نگه دارید.

مواد مورد احتیاج:

  • گلاب - 2 قاشق غذاخوری
  • گلیسیرین- 1 قاشق غذاخوری

این 2 ترکیب را با هم مخلوط نموده و درون یک اسپری بریزید و به آرامی بر روی صورت خود اسپری کنید. اگر ترجیح می دهید می توانید این کار را با پنبه به صورت ضربه ای بر روی پوست انجام دهید.. شما می توانید قبل از استفاده از مرطوب نماینده، این تونر را به صورت خود بزنید.

تونر برای پوست های معمولی

اگر پوست شما زیاد خشک یا چرب نیست، پس احتمالا پوست معمولی دارید. این تونر از زیاد خشک یا چرب شدن پوست جلوگیری می نماید و پوست شما را مرطوب نگه می دارد.

خیار دارای خاصیت خنک گنندگی، حتی برای پوست های حساس است. خیار آبرسانی به پوست را افزایش می دهد و یک حس تسکین دهنده به پوست می دهد. خیار بعلاوه بین خشکی و چربی پوست تعادل ایجاد می نماید.

آلوئه وارا نیز یک گیاه فوق العاده برای آبرسانی به پوست است و با داشتن خاصیت آنتی باکتریال پوست صورت را از شر جوش ها در امان نگه می دارد. آلوئه وارا بعلاوه سرعت بازیابی سلول های پوست را افزایش می دهد و باعث جوان تر ماندن پوست می گردد.

عصاره گل رز نیز دارای خاصیت فوق العاده جوان نمایندگی و منقبض نماینده پوست برای کوچک تر کردن منافذ بزرگ پوست است. بعلاوه خاصیت ضد التهابی آن به درمان قرمزی و التهاب پوست یاری می نماید.

روغن نعناع نیز چربی پوست را کنترل می نماید و از بوجود آمدن آکنه جلوگیری می نماید. روغن نعناع بعلاوه باعث شادابی و خنکی پوست می گردد.

مواد مورد احتیاج:

  • خیار - 1 عدد میانه
  • ژل یک برگ آلوئه ورا
  • روغن رز یا نعناع - 5 قطره

آب خیار را گرفته و سپس ژل و 5 قطره روغن را به آن اضافه کنید و به صورت خود بمالید. پس از 10 دقیقه صورت خود را بشویید. شما می توانید این تونر را 5 تا 7 روز در یخچال نگه دارید.

منبع: فوت و فن
انتشار: 17 مرداد 1401 بروزرسانی: 17 مرداد 1401 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 2052

به "طرز تهیه تونر های خانگی برای داشتن پوستی شاداب و درخشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه تونر های خانگی برای داشتن پوستی شاداب و درخشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید