سگ های رباتیک به ارتش استرالیا می پیوندند، عکس

به گزارش سفر به روسیه، عصر ایران نوشت: هوش مصنوعی با استفاده از یک هدست زیست حسگر پیشرفته توانایی بررسی داده های امواج مغزی را داشته و آن ها را از قشر بینایی مغز فرد به سگ رباتی منتقل می نماید.

سگ های رباتیک به ارتش استرالیا می پیوندند، عکس

بر اساس گزارش ها و ویدیویی که ارتش استرالیا به تازگی منتشر کرد، این رابط هوش مصنوعی به سربازان اجازه می دهد تا سگ های رباتی محصول شرکت گوست رباتیکس (Ghost Robotics) را با استفاده از تله پاتی دیجیتالی پیشرفته کنترل نمایند.

کنترل سگ های رباتی با امواج مغزی سربازان از راه دور

ارتش استرالیا در حال بررسی استفاده از سیگنال های مغزی برای کنترل سامانه های رباتیک و خودمختار است.

هوش مصنوعی با استفاده از یک هدست زیست حسگر پیشرفته توانایی بررسی داده های امواج مغزی را داشته و آن ها را از قشر بینایی مغز فرد به سگ رباتی منتقل می نماید.

به گفته گروهبان دامیان رابینسون که هدست را آزمایش نموده است، تسلط بر کل فرآیند سخت نیست و فقط طی چند جلسه امکانپذیر است.

طی دوره های آموزشی استفاده از هدست های فکر خوان و سگ های رباتی، رابینسون و سربازان همکارش در عبور از زمین های چالش برانگیز و فعالیت در شرایط آب و هوایی نامناسب پیروز بودند.

به گفته گروهبان رابینسون، برای کار با ربات باید روی چراغ هایی چشمک زن متمرکز شد. این چراغ های چشمک زن که به عنوان واقعیت افزوده در هدست دیده می شوند، کلید فعلی برای حفظ ربات در مسیر هستند.

این فناوری یک سامانه هیبریدی متشکل از یک هدست هولولنز 2 و یک رمزگشای اختصاصی هوش مصنوعی مبتنی بر کامپیوتر رزبری پای شکل گرفته است.

رمزگشای هوش مصنوعی اختصاصی این سامانه امواج مغزی را رهگیری نموده و آن ها را به دستورالعمل های مفید تبدیل می نماید که سپس به صورت تله پاتیک به سگ رباتی خودمختار منتقل می گردد.

دانشگاه فناوری سیدنی و اداره پیاده سازی و هماهنگی رباتیک و خودمختار ارتش استرالیا (Robotic and Autonomous Implementation and Coordination Office) در توسعه این فناوری همکاری داشته اند.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 اسفند 1401 بروزرسانی: 10 اسفند 1401 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 2153

به "سگ های رباتیک به ارتش استرالیا می پیوندند، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سگ های رباتیک به ارتش استرالیا می پیوندند، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید