ضرورت فعالیت شورای عالی پژوهش دانشگاه آزاد ، فعالیت های پژوهشی هدفمند می شوند

به گزارش سفر به روسیه، معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد با اشاره به آغاز به کار شورای عالی پژوهش گفت: این شورا وظیفه راهنمایی کلیه فعالیت های پژوهشی را برعهده دارد.

ضرورت فعالیت شورای عالی پژوهش دانشگاه آزاد ، فعالیت های پژوهشی هدفمند می شوند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای دانشجویی انگلیس برای ایرانیان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

بابک نگاهداری معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران اعلام کرد: با توجه به رویکرد جدید دانشگاه آزاد نسبت به مقوله پژوهش و توجه ویژه به توسعه فعالیت های پژوهشی مساله محور، وجود یک مرجع عالی به منظور سیاستگذاری و راهنمایی فعالیت های پژوهشی در بخش های مختلف (همراه با معین خط مشی های منطبق با سیاست های کلان و برنامه ارتقای نظام پژوهش دانشگاه) لازم است تا ضمن ایجاد ارتباط موثر بین بخش های مختلف حوزه پژوهش، ماموریت های محوله در این حوزه به صورت منسجم و منطبق با سیاست های کلان دانشگاه انجام گیرد.

نگاهداری ادامه داد: لذا شورای عالی پژوهش که اعضای آن با حکم ریاست عالیه دانشگاه منصوب می شوند، به عنوان بالاترین مرجع تصمیم گیری و سیاست گذاری در حوزه پژوهش، وظیفه راهنمایی کلیه فعالیت های پژوهشی را در راستای اهداف و سیاست های کلان دانشگاه بر عهده دارد.

وی اعلام کرد: این شورا با هدف یاری به فراوری و نشر علم، توسعه زیرساخت های پژوهشی و ایجاد ارتباط موثر و همکاری های پژوهشی با سازمان ها و مراکز تحقیقاتی و صنعتی در سطح ملی و بین المللی فعالیت می نماید و متشکل از کمیسیون های تخصصی است.

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد گفت: اولین جلسه شورای عالی پژوهش با حضور رییس دانشگاه در اواخر آذر ماه برگزار و در این جلسه پیرامون ساختار کمیسیون های تخصصی شورای عالی پژوهش بحث و گفتگو شد.

به گفته وی در این جلسه همچنین نظام مند ساختن پژوهش در قالب پژوهش های تحصیلات تکمیلی، پژوهش های موثر در ارتقای صندلی دانشگاه در نظام های رتبه بندی بین المللی و پژوهش های کاربردی و مساله محور با هدف حل مسایل و برطرف احتیاج های کشور مورد تاکید نهاده شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 722

به "ضرورت فعالیت شورای عالی پژوهش دانشگاه آزاد ، فعالیت های پژوهشی هدفمند می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت فعالیت شورای عالی پژوهش دانشگاه آزاد ، فعالیت های پژوهشی هدفمند می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید