طرز تهیه انواع پیتزا ایتالیایی و آمریکایی

به گزارش سفر به روسیه، پیتزا رولی یا پیتزا رولتی، پیتزا قیفی، پیتزا جیبی، پیتزا سبزیجات، پیتزا پپرونی، پیتزا بدون فر یا پیتزا تابه ای و ... از انواع پیتزا هستند.

طرز تهیه انواع پیتزا ایتالیایی و آمریکایی

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

پیتزا یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین فست فودهای جهانست. همانطور که می دانید، پیتزا نخستین بار در ناپل ایتالیا پخته شد و پس از مدتی، در سرتاسر جهان رواج یافت و البته در این میان دست خوش تغییرات بسیار زیادی نیز شد، به طوری که پیتزای خوشمزه ای که امروزه در ایران طبخ شده و به فروش می رسد، هیچ شباهتی به پیتزا ایتالیایی اولیه ندارد.

تحقیقات جدید نشان می دهد که نخستین بار، سربازان داریوش (486-521 پیش از میلاد) نوعی نان پهن را روی سپرهای خود می پختند و روی آن را با پنیر و خرما می پوشاندند. یونانی ها پخت چنین نان هایی را از ایرانیان آموختند و این نان از یونان به روم رفت و در جنوب ایتالیا معمول شد.

پیتزا به شکل امروزی، تنوع بسیار بالایی دارد. انواع پیتزا شامل ، پیتزا مخصوص، پیتزا پپرونی، پیتزا سبزیجات، پیتزا دریایی و ... از جمله پیتزاهای محبوب و مرسوم امروزی در سرتاسر جهان هستند.

آنچه در تهیه انواع پیتزاها مشترک است، استفاده از خمیری نازک به همراه پنیر پیتزاست و مواد دیگر بسته به سلیقه از سوسیس خانگی و کالباس خانگی گرفته تا سس گوجه فرنگی و گوشت و ... متفاوت هستند.

پیتزا را داخل فر یا ماکروفر طبخ می کنند تا هم خمیر آن به خوبی پخته گردد و هم مواد روی آن برشته شده و پنیر روی آن نیز طلایی گردد اما چنانچه فر و ماکروفر در دسترس نباشد می توان پیتزا را داخل تابه و روی گاز نیز طبخ کرد که به آن نام پیتزا بدون فر داده اند.

در سایت خبرنگاران طرز تهیه چندین نمونه پیتزاهای مختلف به شما آموزش داده شده که شما می توانید با توجه به ذایقه و سلیقه خود و همچنین با توجه به امکاناتی که در دسترس دارید از بین آنها انتخاب نموده و با مطالعه نکات آموزشی شرح داده شده، یک پیتزای خوشمزه و عالی تهیه کنید.

پیتزا مارگاریتا

پیتزا مارگاریتا ایتالیایی در واقع شباهت بسیار زیادی به پرچم کشور ایتالیا دارد! طبق روایات، در سال 1889 یعنی 28 سال پس از اتحاد ایتالیا، یک سرآشپز ایتالیایی به نام رافائلو اسپوزیتو و همسرش در رستوران خود Pizzeria Brandi پیتزایی با رنگ پرچم ایتالیا تهیه و در طول بازدید ملکه مارگاریتا و همسرش از ناپل، آن را به خدمت ملکه مارگاریتا پیش کش نمودند. این پیتزا که بعدها به نام پیتزا مارگاریتا به شهرت رسید درست مانند پرچم ایتالیا دارای رنگ های قرمز(گوجه فرنگی)، سفید(پنیر موزارلا) و سبز (ریحان) بود.

طرز تهیه پیتزا مارگاریتا بسیار ساده است و آنچه اهمیت دارد کیفیت و اصالیت خمیر پیتزا ایتالیایی و درست تهیه شدن سس گوجه فرنگی آن است. طرز تهیه پیتزا مارگاریتای ایتالیایی اصل را در سایت خبرنگاران بخوانید.

طرز تهیه پیتزا مارگاریتا کلاسیک (پیتزا رژیمی)

طرز تهیه پیتزا مارگاریتا ایتالیایی + خمیر پیتزا ایتالیایی

پیتزا پپرونی بافته شده

پیتزا پپرونی یکی از انواع پیتزاست که با استفاده از سوسیس پپرونی تهیه می گردد. این نوع از سوسیس که طعم بسطرز تهیه پیتزا پپرونی بافته شدهیار تندی دارد؛ بلند، باریک و سفت بوده و در معرض هوا خشک می گردد احتیاجی به پختن نداشته و می توان آن را بدون طبخ کردن خورد. پپرونی را معمولا به صورت برش هایی نازک بریده و به عنوان اشتهاآور (اپتایزر) میل می کنند.

یک راه جالب برای تهیه پیتزا پپرونی که ظاهری متفاوت و اشتها برانگیز داشته باشد و مورد توجه همه به خصوص بچه ها قرار بگیرد این است که به جای پهن کردن خمیر به صورت گرد و همیشگی، آن را به صورت مستطیلی درآورده، برش بزنید و در نهایت خمیر را ببافید تا شکلی متفاوت و جالب توجه داشته باشد.

طرز تهیه پیتزا پپرونی بافته شده

پیتزا مکزیکی تند با نان تورتیلا

غذایی غربی بسیار خوشمزه و دلچسب برای هواداران و دوستاران پیتزا اون هم با طعم تند است. این پیتزا از ترکیب نان تورتیلای مکزیکی، گوشت چرخ شده، و سس تند، به صورت دو طبقه نان، تهیه می گردد. دستور پخت این پیتزا بسیار ساده است و شما دوستان عزیز می توانید آن را در منزل تهیه فرمایید و در کنار خانواده و دوستان از طعم دلچسب آن لذت کافی را ببربد.

طرز تهیه پیتزا مکزیکی تند با نان تورتیلا

پیتزا مکزیکی با تمام پیتزاهایی که تا بحال دیدید متفاوت است. این پیتزای دولایه با نان تورتیلای مکزیکی تهیه می گردد و طعمی تند و بسیار خوشمزه دارد.

پیتزا رولتی

پیتزا رولتی یا رول پیتزا یکی دیگر از روش های جالب و مدرن برای تهیه پیتزاست که به خصوص برای مهمانی ها و جشن تولدها یک انتخاب عالی محسوب می گردد.

برای تهیه انواع پیتزا رولی شما می توانید از مواد میانی دل خواه مانند گوشت چرخ نموده، سوسیس خانگی، کالباس خانگی و ... بهره ببرید. حتی می توانید یک پیتزا رولتی گیاهی مخصوص گیاه خواران تهیه کنید و از امتحان کردن یک روش جدید لذت ببرید.

طرز تهیه و دستور پخت رول پیتزا (پیتزای رولتی)

پیتزا ماکارونی

اگر به دنبال یک غذای محبوب برای بچه ها هستید، توصیه ما به شما پیتزا ماکارونی و پنیر است. ماکارونی و پیتزا دو غذای محبوب بین بچه ها هستند و ما با ترکیب هر دو آن ها یک پکیج استثنایی را به شما هدیه خواهیم کرد. برای رسیدن به ظاهری مطلوب، ماکارونی مورد استفاده در این پیتزا بهتر است از نوع فرمی انتخاب گردد.

طرز تهیه پیتزا ماکارونی و پنیر

سمبوسه پیتزایی

سمبوسه یکی از پیش غذاهای ساده و سریع است که تاریخچه ای طولانی دارد. سمبوسه در اصل از هند سرچشمه می گیرد و از موادی مانند سیب زمینی، جعفری و فلفل سیاه تهیه می گردد. امروزه انواع مختلفی از سمبوسه وجود دارند که از آن میان می توان به سمبوسه سیب زمینی، سمبوسه پنیری، سمبوسه هندی، سمبوسه پیتزایی و ... اشاره نمود.

در واقع می توان نان سمبوسه را با هر ماده دل خواهی پر کرد و نام آن را تغییر داد اما آنچه مشترک است، استفاده از نان لواش و یا و سرخ کردن سمبوسه در حمام روغن داغ است.

در صورتی که از عاشقان پیتزا و پنیر پیتزا باشید، می توانید سمبوسه را به روشی جدید امتحان کنید و در عین حال هم از خوردن یک سمبوسه متفاوت و هم یکی از انواع پیتزاهای جدید و لقمه ای لذت ببرید.

طرز تهیه سمبوسه پیتزایی (سمبوسه با مواد پیتزا)

پیتزا قیفی

پیتزا قیفی یکی از انواع پیش غذاهای مدرن و زیباست که به دلیل ظاهر جذاب و تازه ای که دارد، در مهمانی ها مورد توجه کوچک و عظیم قرار می گیرد. مواد داخل پیتزا قیفی همان موادی است که برای انواع پیتزا معمولی استفاده می گردد که بسته به سلیقه افراد متغیر می باشد. آنچه در تهیه پیتزا قیفی اهمیت دارد، طرز تهیه خمیر پیتزا و طرز پیچیدن آن به دور قیف است و بعد از آن، بقیه کار ساده است. از آنجا که خمیر پیتزا احتیاج به زمان دارد تا خمیر مایه عمل کند، توصیه می گردد اول خمیر را آماده نموده، کنار بگذارید و بعد مواد داخل آن را آماده کنید.

طرز تهیه پیتزا قیفی + ویدیو آموزش تهیه خمیر پیتزا قیفی

پیتزا بدون فر

به طور معمول، انواع پیتزا را داخل فر یا ماکروفر طبخ می کنند تا هم خمیر آن به خوبی پخته گردد و هم مواد روی آن برشته شده و پنیر روی آن نیز طلایی گردد. اما گاهی به هر دلیلی اجاق گاز فردار یا ماکروفر در دسترس نیست و یا اینکه افراد دوست دارند شکل متفاوتی از پیتزا را در خانه خود امتحان کنند. بهترین و مناسب ترین راه در این مواقع، طبخ پیتزا درون تابه و روی گاز است. برای آشنایی با روش کار روی لینک زیر کلیک کنید.

طرز تهیه پیتزا بدون فر (به همراه قارچ به صورت تابه ای)

پیتزا جیبی

بیشتر ما پیتزا را همواره به صورت گرد و نهایتا مربع دیده ایم اما شکل ظاهری پیتزا می تواند چیزی به جز این اشکال سنتی و کلیشه ای باشد. پیتزا رولی و پیتزا قیفی نمونه های جالبی از تنوع در پخت پیتزا هستند که شکل ظاهری این غذا را جذاب تر و متفاوت تر از همواره می کنند.

به جز این دو مورد نوع جالب و بسیار ساده تری نیز هست که به آن پیتزا جیبی گفته می گردد. این پیتزا مانند دیگر انواع پیتزاها با مواد دل خواه پر می گردد که ما نمونه ای از آن با استفاده از مرغ و اسفناج را به شما آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه پیتزا مرغ و اسفناج لقمه ای (پیتزا جیبی)

پیتزا سبزیجات

حتما تا به حال یکی از انواع پیتزا سبزیجات را خورده اید یا دست کم از نزدیک دیده اید. پیتزا سبزیجات در واقع همان پیتزای معمولی است که مثل هر پیتزای دیگری، یک پایه خمیری داشته ولی به جای استفاده از سوسیس، کالباس، مرغ یا گوشت، از انواع سبزیجات به اضافه پنیر پیتزا برای تهیه آن استفاده می گردد.

پیتزای سبزیجاتی که این بار می خواهیم به شما آموزش دهیم اما کاملا متفاوت است و عظیم ترین تفاوت آن، عدم استفاده از خمیر پیتزاست. درست خواندید؛ پیتزا سبزیجات بدون خمیر! اگر کنجکاو شدید بدانید این پیتزا چطور تهیه می گردد، با ادامه مطلب همراه باشید.

طرز تهیه پیتزا سبزیجات رژیمی بدون خمیر پیتزا (100% گیاهی)

امیدواریم از این مجموعه آموزشی کامل و جامع نهایت استفاده را ببرید و بتوانید در منزل انواع پیتزاهایی که دوست دارید تهیه کنید و از چشیدن طعم یک غذای خانگی سالم لذت ببرید.

منبع: setare.com
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1118

به "طرز تهیه انواع پیتزا ایتالیایی و آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه انواع پیتزا ایتالیایی و آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید